E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 432)
  • Auteur
    Berichten
  • #18059467
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Zo bakkie zit er weer in, en hij is fijn!! Dat is zeker wel heerlijk opgeknapt, en zoals ik al dacht werkt mijn teller ook gelijk weer. Het is wel jammer, want een goede F28 was echt wel een heel fijne combi geweest, maar deze is gewoon op diverse fronten niet goed helaas….

      Vectra gedeelde aandrijfas er ook in, kan nog niet echt zeggen dat ik daar veel verschil mee merk. Heb er wel ook gelijk even een nieuw lagertje op geperst…

      #18059468
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Weer lekker bezig geweest :thumbup

        #18059469
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Ja, wat een dag weer zeg… Vanochtend nog even een hele tas onderdelen bij de dealer gehaald, het lager, versnellingsbak olie, ashoezen, kinetenvet, koppeling en drukgroep en nog wat grut… Krijg korting bij ze omdat ik lid ben bij onze hobbyclub.

          Eerst had ik de koppeling nog niet goed afgesteld en dacht ik dat ik iets fout had gedaan met de bak revisie, maar gelukkig was het met de kabel een fractie strakker allemaal als vanouds! En lekker stil is de bak, schakelen als boter, helemaal goed!

          Over een paar dagen mijn bumpstops nog erop, en dan heb ik een lekker progressieve karakteristiek achter. Die dingen waren maar 5 euro in de aanbieding!

          #18059470
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Als je je kabel iets strakker moet zetten om van lawaai af te zijn. Is er dan niet iets mis met je druklager?

            #18059471
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Nee, die is ook nieuw, alles werkt perfect nu…

              #18059472
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Deze dingen dus:

                5 euro. Zag wel dat deze verkoper ze nu niet meer heeft… Zo heb je dus eindprogressie, zonder dat de hele boel bokhard wordt.

                #18059466
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  En we hebben cruise control! Hij doet het alleen pas vanaf 80 per uur ongeveer. Ga er nog even een pulsverdubbelaar voor maken, dan werkt hij wel vanaf 40 per uur in elk geval… In het buitenland heb je nog wel eens van die ellenlange wegen waar je niet zo hard mag en dan is dat toch wel lekker, zeker als je er al een lange rit op hebt zitten…

                  #18059473
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Cruise control werkt nu perfect, vanaf 45km/u. Met de 8 pulsen pulsgever deed hij het trouwens pas vanaf 95km/u ongeveer, eergisteren nog even flink getest. Hij werkte ook onnauwkeurig en traag van reactie. Heb even zitten bomen over hoe ik dat ging oplossen, dmv een pulsverdubbelaar, die is makkelijk te bouwen, alleen dat werkt enkel goed voor een vaste frequentie. Zodra het varieert gaat zo’n ding uit de pas lopen. En dat werkt met dit soort lage frequenties ook niet optimaal. Dus gedacht aan het gebruiken van een ABS sensor, maar alleen mijn achter as heeft die. De vooras heeft wel een tandkrans, maar geen voorbereiding voor een pulssensor…dusss….

                    Ben nu maar voor de moeilijke, maar mooie oplossing gegaan, de pulsgever geopend en de magneetring verwijderd en vervangen voor een kunststof krans uit een draaischakelaar. Daar zat een rijtje rechthoekige gaatjes in waar precies een setje neodymium magneetjes in paste die ik nog had liggen. Dus die er in gelijmd en heb nu 26 pulsen per omwenteling! Nu werkt het heel nauwkeurig en al vanaf 45 km/u…

                    En ik heb nu de interval regeling van de Omega op de ruitenwissers. Dat was ook nog wat, want die schakelaar had geen stand voor de achterruitenwisser. Dus de Kadett schakelaar en Omega schakelaar geopend en verwisseld. Nu heb ik een Omega schakelaar die à la Kadett naar achter geklikt kan worden voor de achter wisser! king: En het draaiwieltje voor de 8 extra interval standen (van 3 tot 12,5 seconden) werkt ook! king: king:

                    Zal nog wat foto’s maken van de schakelaars binnenkort.

