E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 432)
  • Auteur
    Berichten
  • #18059491
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      @turbo.d wrote:

      Ik zou het leuk vinden om je Kadett eens te bekijken; om alle wijzigingen te zien. Vraag me af of ik het allemaal kan herkennen; het is voor mij alweer 10 jaar geleden dat ik mijn Kadett heb ingeruild.

      Heb ik het nou goed begrepen dat je een Kadett hebt van voor de facelift van 1988 :?:
      Nou ja, voor zover als die er nu bij staat is er geen enkele Kadett die er meer mee te vergelijken is.

      Dan nog een laatste paar vragen;
      – je hebt stuur bekrachtiging ( zat die al in jouw kadett :?:)

      Je hebt Cruise control en regelbare ruitenwissers erin gemaakt, Schijfremmen rondom dus heb je ook nog over Airco nagedacht :?: of is daar geen ruimte meer voor onder de motorkap :mrgreen:

      Echt diepe respect voor je project.

      Nodig je van harte uit om eens te komen kijken hoor, bakkie koffie er bij effe leuten, altijd gezellig!

      Hij is inderdaad van 1987 en heeft veel delen van facelift Kadetts omdat veel dingen gewoon echt beter zijn. Neem alleen al de plastic interieur kappen die bij mij origineel zo breekbaar waren, die zijn bij facelift modellen van heel ander materiaal gemaakt. Maar je komt dan gekke dingen tegen, de koets is wel degelijk hier en daar anders, dingetjes als net andere clipjes en andere plekken voor gaatjes, de achter gordel bevestiging op de koets is een enkel gat draad bij mij, en bij nieuwere twee voor hoogteverstellers enz. enz…

      Zat origineel geen stuurbekrachtiging in, maar dat is fluitje van een cent om in te bouwen, kost me amper twee uurtjes.

      Airco? Tja, er zijn altijd momenten waarop het afzien is, twee keer per jaar ofzo in zuid Europa op vakantie, maar in Nederland? Nu? :???: En ontwasemen in de winter?? Nou dan liever niet de stank, onderhoud, extra gewicht, extra verbruik, kwetsbaarheid, schimmel

      #18059492
      turbo.d
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 June 2013

        Haha, daar heb je ook gelijk in; in mijn Astra-f heeft de eerste 2 jaar de airco gewerkt, daarna ging er iets stuk (wat weet ik niet) maar anyway ik heb er dus nog ruim 8 jaar mee gereden zonder airco en eerlijk gezegd miste ik het ook niet. :oops:

        Nu heb ik een Astra-G met climate control; die moet nog wel even worden getest op lekkage en daarna weer gevuld. Vraag me nu wel af of ik hem dan ook echt ga aanzetten of dat ie altijd in de [eco] stand zal staan zoals nu.

        Kijk dat van die stuurbekrachtiging is mooi om te lezen. En wat ik gelezen heb over je caster aanpassing dus ook noodzakelijk. Heb er zelf niet veel verstand van, maar in je topic is alles heel duidelijk uitgelegd dat ik het begrijp.

        #18059493
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Ik weet dat als ik een Caddy pak bij ons op werk en even goed stevig wil inhalen dat het uitmaakt of ik dan de airco even uit zet of niet. Zonder airco aan trekt hij veel beter!! Nee, voor mij hoort airco in dit land niet echt in een auto thuis, dat is weer zo’n standaard geworden omdat het aan de gemiddelde klant (de meeste klanten) met het technisch inzicht van een eencellige goed verkoopt. Voor bijna iedereen is airco enkel een knopje op het dashboard waar je op drukt of aan draait en meer niet, als je de installatie er achter kent, dan kan ik met bijna de zelfde argumenten ook wel zeggen dat ik graag een haardrooginstallatie in mijn auto wil, of een krulspeldenset ofzo…

          Terwijl ik dit topic ging maken zat ik ook in mijn leerproces, dus het niveau is van beginner tot gevorderde gestegen. Het is een aardig boekwerk geworden, maar denk ik voor de geinteresseerde erg interessant. Wel ook de kunst van goed lezen, en dat beheerst ook niet iedereen, maar zo te zien heb je er wel even op gezeten! :D :thumb

