Z20LET conversie, welke F23 raden jullie aan?

hallo goededag, ik ga binnenkort een Z20LET motor in een corsa C bouwen, mijn plan is voorlopig met een standaard tune te rijden, en later hooguit rond de 250 a 300pk max te gaan zitten,

echter moet ik nog een versnelling's bak uitzoeken, dus ik zoek advies en input van jullie hiervoor,

Ik heb even gekeken naar welke F23 bakken er beschikbaar zijn op https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/f23.html

Daaruit kom ik op 2 opties,

1, Ik kan eventueel een bak van een Corsa c 1.7 diesel erop gooien, dan heb je een lekkere lange 5 voor snelweg rijden,

F23WR 3.842 bijvoorbeeld. dat zou in principe 2300 toeren op 100km/h zijn, met top snelheid of 280 in theorie,

Maar het kan kunnen dat het kwa stad en sportief rijden helemaal niets is?

en optie 2, De bak van een Astra G/ speedster turbo, 23SRT 3.632 zou rond de 2500 toeren zijn op 100km/h. met top 260,

Dat zou in principe gewoon prima moeten rijden gezien de SRT's specifiek voor Z20's gebruikt word,

Gezien een auto 98% van de tijd gebruikt word voor normaal rijden. en niet racen. maakt het mij niet perse uit dat 0-100/0-200 trager is, het is ook niet m'n goal om de snelste corsa te hebben ofzo,

Is het een ok idee om er een korte diesel bak op te zetten? of zou het toch een slimmer idee zijn om z'n langere SRT bak er op te zetten?

Is het eventueel mogelijk om de 5de versnelling van een diesel bak over te zetten op een bezine bak? dan heb je in principe de normale 4 versnellingen en dan lekkere rustige cruise op 5,

Alvast bedankt voor uw input,

Terug
Naar boven