Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Bout multiriempoelie pakt niet meer x16xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2013 om 10:14 #17254315
Heb gisteren mijn distributieriem erop gezet , en daarna wou ik mijn krukaspoelie erop zetten.
Ik wil dus de bout aandraaien en dan kom ik erachter dat de bout niet meer pakt :???: Net alsof je een te dunne en te korte bout hebt :shock:
Terwijl ik 100 % zeker weet dat dat de krukaspoelie bout is.
http://ecat24.com/opel/images/Opel/S93/E/66.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Het lijkt net alsof er schroefdraad mist in de krukas. Ik heb ook al geprobeerd om op t oude blok de krukaspoelie erop te zetten. Maar ook dit gaat niet. Dit resulteert in hetzelfde. :swear
Heb 2 krukaspoelie’s , 2 blokken en 2 bouten. Maar het gaat in geen enkele combinatie :swear
Ja de ring zit er ook achter , maar zelfs zonder de dikke ring komt hij niet tot aan de schroefdraad.
Heb wel een dikkere bout geprobeerd als die van de krukaspoelie , dan draait hij zich wel vast. Maar dat moet toch niet de bedoeling zijn dat je je daar zelf een bout in gaat draaien die niet bij de auto hoort haha :jerry
Of is dit verder geen probleem ?Iemand een idee ? Misschien ben ik iets vergeten ?
Maar op de tekening te zien klopt alles
Hoop dat jullie me kunnen helpen
10 januari 2013 om 10:26 #18093650krukaspoeliebout is een rekbout
en die moet eigk vernieuwd worden bij demontage (niet dat ik dat altijd doe)
zou er ff een nieuwe voor halen10 januari 2013 om 10:45 #18093651Zo ver kan een bout niet rekken :jerry :jerry
Kan ik niet dat ik een draad mis aan de binnenkant van de krukas? :hmmz
Maar het is dus niet verstandig om een dikkere bout (die wel vastdraait) te pakken ?
Want zo schiet het alweer niet op , alleen maar tegenslagen met dat kut blok hahaha :agent10 januari 2013 om 11:08 #18093652de volgorde is normaal zo
krukaspoullie – multiriempoullie – opvulring – bouter zijn 2 dingen mogelijk, of je hebt de verkeerde bout of je schroefdraad is beschadigd
nooit proberen om er een dikkere bout in te draaien dat niet de goede is, dit omdat de orriginele een rekbout is en als die losloopt of breekt heb je n zooi kromme kleppen…
10 januari 2013 om 11:21 #18093653Het is niet toevallig een linkse bout?
10 januari 2013 om 11:44 #18093654Multiriempoelie bedoel ik ook hahaha sorry
Als ik de bout alleen in de krukaspoelie alleen doe komt hij ook niet tot de schroefdraad. Als ik de multiriempoelie erop zet ook niet. En met die ring er nog tussen helemaal niet.
Maar bij het oude blok (waar ik hem 2 dagen geleden met de luchthamer vanaf heb gedraaid) pakt hij ook niet meer. :wtfHeb 2 dezelfde bouten geprobeerd maar hij komt niet tot aan de schroefdraad. En het lijkt ook alsof de bout te dun is.
Een iets dikkere bout draait zich wel in de schroefdraad. Maar deze is ook een cm langer.
@Risl
Nee volgens mij is het gewoon een rechtse bout hoor :)10 januari 2013 om 11:49 #18093655is die bout niet afgebroken bij t lostollen?
en is idd gewoon rechtse draad
10 januari 2013 om 11:51 #18093656Dat hoop ik niet :jerry
En wat als t wel gebeurd is?
Maar dan zouden ze alle twee afgebroken moeten zijn. Want hij draait zich in beide krukassen niet vast.
10 januari 2013 om 17:13 #18093657meet de lengte eens van de bout..
dat ding gaat er een heel stuk in normaal.heb hier eentje liggen op voorraad dus zou hem voor je kunnen nameten
10 januari 2013 om 19:30 #18093658Heb de bout opgemeten.
SCHROEFDRAAD
Breedte : 0.9cm
Lengte : 6cm ongeveerIk heb een vermoeden dat de schroefdraad van de krukas verneukt is :swear
Voor de rest zou ik ook niet weten wat er anders mis is :wtf
10 januari 2013 om 19:39 #180936592,1 cm is Wel veel te kort, kun je geen foto van de bout plaatsen
Gesendet von meinem GT-I9100 mit Tapatalk 2
10 januari 2013 om 19:43 #18093660Was een foutje, had t al aangepast.
