Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia Intellilink DRAMA
- Dit onderwerp bevat 624 reacties, 90 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 januari 2018om 12:46 door DMMM.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2014 om 07:48 #18206871AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Juffer1 wrote:
@mdoorman wrote:
Even 5 nummers op de Iphone gezet en dat proberen te benaderen via bluetooth en dat lukte niet, gaf aan geen artiesten gevonden.
Voorlopig ga ik uit van een fout van mij en zal hier nog even verder mee rommelen. Misschien iemand tips?Als je muziek op een iphone zet dan maakt ITunes er toch geen MP3 van maar een eigen formaat ?
Ik heb dat namelijk ook met SYNC (Ford) en de oude Kenwood radio in de Kadett.Gaat hier niet om formaat maar om Bluetooth vs. Kabel
22 augustus 2014 om 15:20 #18206872AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vraagje video afspelen.
Heb hier e.e.a. gelezen, alleen mp4 en max size,
al dit gedaan, op een usb waarvan de muziek prima afgespeeld wordt, maar herkent geen video.Heeft iemand nog een tipje om te proberen?
Bedankt
23 augustus 2014 om 14:43 #18206873Ik heb het voor elkaar gekregen om een playlist te maken op een USB via Media Monkey. De afspeellijst dient een XSPF extensie te krijgen en dient tussen de nummers te staan. En je ziet de afspeellijst in Intellilink. Je kunt deze dan ook toevoegen aan je favorieten bar.
Gr. Peter
23 augustus 2014 om 18:34 #18206874@verheggen wrote:
Ik heb het voor elkaar gekregen om een playlist te maken op een USB via Media Monkey. De afspeellijst dient een XSPF extensie te krijgen en dient tussen de nummers te staan. En je ziet de afspeellijst in Intellilink. Je kunt deze dan ook toevoegen aan je favorieten bar.
Gr. Peter
Dat is mooi, ga ik ook mee experimenteren.
gr Bert
27 augustus 2014 om 17:32 #18206875Vraagje navigatie.
Wat is jullie ervaring met file informatie. Ik heb deze week al 2 keer gehad dat ik geen melding van te voren kreeg dat er file stond. Je staat ineens in een file terwijl met de vorige insignia je ruim van te voren te horen kreeg dat er file stond en dat je gebruik kan maken van een alternatieve route.Gr. Peter
27 augustus 2014 om 21:16 #18206876Idem. Bij mij werkt tmc ook niet. Ook de radio ontvangst is dramatisch. Heb al een nieuwe radio gehad. Maar dat heeft niet geholpen.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
28 augustus 2014 om 17:01 #18206877Bij mij werkt TMC wel, ik zie zowel voor Belgie als NL de meldingen op het scherm. Echter TMC is een verouderd systeem en rammelt. Het werkt op basis van lussen in autowegen of handmatige meldingen die RWS in het systeem zet. Grote kans dus dat je in een file terecht komt omdat er net op dat punt geen lus of camera is. Of andersom, hij staat nog als file in het systeem, maar is al lang opgelost.
Terug naar Opel. Er zijn versies van Intellilink met TMC problemen. Zenderlijst op de radio opnieuw samenstellen wil nog wel eens helpen.
29 augustus 2014 om 20:10 #18206879AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het is onbegrijpelijk, dat er zo veel verschillende ervaringen zijn. Ik heb DAB+ optie en nog nooit gebruikt,
omdat de FM zo kraakhelder is. TMC nog geen ervaring mee,Wel een vraagje over navigatie met spraakopdracht…..
Herkent iemand, dat je soms het land opnieuw moet inspreken?Zij geeft dan aan, dat spraakherkenning niet beschikbaar is voor Nederland. Dan spreek je Nederland in en dan werkt het weer perfect, maar soms houdt hij/zij Nederland niet vast, maar ik vind de logica er niet achter.
Herkent iemand dit?
30 augustus 2014 om 08:40 #18206880@bert pitt wrote:
Terug naar Opel. Er zijn versies van Intellilink met TMC problemen. Zenderlijst op de radio opnieuw samenstellen wil nog wel eens helpen.
