Insignia Intellilink DRAMA

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia Intellilink DRAMA

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 625)
  • Auteur
    Alex from Holland

Mijn auto net terug van een beurt.
      Mijn voicecontrol werkt al een paar weken niet meer.
      Men heeft de toezegging van Opel dat in de eerste week van november een grote update komt.
      Men wil liever wachten tot die update en dan alles in een keer omgooien.
      Nog even afwachten dus….

Hansiesan

Het is toch werkelijk schandalig!!!!
        De “gouden update” komt nu in november…… :wtf
        Deze zou in juni, juli, augustus, nee september, dan toch oktober nee nu weer november komen…… :swear
        Ondertussen rijdt je met een auto waarbij, je je elke dag weer ergert aan het broddelwerk dat Opel met het Intellilink systeem geleverd heeft.
        Tegen eind november, want dat zal het wel op zijn vroegst worden, heb ik zo’n 10 maand ergernis achter de rug en met mij vele Insignia rijders.
        En geen enkele genoegdoening…..
        Ik mag hopen dat we als gedupeerden op zijn minst bij de gouden update de allernieuwste kaarten meegeleverd krijgen en dat er een paar opties ingebouwd worden, zoals adaptieve CC en Opel eye….

Overigens:
        Recentelijk een VW golf als huurauto gehad en raad eens alles werkt gewoon…. WAUW
        Ook een Ford Focus huurauto werkte gewoon goed….
        Collega heeft een Skoda Octavia……..alles werkt gewoon………Ja zelfs in Tsjechië kunnen ze een fatsoenlijke Bluetooth carkit maken….

Ik voel er nog steeds voor om als zwaar gedupeerden, want zo kun je de Insignia met Intellilink rijders wel noemen, een front richting Opel te vormen om zo eens duidelijk te maken dat we het echt zat zijn!!
        Allemaal hebben we een auto van ergens tussen de 32.000 en 50.0000 ( serieus geld dus) waarbij gewoon veel te veel mis is.
        En steeds maar door Opel met een kluitje het riet in gestuurd worden.
        Eens zien hoe dat op te zetten…..
        Of is er iemand die daar ervaring mee heeft.

En wachten maar weer.

Zoals de Duitsers zeggen: “Nicht ärgern nur wundern” of te wel geniet van het moment dat je radio, je cruise control, je blue tooth, je MP3 speler kortom je Intellilink het doet!!

bert pitt
        Deelnemer

Mooi dat die update er komt, maar… er is al een versie die gewoon goed werkt. Die zou ik even halen bij de dealer. En als je niet goed geholpen wordt, kun je altijd op zaterdag met je auto de toerit van de dealer blokkeren, net zolang totdat alles werkt. Je hebt als consument gewoon recht op goed werkende spullen. Het enige dat je moet doen, is de dealer een redelijke termijn geven waarop eventuele fouten hersteld worden. Laten we zeggen 14 dagen. Die zijn natuurlijk al lang voorbij.

Dennis99
          Deelnemer

Ik heb de laatste softwareversie ook maar deze heeft ook bugs, gisteren was de rechter helft van de zwarte balk onder het navigatiescherm weg, Heb via het dashboard navigatie moeten annuleren ?

Mijn grootste irritaties tot nu toe zijn:
            – opstarten van het systeem duur lang.
            – Al die meldingen bij opstarten en weer ok klikken.
            – Afstandsindicatie tot aan obstakels zie je eigenlijk nooit door al die meldingen bij het wegrijden
            – Adres in het buitenland invoeren, ik heb maar gewoon een POI gezocht wat in de buurt lag :puke
            – Systeem is te traag
            – Geen apps.

Het is gewoon slecht geprogrammeerd, ik hoop echt dat er een grote update komt die deze problemen verhelpen want het is verder een fijne auto om in te rijden.

GerardH69
            Deelnemer

Welke versie heb je precies dan kan ik het vergelijken met mijn versie.

En wat bedoel je met traag opstarten, hoe lang is dat?

stefanDTI

Een Collega van mij heeft een nieuwe Opel Zafira met het 650Navi Intellilink systeem.
                Op zich werk het systeem goed buiten het niet ontvangen van de TMC berichten na.

Mijn collega woont in baarle-nassau dat is een gebied waar je continu de grens over gaat.
                Het navigatie systeem zegt daarom continu … “Pas op grens overgang op uw weg”
                Ook als de navi niet actief is.

Hoe kan dit uitgezet worden ?
                Iemand een idee ?

scorpio181

Vrijdag mijn insignia opgehaald bij een dealer in België.

TMC lijkt te werken (vandaag dan toch) – er was een ongeval op de snelweg naar Brussel en het systeem heeft een alternatieve route voorgesteld zo dat ik net na het ongeval weer op de baan kon.
                  Als ik weet hoe ik de software-versie kan zien zal ik het posten (Hoe kan ik dat dus opvragen ?)