          #18059494
          turbo.d
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 June 2013

            :lol: lol; haardroger in de auto. Tja, de meeste mensen zitten tegenwoordig ook van alles te doen achter het stuur, dus haardroger is geen gek idee ;)

            Ik begon dus aan het verhaal en zat met stijgende verbazing en intresse te lezen was 2 1/2 uur zoet, wat een schat aan informatie. Heb net ook nog even het oudere topic motor wissel doorgebladerd. ( iets minder intensief gelezen :oops: )

            Heb je de zit positie tov het stuur ook aangepast :?: kan me herinneren dat bij mijne het stuur van de Kadett iets naar rechts zat tov de middenlijn van de stoel. Had gelezen wat voor gevecht je met de stoelen heb geleverd.

            #18059495
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Ja, en dan krijg je van zelf van die mensen die zeggen hartstikke handig man, als ik hem op de ramen richt zijn ze binnen twee tellen ontwasemd, of dat ze hem tijdens het krabben al even op de stoel of stuur mikken om lekker op te warmen alvast! ;)

              Hah, dat topic van de motor wissel was echt vanaf groentje naar redelijk ervaren, als ik nu heel veel goed bedoelde adviezen terug lees dan denk ik had ik toen ook maar mijn eigen weg gegaan, maar ja, ik lees ook wel eens mijn eigen goed bedoelde adviezen uit het verleden terug naar anderen en denk dan was ik dat?? Het leven is een leerproces… Eigenlijk ben ik pas vrij laat begonnen (jaar of vier, vijf geleden) Met eens een reparatie hier en daar aan de auto uitvoeren, mijn achtergrond is electronica, maar uiteindelijk is techniek gewoon techniek, moest alleen even omschakelen en ervaring met sommige dingen opdoen. Ging er toen vanuit dat er bosjes mensen op het forum zaten die heel veel motoren al omgebouwd zouden hebben, en ja die zijn er, maar staan denk ik ook meer in de garage dan achter hun toetsenbord. Is ook allemaal niet erg, alleen heeft soms wel wat meer geld en tijd gekost dan nodig om dingen eerst verkeerd te doen en daarna pas goed, of na meerdere keren pas goed.

              Heb de zitpositie zeker aangepast tov stuur, zit heerlijk centraal. Moest daarvoor wel flink in de tunnel bezig, maar goed, dat moest ik toch al, dus kon nu in één moeite door. Deze stoelen zijn zo super, heerlijk stevige wangen, dus goed stabiel in de bocht, ook stofje wat lekker stroef is, daarom vind ik veel fijner dan dat glibberige leer. En was op de lange ritten prima te doen, geen vierkante reet gekregen….

              #18059496
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Zag dat ze bij het zeer goed aangeschreven TimeMAX nu ook onderbodem schutz verkopen in diverse kleuren! Laat de mijne er nou toevallig ook bij zitten, wel lachen! Heb het nog niet echt nodig, maar hou het in gedachte…

                http://www.timemax.de/timemax-rostschutz/unterbodenschutz-in-wagenfarbe” onclick=”window.open(this.href);return false;

                #18059497
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Zo, even een nieuwe avatar gemaakt en op de originele foto er van zag ik wel heel duidelijk de extreme caster hoek aan de stand van het voorwiel….

                  #18059498
                  .Stoffel.
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 November 2009

                    een orginele gsi op de achtergrond? :D
                    nice pic btw

                    #18059499
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Jep, een hele originele met nog nul centimeter lasdraad aan boord.. :wub :wub :wub

                      (zie thread van de Kadett E meeting voor meer foto’s)

                      #18059500
                      .Stoffel.
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 November 2009

                        zo staat er bij ons ook nog eentje.
                        uit ’85, geheel orgineel, niet opnieuw gespoten of gelast…

                        #18059501
                        KadAstra-EF
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 July 2010

                          @.:Stoffel:. wrote:

                          een orginele gsi op de achtergrond? :D
                          nice pic btw

                          Zeker een originele GSi, eentje om flauw van te vallen, zo mooi werkelijk.