Hij is ongeveer 6cm lang
10 januari 2013 om 20:40 #18093661Iemand nog een idee?
Ik snap er echt geen klote van. 2 dagen geleden nog los gedraaid met diezelfde bout.
Nu wil ik hem weer erop zetten en nu past t niet meer :swear10 januari 2013 om 20:47 #18093662kan je de bout er zo insteken? alle 2 de bouten? probeer het eerst is in het oude blok :). misschien is het wel gewoon de verkeerde bout en heb je je gewoon vergist, kan ook he, is gewoon menselijk :)
10 januari 2013 om 20:53 #18093663Ja ik kan de bout er tot het einde insteken.
Allebei de bouten in allebei de blokken :shock:
Ik weet 100% zeker dat daar een torx in moest. En heb hem 2 dagen geleden los gedraaid en bij de multiriempoelie gelegd.
Ik zal morgen eens een nieuwe bout halen, maar dat maakt niks uitdenk ik.
Want allebei de bouten zijn even lang en niet afgebroken ofzo10 januari 2013 om 21:05 #18093664Hmmm. Denk toch dat je de verkeerde hebt.. Hmm volgens mij is het een 12 kant en geen torx? In iedergevql bij de neste opels volgens mij..
10 januari 2013 om 21:05 #18093665de orriginele bout is m12 x 62mm Torx
10 januari 2013 om 21:06 #18093666@darknight2003 wrote:
Hmmm. Denk toch dat je de verkeerde hebt.. Hmm volgens mij is het een 12 kant en geen torx? In iedergevql bij de neste opels volgens mij..
beter ga eens nadenken voordat je wat roept van wat je niet zeker weet
bij opel zijn de krukasbouten al JAAAAAREN TORX!!!!!! ( lees vanaf eind 80er jaren/introductie c20xe enzz )10 januari 2013 om 21:11 #18093667HUHHHHHHH bij mij zit er toch echt een 12kant in :/. weet niet wie dat gedaan heeft dan? Aangezien ik mijn riem 20000 km geleden zelf gedaan heb, heb gewoon de originele bout terug gedaan, naja niet origineel dan?…
wist niet dat je boos zou worden hoor;)
10 januari 2013 om 21:18 #18093668Ik word er niet boos om, alleen een beetje treurig…
Word hier zovaak een “ik denk” antwoord gegeven wat vaak gewoon fout is…Er zijn er genoeg die bij t 1e beste antwoord wat ze lezen denken dat dat goed is, waardoor er vaak alleen maar meer dingen fout kunnen gaan
10 januari 2013 om 21:22 #18093669Dus wat moet ik nu doen? Hahaha :jerry
Slaande ruzie voor een bout :kewlpics
10 januari 2013 om 21:23 #18093670Daarom zei ik ook ik denk:). Ik ga iook niet zeggen het is een blablabla.. omdat ik het niet zeker wist, maar ik kan me ook vergissen, maar in iedergeval weer on topic :).
Moet dus wel een torx zijn :)
Denk toch dat je niet de goede hebt aan gezien 0.9 cm gelijk staat aan M9? of zit ik nu fout?
aangezien 12mm dus wel M12 is.. en jij opmeet dat hij 9mm is.. dus daarom zou hij niet pakken..
10 januari 2013 om 21:44 #18093671mag ik nog wat roet in het eten gooien
want zijn beide gewoon bestelbaar
net als torx en 6 kantige kopbouten :jerry10 januari 2013 om 22:06 #18093672even bewijsje dat het niet altijd torx is, helaas nog geen nieuwe gevonden
dacht dat beide typen op winparts stonden
http://www.ebay.nl/itm/VAUXHALL-VECTRA-C-2-0-DTI-CRANKSHAFT-CRANK-PULLEY-BOLT-/230598899295?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35b0c3f65f” onclick=”window.open(this.href);return false;en ook op een astra f x16sz ben ik er een tegen gekomen met db wissel
11 januari 2013 om 07:42 #18093673Is een M12 ook 1.2cm dik? (schroefdraad)
Iemand die dit kan bevestigen?
Pfff wat moet ik nu weer?
Andere bout erin rossen? :swear
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.