Siggy82

@scorpio181 wrote:

Vrijdag mijn insignia opgehaald bij een dealer in België.

TMC lijkt te werken (vandaag dan toch) – er was een ongeval op de snelweg naar Brussel en het systeem heeft een alternatieve route voorgesteld zo dat ik net na het ongeval weer op de baan kon.
                    Als ik weet hoe ik de software-versie kan zien zal ik het posten (Hoe kan ik dat dus opvragen ?)

Je kan de softwareversie vinden via home/instellingen/softwareinformatie. De mijne is 23474783. Dit zou de laatste versie zijn. Ben 3 weken geleden nog bij de dealer geweest.

Ik heb redelijk wat problemen gehad (buiten zaken als TMC, Bluetooth, etc.) met mijn GPS.
                    Vaak reed ik ergens in de velden volgens mijn GPS systeem. Na onderzoek bij de dealer blijkt dat er een breuk zit in de kabelboom die storingen geeft.
                    Ze moeten de volledige kabelboom bestellen, wat een tijdje zal duren. Maar ondertussen hebben ze me wel goed verder geholpen door een antenne van een astra aan te koppelen en in de wagen te leggen. Het werkt nu tenminste, gewoon wachten tot de onderdelen binnen komen.

Maar ik heb nog last van iets wat me enorm stoort en ik hier nog niet gelezen heb.
                    Soms wil ik de wagen starten en dan gaat er een waarschuwingssignaal af, alsof er een deur open staat. Dit blijft gaan, hoewel er niks aan de hand is. Enige oplossing is sleutel eruit halen en opnieuw starten.

bert pitt
                    Deelnemer

@Siggy82 Dat alarmgeluid, ik vermoed een kabelbreuk :)

scorpio181

Eerste indruk van het intellilink => software 23474783 wagen van oktober 2014 met DAB.
                        Positief :thumbup

* Goed afgewerkt
                          * Zit goed
                          * Reeds soepele en vlotte motor / versnellingsbak (heb nu 1000km gereden)(120kW man) :thumb
                          * TMC lijkt te werken
                          * Geen problemen met radio ontvangst DAB/FM
                          * Omschakeling van DAB/FM is naadloos
                          * Handsfree bellen werkt goed icm HTC one x+
                          * Handig groot scherm met praktische “overview” map

Negatief :thumbdown

* Geen apps :afro
                          * Systeem is redelijk traag bij het opstarten
                          * Invoeren adres is niet gebruiksvriendelijk en voor mij een stap achteruit – vgl Opel Astra (2013) en Renault Megane (2010)
                          * Soms harde kraak en/of tik in de luidspreker wanneer ik bel met de handsfree of als hij van DAB verkeer omschakelt naar DAB radio – is niet altijd en zeer vervelend.
                          * Het doorbladeren van het adressenboek is niet doordacht met het optionele scherm aan het stuurwiel – geen mogelijkheid om te filteren per letter. Het is dus nodig om telkens op een knop te drukken om een ander nummer te selecteren, zelfs scrollen gaat niet.
                          * Nogal veel “ok” geklik => is toch geen windows zeker :wtf

Verder niets bijzonder te vermelden op dit ogenblik.

GerardH69
                        Deelnemer

Wat ik nog niet eerder gelezen heb is dat het systeem ook niet goed omgaat met telefoonnummers en contacten.

Ik heb mijn contacten met internationale nummer ingevoerd, dus +316123456 en niet 06123456

Nu blijkt dat mijn telefoon wel een binnenkomend gesprek van 06123456 kan koppelen aan een contact, maar de intellilink dus niet. Mijn vorige insignia had hier ook geen probleem mee.

Dat vindt ik dus een behoorlijk minpunt omdat ik nu niet kan zien wie er belt.

Astra 1.4 NZ
                          Deelnemer

Gelukkig in de Astra geen problemen met de Intellilink

Opel_Bjorn
                            Deelnemer

Mijn Navi 950 intellink in mijn Astra Sport Tourer is anders toch ook een ramp ze. DAB/FM ontvangst is gewoon ronduit slecht, TMC werkt niet, kaarten die erop staan zijn verouderd (auto is nieuw van augustus 2014), meldingen krijgen zoals “waarschuwing grens op de route” die niet uitgeschakeld kunnen worden (is in Baarle Hertog/Nassau inderdaad een ware ramp!), bij elke draai wordt de volledige straatnaam uitgesproken, de stem van het systeem is zo computer en gewoon niet te verstaan op sommige ogenblikken, systeem start traag op, bij gebruik van I-phone I-pod loopt het systeem soms vast……

bert pitt
                              Deelnemer

Veel van de bedieningsongemakken van het systeem komen doordat de gebruiker een ander systeem gewend is. Dit in combinatie met een slechte handleiding en meerdere manieren van bedienen, maakt het niet makkelijker. Mensen zijn ergens aan gewend en krijgen dan iets anders, dat is soms lastig.