                          Rik ;)

                          #18059502
                          Tigra-Black
                            Lid sinds:
                            30 March 2012

                            Diep respect voor het mooie werk :thumb

                            #18059503
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Zo net terug van een verjaardag in Almere, even stukkie hotseklotsen over de A27 terug, niemand op de weg, tank bijna leeg, niets aan boord behalve ik zelf en wat rijdt dat karretje jongens!! Hij lijkt wel steeds lekkerder te gaan! Heb hem echt even naar de max open getrokken en zelfs op de top ligt het als een strijkijzer op de weg, geen piepje of kraakje niks! En het is elke keer weer verbazingwekkend hoe veel harder hij door de bocht gaat dan de adviessnelheid zonder ook maar een krimp te geven! Rij dat ritje ook wel met onze micra, maar dat is zo’n wacheleend vergeleken met het kadettje! Die moet je geen haar sneller door de bocht trekken dan de adviessnelheid anders gaat het helemaal mis!

                              Wil nog wel gauw andere banden, Sportrac 5 worden het denk ik in 195x50x16

                              #18059504
                              opelremco
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 August 2007

                                Sportrac is een goede keuze.Heb ze ook onder de Cali.Vind ze in combinatie met het irmscher onderstel fantastisch.

                                #18059505
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  @opelremco wrote:

                                  Sportrac is een goede keuze.Heb ze ook onder de Cali.Vind ze in combinatie met het irmscher onderstel fantastisch.

                                  En is dat de Sportrac 3 of Sportrac 5??

                                  #18059506
                                  opelremco
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 August 2007

                                    Ik heb de sportrac 3 dr onder.In 205 50 16.Plakken lekker en verrassend goed met natte omstandigheden.

                                    #18059507
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Okee, mooi, product van eigen bodem, hou ik ook wel van…

                                      Denk wel dat ik voor de 5 ga, maar goed om te weten dat de 3 al goed bevalt!

                                      #18059508
                                      turbo.d
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 June 2013

                                        Ik blijf onder de indruk van deze kadett Vincent. Jammer dat ik zelf geen Kadett (meer) heb. Anders was ik ook zeker naar de E-meeting gekomen.

                                        Misschien dat ik een volgende keer gewoon met de Kadett-G ga komen; welke ik een stukkie verderop parkeer :jerry

                                        #18059509
                                        KadAstra-EF
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 July 2010

                                          @turbo.d wrote:

                                          Ik blijf onder de indruk van deze kadett Vincent. Jammer dat ik zelf geen Kadett (meer) heb. Anders was ik ook zeker naar de E-meeting gekomen.

                                          Misschien dat ik een volgende keer gewoon met de Kadett-G ga komen; welke ik een stukkie verderop parkeer :jerry

                                          Je was ALTIJD welkom, welk type je ook hebt.
                                          Als het maar wel een Opel is.

                                          Dat zou wat wezen: iemand weren omdat ie een ander type Opel rijdt dan er op de meeting staan.

                                          Rik ;)

                                          #18059510
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            Ja, zeker, als mensen het gezellig vinden en/of gaaf om de Kadettjes te bekijken zijn ze altijd van harte welkom… Met welke auto dan ook, alleen zou je hem er niet naast moeten zetten als het geen Opel is denk ik. We hadden nu ook mensen die iets later kwamen, dus een beetje plek houden is dan altijd wel gewenst.

                                            #18059511
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              Zo, weer een stapje verder naar een betere auto. king:

                                              Vrouw en kind zijn even samen met schoonmoeders en vaders op vakantie gegaan, aangezien zij al een tijdje geen werk heeft wou ze er toch nog even gebruik van maken om er nog even tussen uit te knijpen. Ik vond het een mooie gelegenheid om eens even lekker aan het klussen te slaan, alleen wel weer veel te laat gemaakt… :angel

                                              Ik heb drie dingen gedaan:
                                              1. Een veerpootbrug gemaakt
                                              2. Aan de veerpootbrug een beugeltje en aan het stuurhuis een beugeltje en daar een stuurdemper op gezet
                                              3. In het midden van de veerpootbrug een motorsteun rubber geplaatst die met een beugel aan de kop vast gemaakt is

                                              Redenen?

                                              1. Voor de voor de hand liggende redenen, en hoewel mijn chassis nu wel lekker stijf al is denk ik toch wel nog iets verbetering er van waar te nemen in de stabiliteit.

