Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Chiptuningbedrijven…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2013 om 14:51 #17254925
Beste forumleden,
ik heb 2 offerten aangevraagt bij 2 tuningbedrijven voor mijn Opel Insignia 2.0 cdti 110pk 260Nm
en wat een verschil in prijs en vermogen & koppel ; heb ik mijn bedenkingen wel over ;)de ene offerte is van ATM-Chiptuning (mits ervaring hier van dit bedrijf, laat maar van je horen)
vermogen:110PK naar 190pk ( verschil 80pk)
koppel: 260Nm naar 400Nm (verschil 140Nm)449eur nu tijdelijk 399eur
volgende offerte is van autotuneheinz( mits ervaring hier van dit bedrijf, laat maar van je horen)
vermogen: 110pk naar 170PK (verschil 60pk)
koppel: 260Nm naar 380Nm (verschil 120Nm)590eur
extra info bij ATM-chiptuning: Methode OBD / BDM / Chiptuning / Bootmode
De A20DTC motor (110pk) is identiek aan de A20DTJ motor (130pk) en bijna identiek aan de A20DTH (160pk) waarvan het onderblok lichtjes gewijzigd werd. Turbo en injectie-systeem zijn voor alle 3 gelijk. Bij wagens met een handgeschakelde 6 bak ( code M32-6 ) wordt het koppel op ca 400Nm begrensd, wagens met een automatische versnellingsbak ( code AF40-6 ) gaan naar ca 420Nm29 januari 2013 om 14:53 #18101206Zit er bij beide bedrijven een rollenbanktest bij waarbij ze ook aantonen dat ze het beloofde vermogen halen?
29 januari 2013 om 14:57 #18101207bij ATM , mits een meerprijs van 75eur.
bij Heinz, staat niet in offerte beschreven29 januari 2013 om 15:08 #18101208je moet niet alleen kijken naar hoeveel je eruit haalt.
je koppel boog heeft meer invloed op fijn rijden dan zomaar veel koppel hebben.
als je een zwaar agressieve map hebt en dus al je koppel onderin, is het minder fijn voor je wagen.het beste naar mijn mening blijft als de boog zich door heel het toeren gebied heen gaat, en niet enkel onderin
29 januari 2013 om 15:16 #18101209Sowieso zal ik kiezen voor een chip op maat. Dus voor een tuner met een rollenbank.
En als ik dan die bedragen zie, en de wel erg optimistische ‘beloofde’ waarden heb ik zo mijn twijfels. Neem anders eens contact op met unlimited tuning.
Ben je een stuk goedkoper uit meteen.29 januari 2013 om 15:22 #18101210Oke, bedankt voor de info dion :thumb
29 januari 2013 om 15:25 #18101211ja het zou sonde zijn als het overdreven snel gaat slijten, ik ga ook zeker voor een progressie map kiezen ipv een agressieve voor me coupe.
29 januari 2013 om 15:40 #18101212In dat geval, volg ik je raad op dion.
Looney, heb een offerte aangevraagt bij unlimited tuning.
Eens ziens wat het opleverd, alvast bedankt.29 januari 2013 om 16:01 #18101213Mijn astra is gechipt bij atm en ik ben zeer te vrede. Ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn en laten de klant pas vertrekken wanneer iedereen te vrede is.
Overigens zijn hun waardes niet echt optimistisch maar gewoon goed haalbaar.
Probeer bij hun gewoon beetje korting bij te praten voor dyno run.Unlimited tuning is ook een goeie tuner en net als atm verstand van zaken. Hun prijzen liggen redelijk dicht bij elkaar.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
29 januari 2013 om 18:20 #18101214gewoon naar klasen of dbilas gaan!!
29 januari 2013 om 18:28 #18101215naar mijn mening van 110 pk naar 170+ pk.
auto heeft er wel niet veel deugd van na enkele jaren.29 januari 2013 om 19:12 #18101216Is dat niet eerder afhankelijk qua rijstijl ..
30 januari 2013 om 10:03 #18101217Dvx brengt hem ook tot 190 met 400-410 koppel.
En die hebben ook een testbank dacht ik.30 januari 2013 om 11:30 #18101218oké ,bedankt opeloco , ik zal eens een kijkje nemen op de site van Dvx
3 februari 2013 om 17:54 #18101219Bij dvx performance vroegen ze mijn bouwjaar op reden is
“Omdat de insignia in een bepaalde periode een nieuwe ECU heeft gekregen waar
tot op heden onze leveranciers van de tools nog geen toegang toe gevonden hebben”Heb men bouwjaar doorgestuurd 02-2010
Antwoord van dvx: “Dit is een beetje een rand geval, maar 95% zeker dat het zal gaan.
Proberen is de boodschap.
Indien we er niet in geraken wordt er ook niets aangerekend hoor.”4 februari 2013 om 07:32 #18101220Niets te verliezen dus :D
4 februari 2013 om 12:53 #18101221ik heb mijn insignia ST laten tunen bij Heinz.
Van 130 naar 170 pk en 400nm koppel; met een mooie doorlopende curve.
tot op heden tevreden er over.en het klopt,bij mij hebben ze ook moeten werken via een externe ‘powerbox’ op maat, chippen ging niet bij mijn ecu.
3 maart 2013 om 16:18 #18101222@Gronholm wrote:
ik heb mijn insignia ST laten tunen bij Heinz.
Van 130 naar 170 pk en 400nm koppel; met een mooie doorlopende curve.
tot op heden tevreden er over.en het klopt,bij mij hebben ze ook moeten werken via een externe ‘powerbox’ op maat, chippen ging niet bij mijn ecu.
Gronholm, volgende week zaterdag ga ik ook naar Heinz, maar maakte me wat zorgen over een powerbox.
Chippen ze werkelijk de box of pluggen ze gewoon de stekkers in en rijden maar?mvg Geert
12 maart 2013 om 19:35 #18101223hallo
zij werken idd met een soort powerbox, maar dan wel geprogrammeerd op maat. ze zullen u dat wel uitleggen en ook de reden waarom ze zo werken.
het is dus niet zomaar een powerbox zoals er bestaan id handel17 maart 2013 om 16:41 #18101224@Gronholm wrote:
hallo
zij werken idd met een soort powerbox, maar dan wel geprogrammeerd op maat. ze zullen u dat wel uitleggen en ook de reden waarom ze zo werken.
het is dus niet zomaar een powerbox zoals er bestaan id handelBedankt voor de info.
De box zit er op, en benbest tevreden over het resultaat :thumbGeert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.