Een voorbeeld: scorpio181 die hierboven stelt dat het invoeren van een adres niet gebruiksvriendelijk is. Ik stel dat het wel gebruiksvriendelijk is. Het gaat eigenlijk veel makkelijker dan in andere systemen, (gewoon inspreken) alleen het kan op verschillende manieren (spreken, toetsen schrijven, uit de telefoon) die niet correct in de handleiding staan. Vaak is het intoetsen van de straatnaam al genoeg. Toets maar in “rokin”, klaar…. Bij “kerkstraat” wordt dat lastig, daar zijn er teveel van.
                                Ook schrijft scorpio181 dat het doorbladeren van het adressenboek is niet doordacht met het optionele scherm aan het stuurwiel – geen mogelijkheid om te filteren per letter. Dat klopt gewoon niet, want als je het knopje vasthoudt, dan scrol je er eerst doorheen, hou je het langer vast, dan worden de letters van het alfabet weergegeven. Heel erg handig en gebruiksvriendelijk.

Ik zou zeggen, post gewoon je vraag als je het niet weet.

scorpio181

@bert pitt => welk knopje moet je dan inhouden ? Als ik de pijltjes toets inhoud dan scrolt hij niet, de letter van het alfabet krijg ik ook niet op het scherm.
                                  Wat de adresingave betreft bedoel ik eerder als je naar het buitenland gaat, bij mijn vorig systeem selecteerde je eerst het land, dan begon je te zoeken in de lijst van adressen van dat land. Dat heb ik bij Intellilink nog niet gevonden, zonder telkens het land te hoeven typen.
                                  Grts,

Haasje17
                                  Moderator

@Dennis99 wrote:

Ik heb de laatste softwareversie ook maar deze heeft ook bugs, gisteren was de rechter helft van de zwarte balk onder het navigatiescherm weg, Heb via het dashboard navigatie moeten annuleren ?

Mijn grootste irritaties tot nu toe zijn:
                                    – opstarten van het systeem duur lang.
                                    – Al die meldingen bij opstarten en weer ok klikken.
                                    – Afstandsindicatie tot aan obstakels zie je eigenlijk nooit door al die meldingen bij het wegrijden
                                    – Adres in het buitenland invoeren, ik heb maar gewoon een POI gezocht wat in de buurt lag :puke
                                    – Systeem is te traag
                                    – Geen apps.

Het is gewoon slecht geprogrammeerd, ik hoop echt dat er een grote update komt die deze problemen verhelpen want het is verder een fijne auto om in te rijden.

Maar geen enkele van bovengenoemde punten buiten dat zwarte scherm is een bug.

