Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Koude start problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2015 om 16:33 #17273498
Beste Manta vrienden,
Sinds kort is mijn Manta een beetje knorrig als het op koude starts aankomt. Slaat gelijk aan dat wel, maar draait minder dan 500rpm, begint te bokken en valt uit. Met de rechtervoet hou ik hem zelf nu op 1500rpm. Hou dat een klein minuutje aan, laat hem langzaam afzakken en hij draait daarna netjes en stabiel 900rpm. We hebben de “vijfde” injector op het injectiehuis getest en die spuit benzine in alsof zijn leven er vanaf hangt.
Kleine ergernis dat wel, wel leefbaar en eenmaal warm is het sleutel om en lopen. Wellicht iets kleins, maar heeft iemand suggesties?
Motor is standaard CIH 2.0E in mijn Manta GSi van 1987.
13 september 2015 om 17:06 #18296012stationair LFR-klep vervuild. ff demonteren en goed reinigen.
13 september 2015 om 20:07 #18296013lekke kop of koppakking dan staat er morgens wat water op een zuiger vandaar dat hij koud slecht loopt.
14 september 2015 om 14:47 #18296014@motormuis012 wrote:
lekke kop of koppakking dan staat er morgens wat water op een zuiger vandaar dat hij koud slecht loopt.
Water op de zuiger?
En water is niet samendrukbaar, wat krijg je dan?
Kromme drijfstang(en).Maar alle gekheid op een stokje…
Dan zou topicstarter wel hebben gezien dat de auto rookte. ;)
En daar heeft topicstarter het niet over gehad.:jerry :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :agent king:
14 september 2015 om 16:08 #18296015het hoeft maar een heel klein beetje te zijn ik heb het zelf ooit gehad smorgens slecht lopen voor een paar min toen ik de kop er af haalde bleek ik een scheurtje te hebben tussen het bougie gat en een van de kleppen ik meen de uitlaat klep, dus het kan echt ook ik heb nooit witte rook gezien.
14 september 2015 om 16:34 #18296016Spuit de koudstartinjector niet teveel in.
Dat kan je checken door hem los te koppelen.
Ik hiermee knap gezeik gehad met een MB 450SLC.
Ik heb de koudstartinjector afgekoppeld, sindsdien slaat hij gewoon aan, is wel wat bokkering omdat ze wat te weinig brandstof krijgt bij koude motor.Het is een suggestie.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
14 september 2015 om 19:59 #18296017Net wat Wim-V6 zegt, efkes een M8 bout in de slang en starten.
Denk dat de temperatuur zender inspuitsysteem de dader is, tis die blauwe op het thermostaathuis. :thumb15 september 2015 om 04:29 #18296018Bedankt voor de tips en pointers! Van het weekend even nalopen. Laat het uiteraard even weten :)
15 september 2015 om 04:36 #18296019@jethro wrote:
@motormuis012 wrote:
lekke kop of koppakking dan staat er morgens wat water op een zuiger vandaar dat hij koud slecht loopt.
Water op de zuiger?
En water is niet samendrukbaar, wat krijg je dan?
Kromme drijfstang(en).Maar alle gekheid op een stokje…
Dan zou topicstarter wel hebben gezien dat de auto rookte. ;)
En daar heeft topicstarter het niet over gehad.:jerry :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :agent king:
Inderdaad geen rook bij starten gelukkig. Staat ook lekker warm/droog binnen. Kan altijd nog vocht bij mss, maar onwaarschijnlijk.
Checklist,
-Koude startinjector loskoppelen + testen
-Stationair LFR klep reinigen
-Tempsensor thermostaathuis controleren/doormeten/vervangen28 januari 2016 om 21:40 #18296020Even een kleine update.
De boel aan het front is nagekeken, getest, 5 injector los en gereinigd zoals aangegeven. Geen soelaas. Nu mede door een klacht over benzine stank geconstateerd dat de aanvoerslang vanuit de tank naar de benzinepomp lek is(en onlangs heel hard is gaan lekken) moet dit sws worden vervangen.
Twee vraagjes waar jullie hopelijk antwoord op hebben.
-Kan een lek in de aanzuigslang naar de benzinepomp er voor zorgen dat bij een koude start kuren worden vertoond (deze vraag beantwoord zichzelf zodra de slang vervangen is, maar toch ff checken)
-Op Mantablog staat 12mm binnendiameter voor de aanzuigslang en 8mm binnendiameter voor de “rest” , klopt dit ook voor de GSi?Alvast bedankt,
Grt,
Gerben.
28 januari 2016 om 21:46 #18296021ja dit is de maat voor alle type auto’s van Opel met injectiesystemen of het nu een manta/ascona kadett gte Record Monza Senator maakt niet welke zijn alle maal het zelfde
28 januari 2016 om 21:52 #18296022@motormuis012 wrote:
ja dit is de maat voor alle type auto’s van Opel met injectiesystemen of het nu een manta/ascona kadett gte Record Monza Senator maakt niet welke zijn alle maal het zelfde
Super, dan kan ik gaan bestellen :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.