Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Klasen motorsport
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2014 om 07:49 #17269399
Wij willen binnenkort naar klasen motorsport deel hier. Je ervaringen ben wel eens benieuwd
6 december 2014 om 08:29 #18263250het beantwoorden van email is soms wel een probleem.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
6 december 2014 om 11:24 #18263251Wij gaan deze maand ook naar klasen. Om de corsa opc te chippen. Heb veel goede verhalen gehoord.
Ze hebben mijn vragen anders vrij snel beantwoord via de mail.
Ze denken (incl. Voorkatvervanger, eds intercooler, k&n inlegfilter en milltek catback 63,5mm non resonated uitlaat) zon 225pk en 320nm uit mijn blok te kunnen halen zonder de veiligheidsmarge te overschrijden.
6 december 2014 om 11:38 #18263252Kijk mooie berichten ik heb een volledig miltek systeem airtec intercooler en verkort luchttracject hij denkt aan zo,n 285 290 pk
6 december 2014 om 12:29 #18263253Jij hebt ook een corsa opc??
6 december 2014 om 14:18 #18263254290pk moet je bij de Corsa toch wel iets meer voor doen. Andere inlaat, uitlaat en intercooler komt rond de 235/245pk uit de 1.6t. :)
Veel hoger dan dat moet je met de standaard zuigers niet gaan, het 1.6t blok uit de OPC/Burg staat bekend om falende zuigers bij hogere vermogens, die moet je zeker eerst upgraden met forged zuigers. Dan is het een heel erg sterk en betrouwbaar blok, zelfs tot vermogens van 400pk.
6 december 2014 om 14:30 #18263255Ja vandaar mijn verbazing van 290pk.
En ook niet te vergeten om bij die vermogens de injectors te vervangen en andere drijfstang/krukaslagers…
6 december 2014 om 19:57 #18263256Nee een astra h opc die hebben van zichzelf al 240’ongeveer
6 december 2014 om 20:14 #18263257Jaa oke, astra h opc moet met gemak 300+ pk aankunnen zonder aanpassingen aan het binnenwerk.
16 december 2014 om 21:01 #18263258Nou voor mij geen klasen meer astra h opc laten chippen maar tot nu toe niks dan elende terugweg tot twee keer toe vacuüm los geschoten nu vanavond liep hij na flink keer gas geven ineens op 3 cilinders en motorstoring knipperen de turbodruk is naar mijn weten met 1.6 ook wel hoog gezet ik denk gewoon orgineel van opel er maar weer op
16 december 2014 om 22:51 #18263259:wtf vanwege een losschietende vaccuumleiding is klasen niks? :jerry
met chippen verhogen ze voornamelijk je inspuiting en de turbodruk, zo maak je vermogen :vertagmotorstoring ff uitlezen/oplossen en weer blazen met die bak :thumbup
17 december 2014 om 07:15 #18263260idd mag je laten chippen waar je wilt. kans is groot dat die vacuumleiding altijd gaat los komen. een beetje seconden lijm eraan en probleem opgelost.
i. v. m. turbodruk, is nu niet extreem hoog. zelf rij ik op 1.72 bar.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
17 december 2014 om 07:23 #18263261Oké maar gisteren bij even sporten ineens motorstoring en op 3 cilinders heb denk bougies maar zitten pas de ngk van klasen in welke bougies heb jij
17 december 2014 om 11:47 #18263262pfr6b. komen ook van bij klasen. heb je de electrode afstand nagezien. auto al uitgelezen?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
17 december 2014 om 13:05 #18263263We hebben hem uitgelezen en had storing gehad op de 1e en vierde cilinder gaf bougie probleem zitten nu orginele in zaten eerst ngk bkr6eix in
17 december 2014 om 21:51 #18263264Nu de hamvraag….. is het ook opgelost?
18 december 2014 om 18:20 #18263265Ik ga morgen een afspraak bij klasen maken. EDS intercooler heb ik vandaag geplaatst.
18 december 2014 om 18:52 #18263266Oké succes hoor ik weet nog niet of ik het zo laat heb nu 184 pk en 457 nm vind ik eigenlijk te hoog voor een m32 bak normaal heb je toch met dat koppel 300 + pk ,s ..?.
18 december 2014 om 19:14 #18263267M32 moet tot 400 nm aankunnen. Hoger dan zullen je lagers en drukgroep het zwaar krijgen.
Ik neem aan dat je 284 pk hebt? :-P
18 december 2014 om 19:15 #18263268Trouwens, hoelang waren ze bezig met het chippen? Ze schrijven voor je auto custom software toch? Geen copy-paste?
Hoe was jou ervaring daar opzich?
18 december 2014 om 20:19 #18263269Mijn ervaring was wel goed alleen ja ze zijn lang bezig al,waren ze bij ons ondertussen ook met andere dingen bezig ze hebben er verstand van dat wel maar keuren volgens mij snel bijv intercoolers die niet van hun komen snel af die van mij is van airtec was volgens hun minder al spreken ze in de uk er vol lof over tja en m32 bak tot 400 nm er zijn er zat die hebben er nog niet ens 300 en gaan al stuk dus ik weet het niet ik denk erover om weer orgineel,te gaan ik wil een betrouwbare opc en ja hij heeft nu 284 pk en 457 nm koppel je moet het natuurlijk ook niet altijd vol willen gebruiken
18 december 2014 om 20:48 #18263270De m32 heeft fabrieks af foutieve lagers in de hoogste versnelling.
Niet alle bakken hebben dit, maar de bakken die dit wel hebben moeten geriviseerd worden zodra ze kapot gaan. Bij de revisie worden dan de foute lagers voor de juiste vervangen zodat je m32 een betrouwbare sterke bak is wat eigenlijk fabriek-af al de bedoeling was.
Dus zolang je bak nog goed is zou ik me geen zorgen maken. Zodra je problemen krijgt dan weet je dat je na de revisie geen zorgen hoeft te maken.
Klopt idd van de intercoolers. Ze zeiden dat de EDS “very restrictive” zou zijn. Komt omdat ze zelf een intercooler (op basis van de EDS intercooler) hebben doorontwikkelt en daar natuurlijk geld aan willen verdienen.
Gaat mij erom dat ze de software goed aanpassen op mijn auto zodat ik veilig het maximale uit mijn motor kan halen.
18 december 2014 om 20:54 #18263271Weet niet of je er al eerder geweest bent wij konden het niet heel makelijk vinden de eerste keer en ik denk dat het voor jou een behoorlijk stuk rijden is of niet
18 december 2014 om 21:19 #18263272Ik kom uit friesland. Moet 2 uur en een kwartier rijden. Vind ik wel meevallen. Ik ga er voor de eerste keer heen. Vind ze vanzelf wel. :lol:
19 december 2014 om 13:19 #18263273 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.