                    #18059474
                    0Rudy0
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2005

                      Lekker bezig ;)

                      #18059475
                      Aapje
                        Lid sinds:
                        1 January 2009

                        Je weet dat Relais nr 99 van VW gewoon plug-and-play interval is? :P Zonder andere hendels e.d. ? :)

                        #18059476
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          @Aapje wrote:

                          Je weet dat Relais nr 99 van VW gewoon plug-and-play interval is? :P Zonder andere hendels e.d. ? :)

                          Top, maar ik had de cruisecontrol bediening toch al nodig en die zit alleen op de omega/vectea hendels. Hoe wou je dat vw relais dan ook gaan bedienen met een kadett hendel? Dat hendel heeft geen stelwieltje… Dat gele opel relais was ook gewoon plug en play hoor, moest alleen even twee draadjes op het hendel doorverbinden met het stelwieltje. Verder niks hoeven veranderen voor de interval regeling.

                          #18059477
                          Aapje
                            Lid sinds:
                            1 January 2009

                            Hoe? Ding op interval zetten, ding van interval afzetten –> weer op interval zetten ==== de wacht tijd = interval ;) (van 0,5 sec tot 50 sec reageert ie geloof ik)

                            Heb het in al m’n auto’s werkt zelfs in Peugeots :D

                            #18059478
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Oh dat is wel geinig, zal het onthouden!

                              Denk wel dat de bediening met stelwieltje op zich heel mooi is, dan zet je hem gewoon aan en moet hij harder of zachter dan draai je gewoon even een beetje. Vind de wat meer afgeronde hendels ook wel fijner in de hand liggen dan die hoekige Kadett dingen…. Voor mij is het alles bij mekaar zo wel prima, maar als iemand enkel traploos interval wilt dan is zo’n VW relais wel lekker makkelijk!

                              #18059479
                              Aapje
                                Lid sinds:
                                1 January 2009

                                Dat zeker hoor, maar ben zelf meer uit op het tijdsgebonden houden :) Kadett-E had immers hoekige hendels :D Overigens klikken de astra hendels beter, ook met RAW. die hoef je met astra hendels maar een klein stukje te aan tikken.

                                Ga je ook nog zoiets als BMW heeft inbouwen? RAW klein stukje aantikken = 3 x klikken? (bij voorkeur alleen vanaf 80km/h of harder). Epic feature is dat :P

                                Probleem van m’n ooms kapitan is gevonden btw: accu was toch gaar… Zit nu een 6v Gel accu van optima achter ding start als een nieuwe :/

                                #18059480
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  Ja, tijdgebonden houden, tja, daar ben ik al op zo veel punten voorbij dat het me nu niet meer kan schelen. Vind voor de meeste dingen het wel leuk als het origineel opel is, maakt me niet zo veel uit van welk model.

                                  Verder gebruik ik de achterwisser nauwelijks, in elk geval niet voor regen, hooguit om een beetje vuil er af te vegen samen met wat sap…

                                  Mooi dat het gevonden is, kon ook nog zo veel zijn, bij die 6V dingen gaat het allemaal ook snel slechter werken.

                                  #18059481
                                  kadett4x4
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 July 2004

                                    nou word het voor mij spagethie :hmmz :hmmz :hmmz .
                                    gellukig zijn er mensen die het wel allemaal snappen :thumb :thumb
                                    vincent, hoe krijg je het allemaal bedacht en verzonnen.
                                    die kadett van jou heeft meer opties dan er ooit zijn geweest voor een E tje.

                                    groeten.

