Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › uitvallen auto corsa b x16xe (GEVONDEN!! ZIE FILMPJE!!)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2013 om 22:29 #17262754
hallo,
het is weer raak de auto is ermee opgehouden…..
ik reed door een bocht ik hoorde iets ratelen(zette me radio uit) en hij stoptte ermee kon gas geven wat ik wou maar hij kwam niet meer voorruit….nu zit het zo:
geen moter-storing?
auto start wel maar moeilijk loopt dan stationair op 500 toeren…zodra ik gas bij geef valt hij uitnu heb ik dit al in me hoofd afgevinkt:
Distributieriem want hij slaat aan en gaat rond
sensore want geen foutmelding??nu heb ik pas geleden heel veel op me auto aangesloten kwa elektrisch en zat ik te denken misschien de dynamo??
waarom denk je dan nou vanwege dit:
auto start en draait stationair op 500 toeren dan kan hij nog wel ontsteken maar zodra ik gas geef moet hij meer vonken en als de dynamo kapot is kan hij deze vonken niet leveren en valt hij weg ? klopt deze redenatie ??misschien klinkt het heel stom wat ik hier typ maar zet het hier meer neer om mee te denken,morgenochtend ga ik hem eerst proberen uit te lezen (maar heb geen foutmeldingen) lijkt me daarom stug dat het iets is in me sensore/ecu circuit…
hoop dat jullie meedenken!
Mvg Ivar
21 december 2013 om 23:54 #18201303Als ie afgeslagen is.
Start hij dan weer??
Zo ja, niet de dynamoKan zomaar zijn dat riem een tand van tijd is (ivm ratelen, en 500 tpm stationair)
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
22 december 2013 om 00:35 #18201304Dat ratelen deet hij alleen op dat moment naderhand niet meer
Mvg
22 december 2013 om 02:12 #18201305Ik denk je riem van tijd, en wat klepjes geraakt. Of waterpomp defect (en hierdoor van tijd)
22 december 2013 om 12:33 #18201306Heb je de waterpomp mee vervangen met je distributieriem?
22 december 2013 om 14:31 #18201307Waterpomp is pas geleden vervange dus we hadde pas geleden alleen de riem vervange maar kan hem vandaag niet uitlezen ivm verjaardag van ons oma,maar nu dacht ik r even over na zou t niet kunne zijn dat de krukassensor/nokkenassensor miss kunne
zijn??Mvg ivar
22 december 2013 om 18:45 #18201308nou ik heb het gevonden!!! :thumb
zie het filmpje!!! :
[youtube:32m51k1j]http://www.youtube.com/watch?v=xR5MISXgkEs[/youtube:32m51k1j]
nu denk ik dat ik stiekem een bofkont ben :jerry aangezien hij nog wel start! (blijf er nu overigens vanaf voordat het echt fout gaat) en heb hem rondgedraaid met een sleutel op de torx bout en hij gaat gewoon nog rond zonder iets te raken en heeft compressie genoeg (14 bar)
dat ratelen was denk ik de riem die een paar tanden verschoof,nu heb ik dus een nieuwe riem besteld en een nieuwe spanrol en vd week monteren! en de bout GOED vastzetten,wat wel raar was omdat wij hem met een compressor vastgezet hadden :hmmz
volgens mij neef (automonteur) btw konden de kleppen niet krom zijn omdat hij nog start en ik hem nog rondkrijg zonder iets te raken
Mvg Ivar
22 december 2013 om 19:05 #18201309Goed vastzetten met moment sleutel, ratelen komt meestal niet van de riem maar van kleppen, denk dat ze wel geraakt zijn, maar niet ernstig beschadigd. Start die moeilijker als vorheen?
22 december 2013 om 19:07 #18201310zou maar gauw een staatslot gaan kopen
22 december 2013 om 19:13 #18201311nee hoor net zo handig als eerst….ook als hij nu start hoor je niks ratelen en loopt hij gewoon goed (of teminste op 500 toeren en hij valt uit als ik gas geef,maar hij loopt wel)…tis alleen de poelie wat je hoort heen en weer gaan! dus ik heb er vertrouwen in dat het weer goed komt! :thumb anders had hij nu ook niet meer moeten lopen toch??
en stel nou dat ik de riem erop leg en de spanrol en hij net zo slecht loopt?? zijn dan wel de kleppen krom?? en stel dat ze krom zijn moet je dan weer heel de kop eraf halen?? want heb wel is gehoord dat je ze eruit kan halen zonder de kop eraf te trekken??
@theunm
wat een suggestieve opmerking :shock: zo erg is het niet heb wel is ergere dingen meegemaakt :jerrysnap er alleen geen zak van hoe dat hij los kan zijn gekomen aangezien wij alles vast hadden gezet met een compressor :hmmz
22 december 2013 om 19:28 #1820131216v gaan in 99 van de 100 keer stuk vraag die jongen met die calibra maar.
maart dat het bij jou heel blijft is maar heel gewoon
22 december 2013 om 19:34 #18201313Komen we dan zo achter he als we de riem erop nieuw oplegge…
22 december 2013 om 20:12 #18201314Alles vast zetten met een lucht,,, :thumbdown
Wij gebruiken hier altijd moment sleutels, dan voorkom je zulk geklier :thumb
22 december 2013 om 21:22 #18201315Aan rammen met de luchtol is bij mij nog nooit mis gegaan.
