E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 432)
  • Auteur
    Berichten
  • #18059291
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      Heb je nou lenskoplampen achter prismaglas geplaatst? Krijg je daar niet een raar lichtbeeld van?

      #18059292
      RTech
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 June 2010

        Mooi project! :thumbup Dit ga ik met belangstelling volgen :) :jerry

        #18059293
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          @Fearless wrote:

          Heb je nou lenskoplampen achter prismaglas geplaatst? Krijg je daar niet een raar lichtbeeld van?

          Tja dat is eerder gevraagd inderdaad in een ander topic, maar het licht beeld is echt perfect…

          @RTech wrote:

          Mooi project! :thumbup Dit ga ik met belangstelling volgen :) :jerry

          Dank dank, kan ook zelf haast niet wachten om het af te maken!

          #18059294
          blue-mission
            Lid sinds:
            27 July 2010

            heb nog een mooie grille liggenm zou wel mooi bij jouw wagen passen.

            #18059295
            midnight black
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2011

              Vakman! :thumb

              #18059296
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                @blue-mission wrote:

                heb nog een mooie grille liggenm zou wel mooi bij jouw wagen passen.

                Vinde mijn GT grilletje ook mooi hoor, maar doe is een fotootje in mn PM box als je wil?

                @midnight black wrote:

                Vakman! :thumb

                Senks, doe mn best…

                Gisteren wel weer wat tegenslag, achterpaneel is er erger aan toe dan ik dacht aan één kant. Zat weer zo’n typische ‘blaar’ in een hoek en daar achter was het ‘weg’… Ook stukje binnenpaneel weg…

                Nu wou ik de restauratie van de achterkant nog even tot een later tijdstip uitstellen, dus ga daar voor nu even wat aan repareren met los plaatwerk er in lassen en ontroesten van de rest en even coaten…

                #18059297
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Zo, weer een lange dag achter de rug en van top tot teen onder de teer en vuile bende van het schoonmaken van de bodem. Heb besloten om nooit meer een auto te kopen als er bitumen onder is gespoten!!! :swear Wat een troep is dat toch!!

                  En natuurlijk onderweg nog weer meer roest tegen gekomen… :(

                  Veerschotels achter leken nog wel in aardige toestand, tot ik zag dat het gaatje in het midden wel wat aangetast er uit zag… En toen ik eens met een schroevendraaier ging steken leek het nog mee te vallen, tot ik er met een hamertje op ging slaan. Die ging er op een plek zo doorheen. En het was niet nodig om te boren om hem los te krijgen….

                  Dus maar weer meer lassen, deze ga ik zelf maken en dan wel met een andere constructie die naar de wielkast betere afwatering heeft. Die originele hebben daar een rand waar water en vuil erg makkelijk er onder kruipt..

                  Dan een mooie voor/na foto:

                  Normaal ben ik niet zo van de plaatjes metaal er op bakken, maar de wielkast randen zijn nog net iets te strak om ze er zo maar af te slijpen, dus dat komt wellicht bij de volgende restauratie wel weer over een aantal jaartjes… Als het er nog van komt, want wat is dat een pleuris werk, en tijd en geld rovend!!

                  En nog meer gaatjes:


                  En dan de bodem reiniging, al een aardig eind op weg…

                  En nu we dan toch bezig zijn komen er nog wat groep A verstevigingen op. Onder andere de beugels voor de achter as worden van zgn. gussets voorzien á la groep A

                  #18059298
                  mark
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Goed bezig kerel ! Je steek er aardig wat en lasdraad in :wors . Ik ben echt heel benieuwd hoe het uitpakt allemaal, vooral die stuurstangen vind ik interessant. Nu je de bodem zo hebt verstevigd zal de kadett ook beter sturen en ook steviger zijn. Wij deden ook zoeits in de cross maar dan lang niet zo mooi als jij dit nu doet. Ik zeg goed bezig!

                    #18059299
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Dank je wel man, inderdaad al een volle fles menggas in opgegaan, draad zit er nog wel op, maar zo’n pro machine (Transka) heeft ook 10 kilo rollen….

                      Vandaag maar even de kokers achter schoon gemaakt, andere veerschotel er ook af en een malletje gemaakt voor de groep A versteviging. Helaas mijn camera vergeten… Maar heb met mijn telefoon nog wel een plaatje kunnen maken van de zelf gefabriceerde veerschotels. Ga ze er pook beter op plaatsen, met een gusset tegen de zijkant van de koker aan (partje sinaasappelschil qua vorm) zodat het bij de wielkast beter afwatert zonder dat het allemaal er tussen kruipt…

                      Even bij de smit langs geweest voor wat meer materiaal, onder andere RVS strips waar ik nieuwe tank houders van ga maken. Komt ook nog een nieuwe tank onder, dit keer een echte GSI tank en dan maak ik de leidingen nog verder van koper in plaats van rubber benzineslang… Veerschotels uit 3mm gemaakt, lekker dik, en daar een stukje pijp op gelast, ingeslepen, omgetikt en ring er op… net echt! king:

                      #18059300
                      blue-mission
                        Lid sinds:
                        27 July 2010

                        hoe maak jij je bodem kaal ?

