Vreemd gedrag koelsysteem Combo Tour Z16SE 2002

Hallo Allemaal, graag hoor ik jullie gedachten over het volgende. afgelopen weekend viel het me op dat de koelfan direct bij koude start begint te draaien. De radiator was al een tijdje lek en een nieuwe lag al een tijd klaar maar ja... waar haal je de tijd vandaan, dus ik vulde het reservoir steeds bij de afgelopen maanden. maar goed, de nieuwe radiator is ingebouwd, koelmiddel is aangevuld, de boel is ontlucht (stationair draaien zonder dop op het reservoir tot hij warm is, bijvullen, dop erop en rijden maar) na de rit nog even het niveau gecontroleerd. de eerste 30km gingen prima maar daarna meteen storing met foutcode P0115. hmm, sensor stuk? deze heb ik vervangen maar het probleem blijft. koude start, gelijk ventilator aan. bij de eerste paar km's is er nog niks te merken maar als ik hem dan stilzet en weer start is de foutcode er weer.

wat kan de nieuwe radiator voor effect hebben als wat ik net beschreef? of heb ik een ander probleem en zoek ik in de verkeerde richting?

nog belangrijk om te noemen is dat de thermostaat pas 6000 km oud is en vervangen bij een koprevisie die ik toen gedaan heb. na de koprevisie heb ik (mechanish) geen problemen meer gehad.

Terug
Naar boven