Normaal moest ie dacht ik 95Nm 30º 15º
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
22 december 2013 om 21:33 #18201316Afslaan bij gas, wil zeggen dat die niet op tijd staat meer of dat je kleppen krom zijn, waardoor de verbranding niet meer klopt of op tijd gaat. 1 of 2 tanden verkeert gaat net denk ik maar toch niet veel meer bij een 16v.
22 december 2013 om 21:36 #18201317@wim-v6 wrote:
Aan rammen met de luchtol is bij mij nog nooit mis gegaan.
Normaal moest ie dacht ik 95Nm 30º 15º
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Distributie altijd volgens voorgeschreven doen, ander zit die vaak te vast of los. En beide kan problemen geven. Van schroefdraad welke dol is tot gebroken of loslopende bouten.
Luchtsleutel is leuk voor het loshalen van bouten, maar vastzetten en zeker aan het motorblok met een luchtsleutel is toch echt niet echt wat je wil, tenzij je er een hebt welke je op moment kunt instellen.
22 december 2013 om 22:37 #18201318Ging om de krukaspoelie.
Denk velen deze met de rammeldoos vast zetten.
Verder alls op moment.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
23 december 2013 om 13:51 #18201319nou net de distributiekappen losgetrokken!! en denk zomaar dat ik veel geluk heb ?:P aangezien de markeringen bij de krukaspoelie en de nokkenastandwielen gewoon nog overeenkomen,er gaat nu uiteraard wel een nieuwe riem op en een nieuwe spanrol en een nieuwe multiriempolie aangezien er een stukje uitgesleten is omdat hij er overheen is gegaan(dat was dat ratelen) dan weet ik zkr dat ik zoiets niet kan gebeuren waar ik voor vreesde…. alleen dat verklaart nog niet waarom hij zo raar loopt……..?? en krijg ook geen moterstoring of niks…
Mvg Ivar
23 december 2013 om 13:58 #18201320Enige wat ik kan bedenken is dat er toch timing verkeert staat of kleppen krom zijn.
23 december 2013 om 14:32 #18201321dit is wat er gebeurt is met de multiriem-poelie aan de achterkant:
maar als me riem nog op tijd staat,dan kan toch onmogelijk dat me kleppen krom zijn?? en de timing staat ook nog zoals hij hoort te staan en zoals hij heeft gestaan toen wij hem erop legden en hij goed liep,of kan dat wel op de 1 of andere manier?
Mvg Ivar
23 december 2013 om 14:56 #18201322slijtage spoor is 30 graden.
ga eerst maar eens een compressie test doen.23 december 2013 om 15:02 #18201323@ivartje wrote:
dit is wat er gebeurt is met de multiriem-poelie aan de achterkant:
maar als me riem nog op tijd staat,dan kan toch onmogelijk dat me kleppen krom zijn?? en de timing staat ook nog zoals hij hoort te staan en zoals hij heeft gestaan toen wij hem erop legden en hij goed liep,of kan dat wel op de 1 of andere manier?
Mvg Ivar
Dan denk ik dat die van tijd geweest is en bij toeval weer terug op de juiste plek gekomen is.
23 december 2013 om 15:33 #18201324Nou compressietest hadden we al gedaan op alle 4 de cilinders 14 bar,de riem en spanrol zulle vd week binnen komen of volgende week dan zette we alles weer op tijd en zien we wel weer verder vanavond ga ik hem eerst probere uit te lezen op een laptop met windows xp aangezien ik hem op een laptop met windows 8 niet krijg geinstalleert
Mvg
23 december 2013 om 18:29 #18201325nou op-com werkt voor geen meter op windows 7 niet,windows 8 niet en windows 8.1 niet :fy1
en deze had ik een tijdje geleden besteld:
http://www.ebay.nl/itm/OP-COM-OPEL-Vaux” onclick=”window.open(this.href);return false; … 0f8&_uhb=1software die erbij zit is OPCOM081016_EN
maar hij pakt hem niet,soms als ik hem erin steek dan ziet hij in het apperaatbeheer USB serial port en soms Op-Com Usb v2 interface
in de uitleg die erbij zit staat vanwaar ik dan de drivers moet pakken om hem te installeren,hij heeft hem geinstalleert maar niks werkt dan,als ik dan kijk bij stuurprogramma-informatie staat er alleen c:windowssystem32driversftdibus.sys enz,dit zijn niet de bijgeleverde drivers van de op com zelf lijkt mij?? heb tevens mijn beveiliging uitgezet voor stuurprogramma’s te installeren die geen microsoft handtekening hebben maar niks werkt! want zodra ik dan me op-com programma opstart zegt hij:
The list of supported ECU’s cannot be loaded en met activeren krijg ik de melding file acces deniedding is net nieuw en garantie is er net af en hij werkt nog geeneens :argue :argue
23 december 2013 om 20:28 #18201326hier een versie die alleen op Windows XP draait !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.