                                    #18059482
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Tja, ik had van Aapje een keer een snuit van een Astra gekregen voor een krat bier voor dit project (zie pag. 2) en toen nog even verder zitten keuvelen en gekeken naar een echte oldtimer, een Opel Kapitan die een 6 volt systeem heeft en moeizaam startte. Het was toen nog even de vraag of er sprake was van slechte massa/slechte +bedrading of een slechte accu of evt. zelfs de startmotor. Met 6 volt moet bedrading rete dik zijn om zo’n blok aan te slingeren, dus daar gaat het nogal eens mis, maar was dus gewoon de accu…

                                      Snappie? ;)

                                      Hoe ik het allemaal verzin? Tja, ben techneut en je wil wel eens wat moderne opties en zo en als het te knutselen is dan is dat altijd leuk natuurlijk! king:

                                      #18059483
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        Zo, net terug van drie weken rondtuffen door Europa van camping naar camping. Zeker toch 4500 kilometers rondgescheurd met aanhanger, fietsen er op, dakkoffer, vrouw en kind, koelkast mee in de kofferbak en ga zo maar door. Met andere woorden afgeladen, en dan zo’n afstand was natuurlijk wel even de grote test. En dan die hobbeldebobbel binnenwegen waar ze rijden alsof ze het hebben uitgevonden zo idioot af en toe, maar wat stuurt, veert, trekt en schakelt het allemaal lekker zeg! En op de heenweg maar weer op 98 benzine overgestapt, want na mijn project met al het gesleutel nog en de benzineprijzen heb ik een tijdje 95 getankt. De eerste dikke hellingen was dat goed te merken, toen 98 er in en me verbaasd over het verschil, had dat nog nooit zo sterk gemerkt. Rij natuurlijk niet dagelijks met zo veel belasting aan gewicht en hellingen in de Kadett.

                                        Heb wel al weer een lijstje met kleine aanpassingen en verbeteringen qua interieur, rembekrachtiger is nog niet helemaal goed, dus ga er een andere op zetten. Dan wil ik nog even kijken naar de uitlaat, want bij enorm forse motorbewegingen zoals in de 2 rijden en dan gas helemaal plotseling loslaten (zo kan je dat opwekken, zou niet aanraden om dat vaak te doen, want homokineten en tandwielen vinden dat niet heel fijn) dan klopt de voorste demper toch tegen de bodem aan. Niet enorm hard, maar wil dat wel goed hebben. Zit eigenlijk meer te denken aan een bewegingsdemper aan de motor maken, dat werkt eigenlijk beter dan de rubbers verstijven met ruitenkit. Zijn kitjes voor te koop, maar een goede oliedemper aan de motor en die bijv. aan een veerpootbrug vast maken helpt enorm, en evt. nog eentje naar de radiateurbalk onderaan het blok. Zo hou je de motor super mooi stil en toch nog goed gedempt qua geluid.

                                        Heb nu ook een pager alarm in de auto, en bewust niet de knipperlichten er op, want dat is dé truc die de boeven gebruiken om de zekering van het alarm door te laten fikken. Heb er ook een zelfherstellende zekering in gezet om die reden. En krijg op de pager binnen 5 kilometer een melding hoe wat en waar er in de auto is ingebroken. De pager is tevens de centralevergrendelingsafstandsbediening (wat een woord!! :wtf )

                                        Wat plaatjes:

                                        #18059484
                                        midnight black
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 December 2011

                                          Mooi met de Kadett een flinke vakantietrip maken zonder problemen :thumbup
                                          Wat me opvalt is dat je een andere isolatiemat op je schutbord hebt dan ik, (hij lijkt veel dikker, is dat van een diesel ofzo?)

                                          #18059485
                                          turbo.d
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 June 2013

                                            Astra-G stoelen in het interieur :?:
                                            En je motorruimte ligt goed vol; heel verschil met de 1.4NZ die ik in de mijne had ooit.

                                            Wat voor soort blok heb je erin, hoeveel pk enzo.

