E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 426)
  • Auteur
    Berichten
  • #18059566
    Vinci
    Bijdrager
    • Topics 141
    • Reacties 6133
    Lid sinds:
    3 August 2009

    Thanks mannen! En ja het is weer een hoop werk, maar ben er inmiddels wel giga veel beter in geworden, heb intussen nog aan een hoop andere koetsen gelast, en mn TIG skills ook weer wat opgekalefatert.

    Thja, binnendorpels uit een sloper halen lijkt me een no go, die dingen zijn eigenlijk altijd wel verrot. En je vergeet dat ik een hydrolische zetbank tot mn beschikking heb, dus kan ook heel goed zelf een koker vouwen als het moet.

    #18059567
    Raluph
    Bijdrager
    • Topics 13
    • Reacties 676
    Lid sinds:
    25 January 2011

    mooie plannen :thumb

    #18059568
    johan1981
    Bijdrager
    • Topics 53
    • Reacties 265
    Lid sinds:
    1 April 2005

    Mooi!! :wors :wors

    #18059569
    KadAstra-EF
    Bijdrager
    • Topics 69
    • Reacties 8638
    Lid sinds:
    24 July 2010

    Moet je ook nog eens z’n kadett een bekijken.

    :shock: :thumb

    Goed werk Vincent.

    Rik

    Z: 178.846 km
    K: 165.068 km
    A: 570.308 km

    #18400312
    Vinci
    Bijdrager
    • Topics 141
    • Reacties 6133
    Lid sinds:
    3 August 2009

    En het verhaal gaat weer verder…

     

    #18400327
    Vinci
    Bijdrager
    • Topics 141
    • Reacties 6133
    Lid sinds:
    3 August 2009

     

    #18400342
    Vinci
    Bijdrager
    • Topics 141
    • Reacties 6133
    Lid sinds:
    3 August 2009

    #18400360
    Vinci
    Bijdrager
    • Topics 141
    • Reacties 6133
    Lid sinds:
    3 August 2009

    Beetje andere wielkasten achter… Komen schroefveren onder.

     

    IMG_20201126_172058

    #18400375
    Vinci
    Bijdrager
    • Topics 141
    • Reacties 6133
    Lid sinds:
    3 August 2009

    Uiteraard gaat dat gepaard met het aanbrengen van wat verstevingingen, zowel aan de achter as als aan de koets. Hier van een dorpel een balk gemaakt tussen de linker en rechter langsliggers.

     

    #18400392
    makke
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 31
    Lid sinds:
    20 December 2004

    keep up the good work :good: :good:

    #18400407
    Vinci
    Bijdrager
    • Topics 141
    • Reacties 6133
    Lid sinds:
    3 August 2009

    IMG_20200910_174119IMG_20200910_174142

    #18400421
    Vinci
    Bijdrager
    • Topics 141
    • Reacties 6133
    Lid sinds:
    3 August 2009

    IMG_20201126_172043

    #18400452
    RTech
    Bijdrager
    • Topics 2
    • Reacties 29
    Lid sinds:
    27 June 2010

    5 jaar later, goeie topic kick :yahoo:

    #18400467
    Vinci
    Bijdrager
    • Topics 141
    • Reacties 6133
    Lid sinds:
    3 August 2009

    Ja, hetgeen ik de vorige ronde heb gedaan was zo goed roestvrij gebleven dat ik er wel vertrouwen in had om de stap te zetten.

    #18400488
    kadett4x4
    Bijdrager
    • Topics 121
    • Reacties 2715
    Lid sinds:
    6 July 2004

    Godsakkers goed bezig maat, ziet er weer strak uit..

    #18400549
    Vinci
    Bijdrager
    • Topics 141
    • Reacties 6133
    Lid sinds:
    3 August 2009

    Het is voor mij de eerste keer strakmaken, dus het zal niet 100% perfect zijn ben ik bang… Maar goed, als die maar weer glimt, en niet roestig is weer voorlopig, dan ben ik blij.

    #18400578
    Vinci
    Bijdrager
    • Topics 141
    • Reacties 6133
    Lid sinds:
    3 August 2009

    Ben er dus al sinds september 2019 bezig. Het is echt weer een mega klus.

    Hier een lijstje met wat dingetjes die ik er aan heb gedaan:

    Ik heb op de krik steunpunten dit keer wat dikkere plaat inwendig in de dorpel geplaatst, zodat die punten ook fatsoenlijk stijf zijn, en daar tussen een rechthoekige koker van chromo staal gelast, zodat de midden sectie van de toch wat slappe vijfdeurs koets wat stijver is geworden. En ik heb er een volledige binnendorpel in zitten nu, á la cabrio. Die binnendorpel zit met MMA lijm op die koker geplakt, aangezien dat mooi in lijn zat met mekaar.

    Heb ook de wielkuipen achter gewijzigd, die lopen nu niet meer naar beneden, maar gewoon rechtdoor. Ik heb deze met de hand gevormd en een velsnaad gemaakt van 30mm, zodat ook daar MMA lijm toegepast kon worden. Hierdoor zit er geen enkele lucht meer tussen die naad ook, en zo watert het veel beter af, aangezien er nergens een horizontaal stuk meer in zit. De binnenkant van de wielkuipen zijn uitgebouwd met een stuk 2,5mm dik Zincor plaat, waarmee de aansluiting is gevonden naar de balken, zodat het kan dragen. De schroefveren komen dus ook netjes op de as te staan en niet zoals de originele veren halverwege, wat erg veel nadelen heeft door de grote veerdruk die dan nodig is. De bovenkanten van de wielkuipen, waar de schroefveren op vast komen, heb ik uit een Golf 3 geboord op de sloop, en dat er in gelast. Op de achter as zitten twee trapeziumvormige kokertjes waar ze daar dan weer op vast komen, hier heb ik gaten in gemaakt, zodat een ratel nog wel bij de naaf bevestigingen kan.

