Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Camber op achter as corsa B
- Dit onderwerp bevat 39 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 3 juni 2021om 13:38 door macGijser66.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2013 om 19:10 #17259028
heb op de voorwielen flink wat camber staan, maar achter staat nog kaars recht. wil ze wat schuiner hebben staan.
alleen het probleem dat het een vaste as is.nu weet ik wel dat de naaf van de as geschroefd is met 4 torx bouten dus zouden er eventueel ringen tussen kunnen. maar volgens mij moet er ook
een wat betere oplossing voor zijn Iemand ervaring daar mee ?hier voorbeeld bij een corsa c
4 juli 2013 om 19:12 #18157225Dat is presies hoe ze het dien. Shims daartussen op de onderste bouten. Is goed te doen hoor8-)
4 juli 2013 om 19:39 #18157226ah toch,
ik ga van het zaterdag eens kijken hoe ver ik kom. foto,s komen van zelf :D
4 juli 2013 om 20:41 #18157227Gaan ze al flink schuiner staan wanneer je er een 1/2 mm dikke ring aan de onderzijde tussendoet?
Is dan ook wel wat voor mijn Corsa.:D Mijn voorwielen staan ook schuiner dan de achterwielen. En dan heeft de politie ook niks meer te klagen. Ze vallen altijd over mijn achterwielen.
Wat voor maat moet de ring zijn? En waar kun je zulke getapperde ringen kopen? Of kan ik naar de bouwmarkt gaan? :sleeping
4 juli 2013 om 20:46 #18157228Er zijn speciale platen voor te krijgen, helaas niet zo makkelijk aan te komen.
Die kun je zo verdraaien dat je het camber echt stellen kan (wel telkens los en vast en controleren)Een ring er tussen is makkelijker, en daar gebeurt dan ook niets mee :thumbup
4 juli 2013 om 20:49 #18157229Ik hoef niet te verdraaien, mischien makkelijk 2 ringen erop per kant, dat is wel sterk genoeg met zijdelinge krachten op de achterwielen?
EDIT: Zoals deze is goed genoeg?
http://www.autobouten.nl/net-book.php?op=product_detail&pid=18″ onclick=”window.open(this.href);return false;
4 juli 2013 om 20:56 #18157230pak denk ik 2 ringen aan de onderste voorste bout en 3 ringen aan de onderste achterste bout zodat je ook een beetje negatieve sporing krijgt
5 juli 2013 om 18:14 #18157231zo in 3 kwartier is het al gedaan.
achter wielen er af . bovenste 2 torxbouten losdraaien en onderste 2 helemaal er uit halen ringen er tussen en weer vast zetten die handel :D
hier wat foto,s
nu heb ik meer ruimte in de wielkast boven in dus er komt een spacertje van een 3 a 4 mm tussen :D
5 juli 2013 om 18:51 #18157232:thumbup
5 juli 2013 om 19:59 #18157233Mooi, dat dat zo snel gebeurd is. Staat goed.:)
Ik hoop alleen dat ik zulke grote torque sleutel heb. :hmmz
Ik zal geen spacers nodig hebben met 9.5J wielen. :angel
5 juli 2013 om 20:10 #18157234AnoniemLid sinds:
1 January 1970ziet er zeker goed uit! king:
5 juli 2013 om 20:29 #18157235@wagnas wrote:
Mooi, dat dat zo snel gebeurd is. Staat goed.:)
Ik hoop alleen dat ik zulke grote torque sleutel heb. :hmmz
Ik zal geen spacers nodig hebben met 9.5J wielen. :angel
Heb geen torx gebruikt eigenlijk gewoon ringsleutel 10/11 past perfect en bouten kwamen zo los
6 juli 2013 om 08:55 #18157236Houden jullie er wel rekening mee dat je rijeigenschap van de auto veranderd.
Het is erg leuk om te zien, heb het zelf eerder ook gedaan. Alleen heb ik de achter toen helemaal uitgesjimt zodat je sporing wel goed blijft. Dit heb ik gedaan met uitlijnappartuur erbij.Ook krijgen je bouten hele andere kracht. Het is puur voor de mooi, maar zeker niet effectief.
Grt
6 juli 2013 om 09:09 #18157237@sylvester1 wrote:
Houden jullie er wel rekening mee dat je rijeigenschap van de auto veranderd.
Het is erg leuk om te zien, heb het zelf eerder ook gedaan. Alleen heb ik de achter toen helemaal uitgesjimt zodat je sporing wel goed blijft. Dit heb ik gedaan met uitlijnappartuur erbij.Ook krijgen je bouten hele andere kracht. Het is puur voor de mooi, maar zeker niet effectief.