                                            #18059486
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              @midnight black wrote:

                                              Mooi met de Kadett een flinke vakantietrip maken zonder problemen :thumbup
                                              Wat me opvalt is dat je een andere isolatiemat op je schutbord hebt dan ik, (hij lijkt veel dikker, is dat van een diesel ofzo?)

                                              Ja, de reacties van mensen, van een simpele nek die verder draait dan fysiek mogelijk lijkt als je voorbij rijdt tot van die sympathieke glimlachen, tot mensen die me in allerlei talen aan hebben gespoken bij de pomp hoe dat wagentje met al die zooi nou zo vlot de berg op kan rammen, en dan veronderstelden ze vaak dat het een 1.6je was omdat dat op de achterklep staat die ik net uit Duitsland heb voor 49 euro. LOL Ineens is een Kadettje, zeker zo mak en origineel ogend een uitzonderlijke verschijning, zo veel mensen hebben zo’n karretje gereden in de gloriedagen van de Kadett, zo ENORM veel dat het bij zeer veel mensen vandaag de dag heel veel nostalgische gevoelens oproept. Vroeger gingen duizenden mensen per jaar met hun Kadettjes op vakantie en reden er de halve wereldbol mee rond.

                                              Die isolatiemat is van een champion, van Patrick v Voorn gekregen omdat hij dat gat er in lelijk vond en al een nieuwe had en ik had hem vrij voordelig aan wat originele kokers en bodem delen geholpen.

                                              @turbo.d wrote:

                                              Astra-G stoelen in het interieur :?:
                                              En je motorruimte ligt goed vol; heel verschil met de 1.4NZ die ik in de mijne had ooit.

                                              Wat voor soort blok heb je erin, hoeveel pk enzo.

                                              Valt erg mee hoor, hij ligt voller dan een 1.4tje, die had ik hiervoor namelijk dus kan het goed weten. Hij ligt alleen wel vol met zinnige onderdelen, geen plastic kap met allerlei nep fratsen die je tegen komt bij nieuwere auto’s, zodat de gemiddelde jojo zo’n ZO HEE gevoel krijgt als de deksel open gaat. En wil je dan sleutelen ligt eerst de halve stoep vol met tupperware die NIKS met techniek temaken heeft. Schijtauto’s vandaag de dag worden eerst op looks ontworpen, dan moet daar de techniek in passen en de techneuten kunnen met de staart tussen de benen gaan zorgen dat dat lukt. In de tijd dat de Kadett ontworpen werd was er eerst techniek, daar ging eerst alle aandacht heen en daar werd een vorm omheen gegoten. De looks en afwerking van de koets mag niet op het niveau zijn van de nieuwe gebakjes, naden zijn niet overal even breed, vaak iets te breed, maar het zijn wagentjes met het hart op de goede plek. Je voelt bij zo’n Kadettje gewoon de weg aan, met nieuwe auto’s merk je niks meer, hebben geen karakter. Nee, maar de motorruimte lijkt voller dan hij is, je kan zo goed nog bij alle delen. Sleutelen aan deze auto is ronduit heerlijk, net lego.

                                              Blok is eigenlijk bijna 100% standaard, niks aan getuned eigenlijk. Gewoon C20XE blok, zonder kat, dus 156pk op papier, nooit gemeten.

                                              En Astra G cdx interieur inderdaad, alle stoffen Kadett intereurs waren inmiddels aardig gaar en leer vind ik maar niks. Dit was nu nog heel voordelig en is een zeer veel toegepast stofje, dus makkelijk aan te komen en paste mooi bij de rode lak. Heb een set uit Engeland laten komen ook voor een prikkie zodat beide kanten hoogteverstellers hebben, stof als nieuw en neerklapbare leuningen. Erg blij mee, maar was een dievenwerk om er goed in te zetten. Vreemd genoeg nog meer werk gehad aan de voorstoelen inbouwen dan de hele achterbank. Vooral netjes op het tapijt aan laten sluiten en schuifbaar maken zonder tapijt te scheuren op de rails en ze goed in positie er in te maken was erg lastig. Ik ben ook bijna 2 meter, dus wou ze er ook lekker laag in hebben en lekker ver naar achteren kunnen zetten. En dat is wel gelukt, voel me gewoon een ukkie als ik alles in de uiterste stand zet! :D