    Er zitten ook kokers in de deuren gelijmd, om ze net wat meer massa te geven, en iets van veiligheid voor zij-impact toe te voegen.

    En er zit bij mij tussen de bovenkanten van de B-stijlen nu een extra balk ook, om de stijfheid daar ook wat te vergroten. Ik had daar mazzel mee, aangezien iemand een zonnedak in een busje aan het plaatsen was en zowat z’n hele dak er uit zaagde. Daar zat een koker op geplakt die vrijwel exact dezelfde boog maakte als het dak in de kadett. Dus ook die verlijmd, alleen de uiteindes gelast, aangezien dat geen zichtwerk was.

    En de voortrein is aangepakt, er zitten custom draagarmen op straks, met een kogel inwendig in plaats van de beruchte rubber bus, en die draaipunten aan de binnenkant zitten nu een aardig stukje hoger op de koets, om het rolcentrum te corrigeren. Originele draagarmen passen er nog wel op als het moet, want die bevestiging zit er nog wel.

    De balken van het stuurhuis heb ik verstijfd, de bijrijderskant met een kokertje naar de wielkast, en de andere kant inwendig….

    Het is echt te veel om op te noemen, beugeltjes voor benzine en remleidingen, extra uitlaat ophangpunten, een andere dwarsbalk gemaakt tussen de draagarm ophanging, er komt kabelschakeling op van een Vectra C (geloof ik), dat heb ik op de bak al omgebouwd en werkt super. Zo kan die balg dus weg uit het schutbord, en kan dat dus ook wat geluidsdichter worden opgebouwd. en je voelt zo dus ook niet meer het kantelen van de motor terug in de schakelpook.

    De benzineleidingen worden kunststof, in een behoorlijke dikte. Er komt Motronic M2.8 op (DIS) in eerste instantie, en dan ga ik later wel kijken nog voor ombouw naar turbo, want ik denk dat dat toch nog wel wenselijk is met al dat electrische geweld tegenwoordig. Hoewel ik ook speel met de gedachte om de achteras om te bouwen naar twee electromotoren, als toevoeging op de benzinemotor. Dus als plug-in hybride zeg maar. Dat maakt de auto effectief ook 4×4.

    Wordt vervolgd….

    #18400723
    Blackbull
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 637
    Lid sinds:
    29 July 2004

    Wat gaaf om te zien dat je nog bezig bent. Wederom geen half werk en benieuwd naar het eindresultaat :good:

    #18401226
    kadett4x4
    Bijdrager
    • Topics 121
    • Reacties 2715
    Lid sinds:
    6 July 2004

    Ik ben benoeuwd..

    #18401319
    Vinci
    Bijdrager
    • Topics 141
    • Reacties 6133
    Lid sinds:
    3 August 2009

    Likje verf in de motorruimte….

    Beetje dempmateriaal in de reservewielkuip…

    En nog een en ander strak maken… binnenkort naar de spuitert!

    #18413814
    astrid_fahrer
    Bijdrager
    • Topics 5
    • Reacties 108
    Lid sinds:
    26 March 2010

    Zo dan! Wat een gaaf karwei om te zien zeg en de toekomst plannen zijn ook niet mis als ik het zo lees.

    Ik ben benieuwd hoe je Kadett eenmaal rijdt en werkt wanneer je al je plannen uit zou kunnen voeren.

    Ik kom wat minder op het forum hier omdat alles nogal naar Facebook verplaatst lijkt te zijn maar dit zijn wel de mooie

    projecten om te volgen hier :good-job:

     

    #18426954
    turbo.d
    Bijdrager
    • Topics 5
    • Reacties 421
    Lid sinds:
    24 June 2013

    Ik lees vol bewondering de voortgang, mooi om te zien dat die Kadett nog steeds aandacht en liefde krijgt.

     

    gr

    Marcel

    Opel rijder sinds 1993

    #18431957
    kadett4x4
    Bijdrager
    • Topics 121
    • Reacties 2715
    Lid sinds:
    6 July 2004

    Sow, dat kun je binnenkort geen kadett meer noemen met al je aanpassingen..

    Ik zie wel dat je er echt goed aandacht aan besteed, en niet zomaar iets maakt.

    Ben reuze benieuwd als hij helemaal klaar is, misschien tegen die tijd elkaar weer eens opzoeken.

    Is alweer een hele tijd geleden..

    Ga zo door.👍👍

    #18432114
    Vinci
    Bijdrager
    • Topics 141
    • Reacties 6133
    Lid sinds:
    3 August 2009

    Dank je wel man, ja we moeten mekaar zeker weer eens opzoeken zodra hij klaar is! Ik heb er in totaal 9 maanden niet aan kunnen werken ook, door de corona was onze club garage namelijk dicht, twee periodes. Maar goed, hij is intussen gespoten, en heb er al een en ander op gebouwd, de deuren sluiten weer, en erg netjes ook. Ben zo benieuwd naar hoe die straks zal rijden!

     

    #18432826
    turbo.d
    Bijdrager
    • Topics 5
    • Reacties 421
    Lid sinds:
    24 June 2013

    WOW, dat ziet er netjes uit. Prachtige auto.

     

    gr

    Marcel

    Opel rijder sinds 1993

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 426)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.