Grt
klopt, als de achter as veranderd veranderd voor ook !, merk dat de achterzijde nu iets zoekt niet veel maar ik merk het wel.
zal snel eens de apparatuur er op zetten kijken hoe de sporing staat op de achter as !uiteraard krijgen de bouten iets meer voor de kiezen, maar weet zeker dat de bouten niet af zullen breken, aangezien dit wagentje sowieso niet veel weegt
aan de achterkant.6 juli 2013 om 10:28 #18157238Klopt dat ie nu anders rijdt. Als je een auto uitlijnt moet je ook altijd eerst de achteras stellen. Daarna voor pas
Meer camber is wel zoekerig rijden.maar zo veel beter Door de bochten!
6 juli 2013 om 19:45 #18157239klopt. heb voor ook lekker camber. kan heerlijk hoeken door de bochten.
achterkant blijft gewoon een probleem. is te slap geveerd.6 juli 2013 om 19:55 #18157240Ik denk dat de rijeigenschappen niet zoveel veranderen. Mijn auto voorzijde hoogteverstelbaar op zijn laagst ooit zelf gemonteerd. Heb hem nooit meer uitgelijnd, daardoor staan voorwielen ook zo iets scheef. Maar nooit veel verschil gemerkt bij rijden. Wel dat hij minder snel aanloopt in de spatborden.
Ik denk dat ik de achterwielen geen toespoor ga geven, dus twee ringen aan beide onderbouten. Met 225 banden aan de achteras is hij toch niet zoekerig. Mocht het wel iets zoekerig worden dan wel iets toespoor geven.
@Vannos wrote:
Heb geen torx gebruikt eigenlijk gewoon ringsleutel 10/11 past perfect en bouten kwamen zo los
Dat is goed nieuws. :D Het is dat ik morgen wat te doen heb, anders had ik zeker bezig gegaan. Volgende week dan.
6 juli 2013 om 20:02 #18157241achteras is toch niet uit te lijnen?
6 juli 2013 om 20:30 #18157242@wagnas wrote:
Ik denk dat de rijeigenschappen niet zoveel veranderen. Mijn auto voorzijde hoogteverstelbaar op zijn laagst ooit zelf gemonteerd. Heb hem nooit meer uitgelijnd, daardoor staan voorwielen ook zo iets scheef. Maar nooit veel verschil gemerkt bij rijden. Wel dat hij minder snel aanloopt in de spatborden.
Ik denk dat ik de achterwielen geen toespoor ga geven, dus twee ringen aan beide onderbouten. Met 225 banden aan de achteras is hij toch niet zoekerig. Mocht het wel iets zoekerig worden dan wel iets toespoor geven.
@Vannos wrote:
Heb geen torx gebruikt eigenlijk gewoon ringsleutel 10/11 past perfect en bouten kwamen zo los
Dat is goed nieuws. :D Het is dat ik morgen wat te doen heb, anders had ik zeker bezig gegaan. Volgende week dan.
ja dan op de achterste bout van onder toespoor geven door 1 ring er bij te zetten !
Robert_Corsa
officieel gezien niet, maar met wat ringetjes/ shims wel
7 juli 2013 om 09:09 #18157243achterkant blijft gewoon een probleem. is te slap geveerd.
Wat heb je er achter onder zitten dan? knalharde veren verbeterd ook niet veel achter.
7 juli 2013 om 14:26 #18157244kijk, voor is hij natuurlijk beenhard. schroefset op standje laag. voor en onder een extra stabistang, alle pu rubbers.
achter zit wel een extra stang en stang in de kofferbak van de trekhaak, en pu rubbers in de as.
toch merk je dat hij achter slapper is. als je heen en weer stuurt bij 50km per uur merk je dat de achterkant wat na veert als het ware (station effect)7 juli 2013 om 14:38 #18157245Dat zul je sowieso wel houden denk ik, sturende deel zit voor en gewicht is traag. Ik merkte wel veel verschil met een corsa c gsi as, zeker over rotondes knal je flink hard.
7 juli 2013 om 21:39 #18157246@robert_corsa wrote:
kijk, voor is hij natuurlijk beenhard. schroefset op standje laag. voor en onder een extra stabistang, alle pu rubbers.
achter zit wel een extra stang en stang in de kofferbak van de trekhaak, en pu rubbers in de as.
toch merk je dat hij achter slapper is. als je heen en weer stuurt bij 50km per uur merk je dat de achterkant wat na veert als het ware (station effect)Dan zou ik toch eens andere dempers of veren monteren. Dat had ik namelijk nooit.en mijne was leeg vanachter. Was een goedkope schroefset
8 juli 2013 om 03:50 #18157247Ik heb de veren die zaten bij het hoogteverstelbaar aan de achterzijde zitten. En gele Koni’s erachter op (ingesteld op 3/4 hard), geen PU rubbers vervangen (alle rubbers nog origineel). Wel rolkooi en stabilisatorstang in achterbak.
Dan is de carosserie/vering stug en stijf genoeg.:)
8 juli 2013 om 10:28 #18157248Dan zou ik toch eens andere dempers of veren monteren. Dat had ik namelijk nooit.en mijne was leeg vanachter. Was een goedkope schroefset
Ik merk het inderdaad ook niet, is het niet gewoon he gewicht wat een kant op wil wat je voelt? Niet perse het inveren?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.