x30xe lambda sensors ( van 2 naar 1 mogelijk?)

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz x30xe lambda sensors ( van 2 naar 1 mogelijk?)

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271454
    drakos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 December 2010

      heb op mijn calibra nu een x30 ecu/inlaat zitten.. deze verwacht alleen van beide cilinderbanken een lambda signaal.
      (beide voor de katalysator dus “dezelfde” waardes)

      is het mogelijk om de signaaldraden van de 2 sensors op elkaar aan te sluiten,en dus vanaf 1 lambdasensor het signaal te delen
      of moet ik echt een 2e lambdasensor ernaast zetten?

      de vraag is eigenlijk;
      of de ecu de injectoren op beide cilinderbanken apart aanstuurt, of pakt hij het gemiddelde van beide lambda waardes om alle injectoren aan te sturen
      als dat het geval is kunnen de sensors dus ook niet achter elkaar gezet worden, maar moeten ze echt op hun eigen downpipe voor de y koppeling

      extra info;
      -ecu meet het voltage wat de lambdas produceren, en voltage kan 2x gemeten worden op 1 draad, hiermee veranderd het voltage niet
      -bobine kan vanwege zijn ontwerp niet per cilinder(bank) aangestuurd worden, dit is dus geen probleem
      -de + en massa van de lambda sensors staan al parallel op elkaar, als deze niet gebruikt worden zal hij geen foutcode geven dus

      #18280950
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Bij de X25XE en X30XE zowel voor (1kat 2lamba’s) als achter aangedreven zit er een lambda per cilinderbank.
        Dat zou ik zo houden voor een goede afstelling / motorloop.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18280951
        Geron91
          Lid sinds:
          24 January 2015

          idd, volgens mij worden de 2 “kanten” van de motor nl. apart bekeken door de ECU. De sonde die je gaat afsluiten van de ECU en bij de ander gaat voegen gaat namelijk een waarde sturen terwijl de ECU dit niet verwacht. en gaat aan deze kant dus zijn brandstof/lucht verhouding alleen afstellen, terwijl de andere kant enkel rijk gaat lopen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.