                        ik doe het zelf met verhitten, of koud er afkrabben.

                        #18059301
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          Ziet er goed uit die schotels zullen niet zomaar vergaan :thumb

                          #18059302
                          bastiaan1981
                            Lid sinds:
                            29 August 2006

                            wat een top werk :thumbup je gsi kan er straks weer jaren tegen aan

                            #18059303
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              @blue-mission wrote:

                              hoe maak jij je bodem kaal ?

                              ik doe het zelf met verhitten, of koud er afkrabben.

                              Nou er zit voor een groot deel wax op met een laag bitumen er overheen. Gelukkig is de wax oud en een beetje krokant, dus dat schraapt er zeer makkelijk af. Op een groot deel zit ook synthetisch rubber, maar daar zit grotendeels geen roest onder, dus dat krab ik hooguit een beetje glad en verwijder het waar wel roest zit, maar laat er wel wat van zitten en ontvet het gewoon goed. Zo kan straks de hele bodem waar nodig in de 3M 08800. Uiteraard eerst alle plekjes bijwerken en in de inox spray (van Nedroj!!) Had twee merken inox spray, van Las en van Nedroj en die eerste is toch echt stukke slechtere kwaliteit. Die van Nedroj is er met de lamellenschijf zelfs maar moeizaam af te slijpen en ook met hamerslagen bladdert het er niet af!! Erg mooi spul om roest op de lassen te voorkomen! Helaas voor de hobbyist nergens te krijgen alleen…

                              @trashmetal wrote:

                              Ziet er goed uit die schotels zullen niet zomaar vergaan :thumb

                              Nee staan stijf in de inox spray, straks nog een laagje 3M 08800 en ze kunnen weer eeuwig mee…

                              @bastiaan1981 wrote:

                              wat een top werk :thumbup je gsi kan er straks weer jaren tegen aan

                              Dank je, hoop er voorlopig weer even niks meer aan te hoeven doen. Wat is dit toch rotwerk… Sleutel liever aan een motor of electra…

                              #18059304
                              blue-mission
                                Lid sinds:
                                27 July 2010

                                zelf wil ik mn wagen compleet in de epoxyprimer zettten,
                                en dan evt beschermlaag ook.

                                #18059305
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  @blue-mission wrote:

                                  zelf wil ik mn wagen compleet in de epoxyprimer zettten,
                                  en dan evt beschermlaag ook.

                                  Ja dat was mijn plan ook, alleen werd mij 1K epoxy al afgeraden, die Nedroj inox spray is een lasprimer van heel goede kwaliteit en bikkelhard. Daar kan gelijk de anti steenslag overheen. Doen de profs ook en die doen dat enkel als het geen garantie problemen geeft. Heb zelf nu ervaren hoe degelijk die coating is en heb er alle vertrouwen in.

                                  Die 3M 08800 kost me nu al meer dan 400 euro en dan wil je natuurlijk een perfecte ondergrond eerst. Dus alles kaal, waar de onderlaag nog perfect is gewoon ontvetten, waar blank metaal zit even inox er op en dan kan zo de 08800 er op…

                                  #18059306
                                  blue-mission
                                    Lid sinds:
                                    27 July 2010

                                    ik ga voor een 2K epoxyprimer.

                                    gr

                                    #18059307
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Dat zit er origineel ook op, prima spul! :thumb

                                      #18059308
                                      blue-mission
                                        Lid sinds:
                                        27 July 2010

                                        mocht je het nog nodig hebben
                                        even laten weten, ik heb wat goedkope adresjes,
                                        bijv 5 liter 2k epoxy primer inc verharder, 113 euro,
                                        niet goed, geld terug, :thumb

                                        #18059309
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          Dank voor het aanbod, alleen ik heb geen spuitcabine. Die 3M coating gaat zonder nevel en minimaal gespetter er op, dus kan zo in de garage.

                                          Onze carrosseriebouwer/spuiter werkt zo alle bodems en dorpels af en heeft 46 jaar ervaring in het vak, dit is wat hij mij aanraadt en ik kan niet anders zeggen dan dat alles wat bij hem vandaan komt uitzonderlijk goed van kwaliteit is. En al het werk wat hij heeft opgeleverd aan ons bedrijf al jarenlang is gewoon super, geen roest op te bekennen. Wel geinig, hij raadde mij die inox spray aan voor het laswerk en ik koop het van het merk ‘LAScare’ waarbij een tekst op de spuitbus prijkt “Schadeherstel voor Professionals’. Nou dan denk je kwaliteit in handen te hebben en bij het eerste paneel wat ik er mee had bespoten (goed opgeruwd alles) wat ik nog een beetje na moest kloppen zag ik de bladders er af vliegen. Dus even met mijn nagel er over en ik krabde het er zo af. Toen die van Nedroj getest en werkelijk amper er af te krijgen met de lamellenschijf in de haakse slijper!! Het is minstens net zo hard als de 2K primer die af fabriek op de Kadett zit, en die is al goed hard!

