Geen idee? Hulp zeer welkom

Forumindex Forums Modellen Corsa Geen idee? Hulp zeer welkom

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277515
    OpelCorsaD2007
      Lid sinds:
      29 July 2016

      Beste leden,

      Ik zit met een (volgens mijn garage) behoorlijk groot probleem.

      Ik zal even kort uitleggen wat er is gebeurd.

      Ik reed dus op de A2 richting utrecht toen ik plots een rood lampje zag branden op mijn dashboard, bij mijn tankmeter. Nou weet ik dat dit te maken heeft met mijn koelvloeistof. Ik dacht ipv meteen op de vluchtstrook gaan stilstaan, ietsje doorrijden met de kachel op zijn hoogst en op zijn warmst. Toen ik eenmaal was aangekomen bij het tankstation deed ik onmiddelijk mijn motor uit en mijn motorkap open, die was flink aan het roken, niet de motor
      zelf. Direct gecontroleerd of er koelvloeistof inzat en idd die was leeg. Naar binnen geweest een liter eringegoten alleen die liep er meteen weer uit, lekkage, niet bij de reservoir zelf maar bij de waterpomp. Sleepwagen laten komen en naar eigen garage laten slepen, alleen nadat meneer de waterpomp en thermostaat heeft vervangen, komt meneer met een verhaal dat er iets met mijn motor is en dat hij gereviseerd moet worden, dus de waterpomp en thermostaat vervangen, maar na ren paar kilometer rijden begint mijn koelvloeistof heel erg te koken en begint mijn motor ook de stotteren. Nou heb ik mij laten vertellen door meneer dat er iets goed mis is, en dit mij 1200 gaat kosten.

      Ik ben ten einde raad, en heb nergens wat kunnen vinden wat een beetje op mijn probleem lijkt.

      Graag hoor ik iets van jullie met enig verstand, advies oftewel een garage.

      Bij deze worden jullie bedankt.

      Groetjes Bas

      Ps. Het gaat om een opel corsa sport d uit 2007, 1.4 benzine motor met een kmstand van 155.000

      #18323817
      dewitte19
        Lid sinds:
        3 July 2016

        rood lampj betekent onmiddelijk aan de kant om extra kosten te voorkomen jij hebt nog doorgereden na de koelvloeistof eruit was dus ja misschien motor warmgelopen?

        #18323818
        cano666
          Lid sinds:
          28 September 2012

          Dat iets door rijden ipv onmidelijk stoppen gaat je idd flink wat centjes kosten. Als ik zo naar je verhaal kijk is er niks mis met de verhaal van de garage.

          #18323819
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Als je geluk hebt lekke koppakking en kromme kop. Dus vlakken en nieuwe pakking. Als je pech hebt veelbmeer.

            #18323820
            OpelCorsaD2007
              Lid sinds:
              29 July 2016

              Bedankt voor de reacties, dat wordt even onderhandelen nu :cry

              #18323821
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                Ik zou de auto naar een revisie bedrijf rijden.. Zijn gespecialiseerd in motoren en kennen de symthomen wel.. Hebben ook een vaste prijs voor onderzoek.. Een goede kop revisie kan zitten tussen de 1000 en 1500 euro.. De gehele motor een stuk meer.. Just in case..

                #18323822
                warhamstr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 August 2009

                  Na een paar km een kokende motor? Dat vind ik vreemde symptomen… Ben benieuwd wat er an de hand is.

                  #18323823
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    @warhamstr wrote:

                    Na een paar km een kokende motor? Dat vind ik vreemde symptomen… Ben benieuwd wat er an de hand is.

                    Als je op de snelweg rijdt rond de 3000 toeren kookt zo’n motor heel snel… En in de stad nog sneller omdat je motor dan geen rijwind vangt…

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.