Dat werkte op de vorige radio. Na de vervanging door een nieuwe echter niet meer. :-(.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
31 augustus 2014 om 17:39 #18206881Hello,
Op de duitse forum heb ik gelezen dat er vanaf september(laten we hopen 2014…) een “GOUDEN UPDATE” beschikbaar zou zijn voor de Intellilink. Ik hoop op iets betere ergonomie + Apple carplay/Android Auto (hardop dromen).
Nu, ben ik al vrij tevreden over het systeem (IT’er inside :) ).
Laatst had ik een BMW E90 PROF GPS eigenaar mee en die vond de gps van de Insignia helemaal geweldig.PS: Secret menu NAVI 900 : https://www.youtube.com/watch?v=HonPgpqzWA8″ onclick=”window.open(this.href);return false; :thumbup
Op eigen risico gebruiken, maar denk niet dat hier onherstelbare schade mee mogelijk is…Ciao
1 september 2014 om 07:23 #18206882@mosandro Ik hoop dat die update alles doet wat er beloofd is. Op een correcte wijze.
2 september 2014 om 16:29 #182068834 september 2014 om 15:13 #18206884fyi:
Insignia besteld vanaf 4 september met de RF900 Navi boordcomputer bevatten standaard DAB (zonder meerprijs).Hierover wordt het volgende gezegt:
“Deze additionele functionaliteit zal er mede voor zorgen dat de werking van TMC (Traffic Message Center) en de daaruit voortvloeiende nauwkeurigheid van de navigatie erop vooruit gaan.”4 september 2014 om 15:34 #18206885@Mastakilla wrote:
fyi:
Insignias besteld vanaf 4 september met de RF900 Navi boordcomputer bevatten standaard DAB (zonder meerprijs).Hierover wordt het volgende gezegt:
“Deze additionele functionaliteit zal er mede voor zorgen dat de werking van TMC (Traffic Message Center) en de daaruit voortvloeiende nauwkeurigheid van de navigatie erop vooruit gaan.”En… kun je aangeven wie dit zegt of waar deze info vandaan komt? Als dit zo gesteld wordt, dan geeft Opel in feite toe dat de vorige versie niet nauwkeurig was, daarnaast is het iets waar we uiteraard allemaal mee aan de slag willen.
4 september 2014 om 17:37 #18206886info komt van Opel dealer…
5 september 2014 om 07:01 #18206887Gisteren Insignia 5 deurs besteld en heb ook de melding ontvangen van de dealer dat mijn wagen gaat uitgerust zijn met een Intellilink RF900 Navi + DAB zonder meerprijs. :thumbup
Uitlevering wordt verwacht einde oktober – begin november.
5 september 2014 om 07:15 #18206888Dus om dat euvel op te lossen voor de ouderen insignia’s moeten die dan ook de DAB versie krijgen?
5 september 2014 om 07:42 #18206889Verkeersinfo via DAB (TPEG is digitaal) werkt op een andere manier dan ontvangst via de FM band (TMC is analoog). DAB kan veel meer info overdragen en dit op een snellere manier dan FM/TMC. Bij een goed uitgebouwd netwerk is zelfs Live traffic mogelijk daar de vernieuwingsfrequentie van verkeersinfo via DAB (TPEG) 30 seconden is, bij TMC is dit tussen de 5 à 15min. Echter om verkeersinfo te verkrijgen via het DAB moet er in dat land / regio een DAB verkeersinfosysteem uitgebouwd zijn.
Volgens mijn is het dus geen “oplossing” voor het TMC probleem maar eerder een moderner systeem (TPEG zou de opvolger van TMC zijn).
Verdere info => http://www.verkeerskunde.nl/blog/blog/een-nieuwe-toekomst-voor-dab-in.4.28524.lynkx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kort door de bocht genomen kiest OPEL om het TMC te dumpen en de focussen op het DAB systeem.
Of het echter optimaal werkt valt nog af te wachten….. mijn wagen wordt begin november uitgeleverd.
5 september 2014 om 08:06 #18206890Nogmaals: bij het weergeven van verkeersinfo ben je afhankelijk van een aantal variabelen:
1- de input gegevens, ofwel hoe goed is de info die verstuurd wordt, hoe vaak wordt deze aan de bron ververst, hoe fijnmazig is het netwerk dat de gegevens opneemt etc.