                                          Er is trouwens best makkelijk goedkoop aan 2K primer te komen.
                                          http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=2k+grundierung&_sacat=0&_from=R40″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          Maar ja, geen idee van de kwaliteit. De pest is dat je met carrosseriewerk altijd pas na jaren kunt zeggen of het goed was, en laten we wel wezen, niks gaat voor eeuwig mee ook heh. Weet nog wel dat ik mijn achter as met Hammerite had gedaan en na een paar weken hier en daar al een roestpitje zag en toen aan iedereen zei wat een rommel het was. Nou het is inmiddels jaren later en het is niks erger geworden! Die Hammerite is zo gek nog niet eigenlijk! Nog steeds een super strakke achter as! king:

                                          Nee epoxy primer is prachtig, mooi voor zichtwerk, want je kan het mooi strak maken er mee. Alleen moet je wel een spuitcabine hebben en een fatsoenlijke compressor.

                                          Heb nu zelf een ontvochter gemaakt, zal ik nog verder op in gaan later en foto van maken. Dat is net genoeg voor de 3M coating en een beetje rode 2K onderstellen lak die ik ik de motorruimte er nog overheen ga aanbrengen. De ondergrond zal het moeten hebben van de lasprimer (inox spray) verder…

                                          #18059310
                                          trashmetal
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 February 2007

                                            Mooi om te weten dat hammerite goed is op dn achteras
                                            Heb ik ook gedaan :D

                                            #18059311
                                            blue-mission
                                              Lid sinds:
                                              27 July 2010

                                              hammerite zal ik dan denk ook pakkken op de assen

                                              #18059312
                                              kaneelschep
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 November 2004

                                                Wat is dit toch rotwerk… Sleutel liever aan een motor of electra…

                                                :D hahaha Ik las liever een halve auto aan elkaar dan dat ik de electronica ervan uit moet zoeken en repareren ;)

                                                #18059313
                                                Vinci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 August 2009

                                                  Je moet wel hammerite zwart glanzend of zijdeglans nemen zonder hamerslag effect. Die hamerslag lak heeft namelijk silicone en dan kan hij nooit meer fatsoenlijk gespoten worden als je dat nog eens mocht willen.

                                                  #18059314
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007

                                                    ik heb hem zo goed als kaalgeborsteld eerst in de menie daarna zijdeglans zwarte hammerite
                                                    denk dat het wel even goed blijft :D
                                                    mocht de astra blijven komt er een achteras onder met schijven, kan ik opnieuw beginnen :D

                                                    #18059315
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      Doodop, vies en vuil, snakkend naar een douche… Het harde werken breekt me nu wel een beetje op, maar verheug me enorm er op om er weer in te kunnen rijden!! king:

                                                      Heb de groep A verstevigingen op de achter as bevestigingen gelast. Mooi kokertje voor gevouwen uit 2mm materiaal! En afwatering gemaakt zodat het niet inwendig doorrot.

                                                      Veerschotels er op, ook van binnen uit op het dwars plaatje gelast door twee luikjes in de vloer uit te slijpen die ik weer dicht maak met twee plaatjes….

                                                      En het eerste echte beun plaatje tegen gekomen in mijn auto, heb er niks op tegen als er plaatjes in gelast worden, maar moet wel eerst het oude deel er uit, en niet over elkaar heen, want dat is garantie op rot! Dit is nog wel door een pro gedaan, want het was wel echt gepuntlast!

                                                      Er achter zat de nare verrassing:

                                                      Veerpootcup verstevigingen:

                                                      En moet een nieuwe tank bestellen, mijne had een deuk doordat de auto een keer van de krik gleed. Geprobeerd om uit te deuken, maar helaas er doorheen geprikt… Geen idee welke tank ik nou moet nemen, want heb op mijne die origineel voor carburateur was destijds zelf een retour leiding gelast in de tank opnemer. Neig naar een GSI tank met dikke retour leiding, maar ben bang dat ik dan nog meer dan alleen een tank nodig heb, zoals de plaat waar de retour leiding op komt voor op de achterkant. Heb nu ook een externe pomp… Iemand tips?

                                                      Zag wel dat ze bij Artaparts niet zo duur zijn, maar mijn oude was een gegalvaniseerde tank, vraag me af of die goedkope aftermarket tanks dat ook zijn??

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 432)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.