Forumindex › Forums › Modellen › Astra › [update] Storing Astra G – P0100 (Opgelost)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 december 2013 om 20:43 #17262504
Goedeavond,
Sinds een week heb ik storing op mn display staan. Zojuist uitgelezen.
P0100 – Mass Or Volume Air Flow Circuit Low Input
(02) – PresentNou lees ik dat het ook een slecht contact tussen de massa en de sensor kan zijn. Om dit uit te sluiten heb ik de multimeter tussen de 12V+ van de accu gezet en pin 2 (geel) van de LMM sensor. Hierbij meet ik het zelfde aantal voltage als direct op de accu. Getest zonder de motor draaiende, maar massa probleem lijkt me niet aan de orde. Omdat er ook verhalen rond gaan dat imitatie sensoren ook weer storingsgevoelig zijn lijkt het mij slim om voor origineel te gaan, wat blijkt deze kost bij opel 224 euro ex BTW !!!. Wan dure grappenmakerij zeg.
Drie vragen:
1. Zou het probleem nog ergens anders in kunnen zitten of hoe weet ik nou dat de LMM echt kapot is?
2. Kent iemand een online webshop waar opel onderdelen besteld kunnen worden
3. Iemand al vaker zelf zijn LMM vervangen en waar besteld?Alvast bedankt voor jullie support.
10 december 2013 om 20:48 #18198266P0100 heeft te maken met je LMM(MAF) te lage voedingsspanning.
Wat je even kan controleren is of je luchtfilter niet verstopt zit, of er eventuele lekkage’s zitten bij de LMM etc je kan hem ook nog even proberen schoon te spuiten geef je weinig kans maar je weet maar nooit, en of de bedrading nog goed is etc
Maar het makkelijkste( als er een astra in de buurt staat) is om hem even te wisselen met een andere LMM.
Grote kans dat ze een verband met mekaar hebben en dat na het lassen van je spruitstuk alles weer goed is, want P0170 zou ook weer kunnen slaan op je LMM
10 december 2013 om 21:57 #18198267@Opeltje17 wrote:
P0100 heeft te maken met je LMM(MAF) te lage voedingsspanning.
Wat je even kan controleren is of je luchtfilter niet verstopt zit, of er eventuele lekkage’s zitten bij de LMM etc je kan hem ook nog even proberen schoon te spuiten geef je weinig kans maar je weet maar nooit, en of de bedrading nog goed is etc
Maar het makkelijkste( als er een astra in de buurt staat) is om hem even te wisselen met een andere LMM.
Grote kans dat ze een verband met mekaar hebben en dat na het lassen van je spruitstuk alles weer goed is, want P0170 zou ook weer kunnen slaan op je LMM
is dat zo ja? lekkere duidelijke foutcodes dan… en dat van dat knipperlicht?
11 december 2013 om 17:36 #18198268Kan ook nog zijn dat het aan de ECU ligt.
2 januari 2014 om 12:23 #18198269topic is geupdated… lees even de eerste post
3 januari 2014 om 01:38 #18198270AnoniemLid sinds:
1 January 1970fsrs-opelwebshop.nl
Top site met origineel spul, kan altijd een goede prijs met ze afspreken als ik spullen nodig heb.3 januari 2014 om 10:16 #18198271weet iemand nog meer testjes die ik kan doen om uit te sluiten dat je LMM echt stuk is?
3 januari 2014 om 11:38 #18198272Wisselen met een goed werkende.
25 januari 2014 om 12:03 #18198273Hallo inmiddels is de storing opgelost. Bij mijn auto was het enkel de sensor die toch stuk was en niet de bedrading kreupel ofzo
.
Mocht je na vervangen van de sensor nog steeds problemen hebben, dan heb je hier misschien iets aan. Is wel van Toyota en niet van Opel, maar technisch werkt het opzelfde manier.
http://highlanderclub.ru/files/manual/04/21j6674h/cip0100.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;Verder heb ik hier de sensor besteld en was gelijk de volgende dag geleverd:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/luchtmassameter-opel-x18xe1-z18xe-z18xer-z18xel-x.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Is gewoon originele siemens sensor, net zoals de defecte siemens die uit mn auto kwam. Vergeleken met de Opel Lathouders (dealer regio uden/veghel/den bosch) scheelt het maarliesft 100 euro !!!. Lathoeuwers moest namelijk 275 euro voor die sensor hebben, enkel de sensor dus zonder arbeid.
knipperlicht probleem kwam gewoon door een slecht relais. bij FSRS kun je ook een originele GM knipperlicht bestellen voor 7 euro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.