                                              2. De stuurdemper is eigenlijk niet zo heel nodig, maar als mijn vrouw er in rijdt dan vind ze het stuur wel eens wat te veel feedback geven van de weg. Zoals licht trekken aan het stuur met hobbels en zo. Ik heb daar zelf totaal geen last van, maar weet wel dat het inkorten van de stuurarmen en de enorme wielen daar aan bijgedragen hebben. De momentkrachten zijn nou eenmaal toegenomen richting stuurinrichting door deze dingen.

                                              3. Deze verbetering zou ik toch wel fenomenaal willen noemen. Ik heb even gedacht aan zo’n torque damper die je ook wel in de Honda scene vaak ziet. Alleen zijn die dingen nou ook weer niet super effectief en geven wel degelijk meer geluiden door naar de carrosserie. Mijn oplossing werkt eigenlijk beter, en voegt helemaal niets toe aan extra geluid! Ik zou zelfs zo ver willen gaan om te stellen dat deze modificatie het met PU vullen van motorsteun rubbers van de sprint jongens totaal overbodig maakt!! :shock: Bedenk je dat vooral de achterste baksteun normaal enorm op zijn donder krijgt en eigenlijk dan veel te ver in beweging wil komen. De motor boven aan de kop nog een steunpunt geven heeft echt een soort kruiwagen effect, de kracht die daar nodig is om de boel stabiel te houden is heel veel kleiner dan in de originele steun zelf. Dus als je die vult met super stijf materiaal is het effect eigenlijk nog maar marginaal. En het maakt enorm veel meer herrie.

                                              Kon het niet laten om nog even een test rondje te maken en wat een verschil! Het is zo veel strakker en stabieler weer! En bij gas geven is er veel meer de sensatie van in je stoel gedrukt worden, echt fenomenaal!! Je kan echt loeihard gas geven en gewoon schakelen alsof je rustig aan het rijden bent, en de auto komt op een heel andere manier van zijn plek, de kracht van de motor lijkt echt veel effectiever richting de wielen te gaan! king:

                                              Het was een beetje haasten en donker, dus nog geen foto’s, die zal ik morgen even maken…

                                              #18059512
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                En wat foto’s van de nog onafgewerkte onderdelen, zal ze van de week even spuiten…

                                                #18059513
                                                KadAstra-EF
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 July 2010

                                                  Zozo, dat lijkt erop :thumb

                                                  Rik ;)

                                                  #18059514
                                                  Vinci
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 August 2009

                                                    Hah dank je! :afro Heb al een nieuwe Febi motorrubber besteld, ben zo blij hoe het werkt, nu gaan we het nog even mooi maken, likje verf er op ook….

                                                    Kreeg nog wat vragen over de stevigheid van de bevestiging naar de verdeler, maar daar zit hij enkel aan vast om verder te verstevigen. Waar hij primair aan vast zit is het lift oog achter op de kop, en nog een bout er naast van de inlaat. Bovendien komt de grootste kracht vrij bij het gas geven en dan duwt de kop zich naar achteren, dus de kracht komt helemaal niet primair ook op die boutjes, maar op de stang tussen kop en rubber zelf. En dat is een 12×12 boxje met 2mm wanddikte, dus die overleeft het ook wel. Zo’n stukkie pijp moet je met een meter lange hefboom in een reusachtige bankschroef nog enorm aan hangen en kracht zetten om het zelfs zijdelings te verbuigen. Dit is staal heh, geen waaibomen aluminium!

                                                    #18059515
                                                    Mr. Bone
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 September 2009

                                                      De grootste kracht komt er juist op te staan als je van je gas af gaat, :vertag

                                                      Om bv te schakelen. Op dit punt kantelt je motor het meest. Is op dit fimpje mooi te zien, en dit was al met ruitenkit gevulde steunen. Vandaar PU hars nu.

                                                      http://youtu.be/gJxdlod1VXk” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                      Trouwens leuke combi dat blauw/rood van je klepdeksel en L-etje, ;)
                                                      Waar heb ik dat toch eerder gezien, :hmmz

                                                      :jerry

                                                    25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 432)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.