                                              #18059487
                                              turbo.d
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 June 2013

                                                Mooi verwoord, kan zien dat je ook echt weet waar je mee bezig bent.
                                                Dat wat je zegt over het nek verdraaien; duimpies en praatjes maken dat ken ik al te goed; heb ik ook als ik met me oldtimer kom voor rijden; altijd leuk.

                                                En ik snap idd dat plastic onder de motorkap ook niet helemaal.
                                                Wat dat betreft heb ik het nog makkelijk met mijn 1.6se in de Astra-G
                                                Ook mijn Kadett en Astra-F waren nog goed te servicen.

                                                Hoewel ik een probleem ook niet uit de F kreeg.
                                                Dus moet ik ook maar aan een OpCom, zodat ik de boel kan utlezen.

                                                Waar is de tijd gebleven dat je zelf iedere 5000km moest kleppen stellen en de ontsteking met een lampje kon stellen.

                                                Ik ben wel van de mechanische techniek, veel minder last van vage klachten.

                                                #18059488
                                                turbo.d
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 June 2013

                                                  Heb ongeveer 2 1/2 uur gebruikt om dit hele topic vanaf het begin te lezen.
                                                  :shock: WOW :shock: wat een waanzinnig project, en over elke aanpassing is nagedacht.

                                                  Respect voor wat je gedaan heb; want zoals gezegd aan de buitenkant zie je er serkelijk niets van.
                                                  Wolf in schaapskleren; prima benaming.

                                                  Veel plezier met je Kadett 8)

                                                  Gr
                                                  Marcel

                                                  #18059489
                                                  Vinci
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 August 2009

                                                    Dank je wel, het topic is ook in Duitsland, Engeland en Brazilie op forums daar geplaatst en erg veel gelezen, en er zijn in Engeland ook een paar die dergelijke aanpassingen hebben gemaakt inmiddels. Het is een enorm denkwerk geweest en hoewel je heel veel informatie van internet kan halen was het toch enorm lastig om goed advies te vinden voor onderstellen, had ik zo iemand voor willen inhuren, maar in de racesport is het allemaal ineens beroepsgeheim en voor straat auto’s zijn de meeste die zich expert noemen alleen maar mekaar aan het napraten zonder zelf na te denken. Ben wel van mening dat goed gekopieerd beter is dan slecht bedacht, maar heb uiteindelijk wel écht dingen geleerd in een zeer korte tijd, nou zal ik ook niet alles perfekt hebben, een vooruitgang is zeker geboekt. Zelf dingen uitvogelen is wel heel leuk en geeft veel meer bevrediging uiteindelijk, alleen het kost wel bergen tijd.

                                                    #18059490
                                                    turbo.d
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 June 2013

                                                      Ik zou het leuk vinden om je Kadett eens te bekijken; om alle wijzigingen te zien. Vraag me af of ik het allemaal kan herkennen; het is voor mij alweer 10 jaar geleden dat ik mijn Kadett heb ingeruild.

                                                      Heb ik het nou goed begrepen dat je een Kadett hebt van voor de facelift van 1988 :?:
                                                      Nou ja, voor zover als die er nu bij staat is er geen enkele Kadett die er meer mee te vergelijken is.

                                                      Dan nog een laatste paar vragen;
                                                      – je hebt stuur bekrachtiging ( zat die al in jouw kadett :?:)

                                                      Je hebt Cruise control en regelbare ruitenwissers erin gemaakt, Schijfremmen rondom dus heb je ook nog over Airco nagedacht :?: of is daar geen ruimte meer voor onder de motorkap :mrgreen:

                                                      Echt diepe respect voor je project.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 432)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.