Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › foutcode P0070 en P0422, wie weet hier wat vanaf
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2014 om 08:53 #17263824
hey mensen,
gisteren onderweg begon mijn motormanagement lampje te branden.
heeft iemand in de buurt van lelystad zin en tijd om hem uit te lezen?
anders ga ik naar de dealer, maar vind het zo zonde om voor zo iets de kas van de dealer te spekken.het is misschien wat kort dag, maar anders morgen gewoon naar de dealer, heb de auto nog nodig van de week.
gaat om een vectra c1 3.2
gr johan
2 februari 2014 om 09:22 #18215118emmeloord.
2 februari 2014 om 11:11 #18215119@ miral astra
de berichten blijven in mijn uit postvak staan.
dus als jij je adres even stuurt kom ik er aan.gr. johan
2 februari 2014 om 13:27 #182151202 februari 2014 om 14:27 #18215121@ miral astra,
bedankt dat je zo snel kon helpen.
nu even kijken wat de uitslagen betekenen.gr. johan
2 februari 2014 om 15:07 #18215122P0070 Circuit omgevingstemperatuursensor.
overal waar ik zoek op deze fout code kom ik op een sensor uit achter de bumperP0422 Hoofd katalysator, onjuiste werking; Bank 1
zie is wat ik vondt op deze fout code.
What does this mean?
OBD Code P0422refers to
The optical sensor provides a high resolution signal to the Powertrain Control Module (PCM) by counting pulses on the sensor disk located in the injection pump. The high resolution is one of the most important inputs by the PCM for fuel control and timing. This test monitors the number of high resolution pulses which have been missed (not detected). It’s based on a comparison between the number of pulses that were detected since the last pump cam pulse and the number of the pulses that should have occurred. There are approximately 64 high resolution pulses for every cam pulse.
Symptoms
Possible sumptoms of OBD code P0422
– Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
Causes
Possible causes of OBD code P0422
– Open or short in the optical sensor circuit – Optical sensor connector – Damaged optical sensor – Damaged PCM or ECM The Error code is generally activated on detection of the following conditions: Some high resolution pulses are missing from the optical sensor to the PCM
Possible Solutions
– If damage, repair optical sensor circuit – Replaced optical sensor – Replaced PCM or ECMP0422 Your engine may run rich due to the lower temperature due to the thermostat. Change the t’stat first, clear the codes and see if it comes back.
wat eigenlijk wel mooi/goed is dat deze fout code bij jouw komt als het kouder gaat worden nu. en je weet zelf al dat je motor niet warmer wordt dan 85 graden.
als de fout code/mm lampje nu weer gaat branden als het weer kouder gaat worden, kunnen we proberen om de temperatuur van je motor wat hoger te krijgen.2 februari 2014 om 15:31 #18215123nu ook even tijd gehad om te googlen.
voor de P0070 kom ik het volgende tegen, weet alleen niet of dat geld voor mijn auto.Die P0070 Buitenluchttemperatuur signaal.
Buitentemperatuur op display in auto werkte wel, dus sensor goed.
Zou dan ook het relais kunnen zijn.
Maar dat relais kon ik niet vinden(zit alleen maar een zwart en een groen relais in die kast)Buitentemperatuur op display in auto werkt bij mij ook gewoon goed!
@ miral astra,
verhaal bij de storing P0422 is mij iets te technisch.
kan ik er nog wel “veilig” mee rond rijden??3 februari 2014 om 11:48 #18215124niemand :hmmz van de V6 rijders hier die weet wat dit betekend? :cry
3 februari 2014 om 11:52 #18215125ik hoopte ook al stiekem dat er iemand een reactie had geplaats.
maar misschien toch nog te kort dag, dus nog even geduld hebben denk ik.
we wachten nog af3 februari 2014 om 11:56 #18215126is dit ook van toepassing voor mijn auto???
foutcode: 16806 P0422
Deze foutcode is ‘Generic OBD’ (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto’s; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
nl Hoofdkatalysator, cilinderrij 1 geen drempelwaarde bereikt
du Hauptkatalysator Bank 1 Wirkung zu gering
en Main Catalyst, Bank 1 Efficiency Below ThresholdExtra info bij de foutcodes
Mogelijke verschijnselen:
◦Emissielampje brandtMogelijke oorzaken:
◦Check / repareer bedrading en aansluitingen
◦Zuurstof sensor(en) defect
◦Control systeem zuurstof sensor(en) defectMogelijke oplossingen:
◦Check / repareer bedrading en aansluitingen
◦Check zuurstof sensor(en)
◦Check control systeem zuurstof sensor(en) defect
◦Controleer de leeftijd van de zuurstof sensor(en)
◦Set ReadinessExtra info:
◦Ook (VAG) 1.8T’s hebben af en toe deze foutcode, Lees dan dit draadje
◦Katalysator4 februari 2014 om 20:55 #18215127Johan. Ik denk dat je probleem in de voeding zit naar je sensors. O2sensors kunnen fout codes aangegeven als je spanning te laag is. En we weten dat je accu stuk is.ik denk na vervangen van je accu de storing niet meer terug komt.
4 februari 2014 om 22:15 #18215128Hey,
Dat zou eenprobleem minder zijn dan.
Gisteren gelijk ff nieuwe accu er in gedaan.
Dus het niet meer willen starten is weer verleden tijd.
Nu hopen dat de storing P0070 ook weg blijft.Storing P0422 kom ik steeds bij de katalysator uit
“P0422 is meestal een katalysator die niet meer (voldoende) werkt. Nu gebeurt dat niet zomaar, maar meestal onder invloed van externe factoren. Zijn er problemen geweest met b.v. bougies/bobine of een injector? “
Maar nog steeds op zoek…..
5 februari 2014 om 20:58 #18215129Zolang de mm lampje en sleutel niet gaat branden is er geen probleem. Ik denk ook niet dat die weer gaat branden…… hoop ik.
5 februari 2014 om 21:10 #18215130tot nu toe is brand er nog geen lampje.
verder ga ik nog steeds ff verder zoeken en misschien komt hier iemand nog wel met een idee.
ik zal toch niet de eerste zijn hier met dit probleem -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.