2- broadcast, ofwel is de zender te ontvangen, verstuurt deze de juiste gegevens, etc.
3- de verwerking in de auto, werkt het apparaat -in ons geval de intellilink- correct.Als je kijkt naar de input van TMC, dan ben je afhankelijk van ingegraven lussen, camera’s van RWS en gebruikers die doorgeven dat er een file staat. Hierbij is het netwerk niet fijnmazig, tel daarbij op dat het soms lang duurt voordat de input verwerkt is en de conclusie is dat dit geen geweldig systeem is.
Er bestaan andere systemen die veel accurater zijn. Denk aan live traffic van TomTom.
Dat werkt als volgt: afhankelijk van de afstand van een GSM telefoon tot de GSM mast, stelt je telefoon automatisch een zendvermogen in (dicht bij de mast een klein zendvermogen, ver van de mast een groot zendvermogen). Aan de hand van de toe en afname van dit zendvermogen wordt berekend hoe snel de verkeersstroom is. Als je dus 300 telefoons zie die 5Km per uur rijden, weet je dat er file is of langzaam rijdend verkeer. TomTom verwerkt deze gegevens via een contract met Vodafone. Al staat er op een B-weg een file, hij wordt gelokaliseerd. Een zeer fijnmazig netwerk dus, automatisch bijgewerkt en echt accuraat.Als dit als app toegevoegd zou worden (hahaha), werd ik erg blij.
6 september 2014 om 14:28 #18206891@scorpio181 wrote:
Gisteren Insignia 5 deurs besteld en heb ook de melding ontvangen van de dealer dat mijn wagen gaat uitgerust zijn met een Intellilink RF900 Navi + DAB zonder meerprijs. :thumbup
Uitlevering wordt verwacht einde oktober – begin november.
Ik heb mijn insignia besteld met DAB tuner (zakelijk). Toen kreeg ik te horen dat die keuze opeens niet meer mogelijk was! Dat was een wijziging die in juli inging. Dus nu zou het toch wel erg zuur zijn dat ze een DAB tuner standaard gaan in bouwen en ik straks zonder geleverd krijg…
6 september 2014 om 14:36 #18206892Hallo allen,
Ben sinds kort mn menubalkje kwijt met voorkeuze zenders en bestemmingen etc ik kan de balk alleen nog maar omhoog trekken in het hoofdmenu en niet meer als je eenmaal in een functie zit (navi, media etc) nergens is krijg ik de balk meer zichtbaar iemand een idee ? Alvast dank6 september 2014 om 20:38 #18206893Beste allemaal, ik volg deze topic al een tijdje en zie veel problemen die ik ook ondervindt. Met de meeste heb ik vrede gekregen, heb mij er maar bij neerlegt ;) Het meest irritante vind ik dat de TMC niet werkt, ik ben nog nooit gewaarschuwd voor een file. Heb alle instellingen door de Opel garage laten checken en deze zijn correct. Ik hoop dan ook maar op de ” Gouden Update”.
Maar wat ik hier nog niet gelezen heb, en dit is echt super vervelend…mijn klokje loopt steeds achter! Klokje loopt te traag op een of andere manier, in 1 week 2 minuten :wtf
Hebben jullie dit ook? Komen alle insignia berijders overal te laat…haha.
Auto geeft aan dat ik naar de dealer moet, ik denk voor een beurt (maar moet nog 8000km) dus dat is dan wel weer op tijd ;)
Zal gelijk eens vragen naar de update, hou jullie op de hoogte.
19 september 2014 om 06:43 #18206894AnoniemLid sinds:
1 January 1970Beste mensen,
Heeft iemand zijn Iphone al geüpdate naar ios8 en wat zijn de ervaringen in combinatie met intelliLink?
Bedankt
19 september 2014 om 06:48 #18206895Klok loopt hier ook te traag..
19 september 2014 om 07:09 #18206896IOS 8 staat er bij mij op en tijdens het bellen in de wagen toch geen problemen gehad…
BTW geen probleem met klokje hier!
Heeft er iemand ondertussen meer weet over die ‘Golden’ update?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.