Peter L

Je moet er soms een beetje de humor van inzien, want er komen geen updates, die het gebruik fatsoeneren.
                                      Ik denk dat ik niet zo’n helder stemgeluid heb als de heer Pitt. En geen van mijn andere gezinsleden overigens.
                                      Het is Intellilink nog niet gelukt een adres fatsoenlijk te reproduceren. Na de nodige sorry’s, pardon, verkeerde adressen en tot ziens zijn we weer klaar. Wel gelachen natuurlijk. Zeg maar eens een keer “Neeeeeee, niet dat adres” of “Hou je kop nou eens” als ze het hele menu voorleest over wat je kan doen, zegt ze netjes (licht beledigd?) “Pardon”? HaHA Zelfde adres in de (oudere) Audi van mijn broer en die vraagt wel naar STAD…., STRAAT…., NUMMER….. en feilloos ben je onderweg. Telkens als ik een nieuwe bijrijder heb, dan vraag ik hen het adres in te spreken, verzekerd plezier.
                                      Dan maar intypen….. ja er zijn vele kerkstraten, dus wederom handiger om met stad te beginnen, maar nee, je moet hier het hele verhaal intypen. Ja, soms rijdend, maar dat kan je beter niet doen met dat gereik naar het scherm. O ja, op youtube wordt doodleuk gezegd niet te vergeten dat je soms eerst het nummer moet intypen en dan de straat. Kan je weer overnieuw beginnen met iets anders te proberen als hij een bestaand adres in bv Frankrijk niet kan vinden. Vergeet de komma niet!
                                      Probeer de letters eens ‘te schrijven’ op de PAD. HaHA Kerkstraat wordt al gauw HRHUTR….. Dat dan ook maar vergeten.
                                      Ja minder om te lachen is dat de mijne erg slecht is met files en afsluitingen te herkennen. Als je die zelf wel ziet en er omheen probeert te komen, wil Intellilink me maar terug hebben richting afgesloten gebied.
                                      Het scherm is lekker groot, maar vaak onbedoeld staat er van alles op en knap in de weg. Zo staat de straatnaam over het venstertje waarin staat over hoeveel meter ik af moet slaan. Die afslag dus mooi gemist. En hoe kom ik in ….naam terug in het fatsoenlijke grote overzichtsscherm. Bijzondere locaties op plek van bestemming is ook makkelijker met de NAVI900. Intellilnk vindt het niet. Dan maar eerst naar die stad en proberen aan de grens nog eens te zoeken naar het winkelcentrum (en maar hopen dat ik aan de goede kant van de stad stad)
                                      Vorig scherm? Of linksboven of rechtsboven.
                                      De vorige Insignia met de NAVI900, was niet geweldig in de combi met IPOD, want je bleef draaien aan die knop als je door een lijst heen moest, maar het was wel duidelijker. Met de touchpad door een lijst, ga je al gauw te ver en te ver terug en te ver en te ver terug. Dan maar met het stuurwiel. Alleen daar heb je weer minder lijstmogelijkheden.
                                      Al met al is mijn nieuwe Insignia een dijk van een auto. Rijdt veel prettiger dan mijn vorige en een compliment van de lease maatschappij die hem een keer kwam ophalen en wegbrengen. Zij doen het meest in Audi’s en deze mijnheer had tegen zijn collega’s gezegd dat deze Insignia veel beter rijdt dan menig A4 model. Helemaal mee eens, uit voorraad moest ik verlaagd onderstel 19″ rijden, dus ik zag er al tegenop, maar nee erg comfortabel en strak op de weg.
                                      Ik stap met plezier in mijn Insignia, maar niet om Intellilink. Niks intuïtief, niks een genot en zeker iet ‘terwijl u de ogen veilig op de weg kunt houden”. Maar met een beetje op scherm, een beetje aan stuur en verder gewoon op je Iphone met verkeers apps werken en telefoonboek en je komt er wel. En af en toe druk ik op spraakherkenning om nog eens lekker met die vriendelijke dame te dollen en wie weet, misschien heeft ze het een keer goed.

bert pitt
                                      Deelnemer

Hi Peter, ik ben met je eens dat het systeem niet bedieningsvrienrelijk is. En als het met de stembediening niet lukt, is het intoetsen waardeloos. Die stembediening heeft mij ook enige tijd gekost en soms ga ik nog de fout in als er al een bestemming in staat.

Ik had liever een ipad mini met tomtom in de auto gehad, veel gebruiksvriendelijker, goedkoper en veelzijdiger.

Tip voor stembediening:

druk op de knop
                                        wacht tot na de piep
                                        roep “navigatie”
                                        wacht op de piep
                                        roep “adres”
                                        wacht tot de piep
                                        spreek het adres alsvolgt in: “kerkstraat” (seconde wachten) “één nul” (seconde wachten) “Amsterdam”

zorg dat anderen er niet doorheen praten
                                        succes

GerardH69
                                        Deelnemer

@ Bert Pitt

Ik heb vandaag ook even geprobeerd om door de contacten te scrollen. Dat lukt alleen op het touchscreen. Met de bediening op het stuur kan ik niet eens scrollen laat staan dat ik per letter kan filteren.

Hoe heb jij dat dan voor elkaar gekregen ?

bert pitt
                                          Deelnemer

Ik heb een hele ouwe iPhone4, die is via BT gekoppeld. Op je stuur rechts zit een kruisknop, waarmee je de display bij je Km teller kunt bedienen (druk een keer op het linkse deel van het kruis), daar kies je telefoon, contacten en….. scrollen maar.

GerardH69
                                            Deelnemer

Heb jij de 8″ versie of de kleinere display bij de meters?

Ik kan in elk geval niet scrollen bij mijn 8″ display.

Als ik kies door links te klikken en telefoon te kiezen, en dan rechts klikken contacten krijg ik downloading lijst en dan de lijst met contacten. Met de knop naar beneden kan je een nieuw/volgend contact kiezen, maar als het je ingedrukt houdt gebeurd er niets.

scorpio181

Ik heb alvast ook het optioneel 8″ display – scrollen krijg ik niet aan de praat :(

Brocky78
                                                Deelnemer

@scorpio181 wrote:

Ik heb alvast ook het optioneel 8″ display – scrollen krijg ik niet aan de praat :(

Bij mij hetzelfde !

Sinds een paar dagen werkt ineens de voice control en de TMC niet meer. :(

Greetz,
                                                  Brocky

bert pitt
                                                  Deelnemer

Ik heb de allergoedkoopste, daarop werkt het wel. ik denk een 4.5″ display.

Leaser

Volgens meerdere bronnen (Duitse e Russische) zou er een update zijn. Heeft iemand er al iets van gehoord?

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 625)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.