Forumindex › Forums › Modellen › Astra › motor in noodloop? en nu slaat hij niet meer aan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2012 om 20:55 #17251417
vanmorgen met mijn 2.0 dti naar mijn werk en de middags weer naar huis.
ik had al zo’n 22 km gereden en was bijna thuis ( nog zo’n 2 km ) kom ik de rotonde om en geef ik gas wilde even een bumperklever afschudden, kom ik denk ik in de begrenzer. ( maar weet dit niet zeker, volgens mij zat ik nog 1000rpm onder rode gebied )hij hield ineens in, en daarna ging mijn motor management lampje branden en wilde niet harder dan 60-70km per uur.
ik kon nog wel rustig doorrijden totdat ik een oversteekplaats zag zodat ik naar de parallel weg kon.heb daar mijn motor uitgezet en een minuutje gewacht, daarna gewoon weer starten.
maar nee hoor, hij starte wel maar sloeg niet aan.
motor schudde ook na paar seconden starten.
meteen uitgedaan en kamaraad gebeld, die heeft me de laatste 2km naar garage in mijn dorp gesleept.weet iemand wat dit kan zijn???
ps: kleine toevoeging die ik nog vergeten was.
ik heb mijn luchtfilterhuis aangepast, ik heb de restrictor buisje boven en onder het filter eruit gehaald.
ik weet niet of deze info belangrijk is, ik rij er nu al een paar dagen zo mee rond en geen problemen mee gehad eeigenlijk, rijd er wel iets soepeler door.
die how to staat op http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=96753nog even een ps: elke keer als ik motor start dan brand mijn motor management lampje een paar seconden, en gaat pas uit als ik iets meer toeren maak. gaat dan wel altijd uit en blijft dat ook.
14 augustus 2012 om 21:28 #18056555Ik weet niet of diesel een lambda sensor hebt bij benzine is het meestal wel die sensor op het spruitstuk die daar voor zorgt .
Als die der mee gestopt is gaat ie in noodloop14 augustus 2012 om 21:49 #18056556Zal wel een brandstofpomp worden, of als je geluk hebt een krukassensor.
Laat eerst maar even uitlezen14 augustus 2012 om 21:56 #18056557heb het met een vorige auto ook gehad een golf4 tdi, als ik dan met een iets te koude motor motor ( ik rij wel altijd redelijk goed warm voor ik gas geef ) gas gaf dan ging hij ook in noodloop, dan was het een kwestie van motor uit en weer aan en het was opgelost. is mij met die auto 3 keer overkomen in een 4 of 5 jaar dat ik die golf had.
hier dacht ik dat ook, maar deed zelfs na een kwartier rust niks.
15 augustus 2012 om 01:01 #18056558@mrmonkey wrote:
Zal wel een brandstofpomp worden, of als je geluk hebt een krukassensor.
Laat eerst maar even uitlezenPrecies. Aan speculeren heb je op dit moment weinig, denk ik. Wellicht dat er iemand in jouw omgeving een Opel OpCom heeft waarmee je de foutcode kunt achterhalen. Dan weet je als het goed is in één klap waar het probleem zit.
25 augustus 2012 om 13:11 #18056559de auto zaak vertelde me dat hij 200% zeker wist dat het de pomp was pv44
ik zei tegen hem, dat als ik nou een pomp zou kopen en hij het dan nog niet deed wat dan, nou dan zou hij me de pomp helemaal vergoeden, zo zeker wist hij het.
hij heeft ongeveer 5 uurtjes werk om de pomp te wisselen, dus er zit wel werk in, en dus veel arbeidsloon.
nu is hij gelukkig niet duur met arbeidsloon 32,50 per uur.heb diverse sloperijen gebeld om een gebruikte pomp maar nergens nog succes.
heb eeb revisie bedrijf gebeld en die kon me 1 leveren voor 650 euro en als ik hem inclusief montage wilde dan was het 850 euro, ik weet dan niet of ze de oude er dan ook voor dat geld onder vandaan halen.ben dus in ieder geval wel wat geld kwijt, en heb dus nu al weer een beetje spijt dat ik mijn volvo s40 heb verkocht.
de reden om astra diesel te rijden en om goedkoper per maand te rijden word nu teniet gedaan.
iemand die nog een pomp weet ergens in het noorden?? of die dit klusje voor weinig wil klaren?
ben nog aan het twijfelen of ik hem laat maken met sloop pomp en dan meteen inruilen of dat ik hem duur laat maken en dan houden.
of dat ik hem met kapotte pomp ga verkopen.25 augustus 2012 om 15:25 #18056560dus je wil de auto inruilen omdat hij een keer kapot gaat….. zal je een hoop auto’s verslijten in je leven :shock:
25 augustus 2012 om 15:38 #18056561Maar heb je hem ook uit laten lezen dan, want dat zegt wel 400x meer als dat iemand van een autozaak het 200x zegt.
En met een foutcode kan je zelf ook gaan opzoeken wat er aan mankeerd.En van daaruit kan je misschien zelf dingen gaan ondernemen.
25 augustus 2012 om 16:24 #18056562hij heeft een paar dingen kunnen uitsluiten omdat hij die gecontroleerd heeft en of getest.
of hij hem heeft uitgelezen dat weet ik niet.en ja ik denk wel na om een andere auto, maar dat weet ik dus nog niet zeker, ik denk erover na omdat ik dit zwakke punt wat die opel diesels hebben ik niet nog een keer wil hebben. om die reden ook een renault clio diesel niet gekocht die er erg mooi uit zag en ook erg zuinig is en erg goed reed maar erg slechte blokken maakt.
als ik erg veel geld in deze auto moet steken dan hou ik hem natuurlijk, want dat geld krijg je nooit weer terug verdiend in een andere auto.
maar als de kosten erg mee gaan vallen omdat ik van de sloop een andere pomp kan krijgen of als ikd e auto met dit defect goed in kan ruilen of verkopen dan doe ik dat ja.25 augustus 2012 om 16:39 #18056563wat heeft die kunnen uitsluiten dan,weet je nu zeker dat het de pomp is?
5 uur werk voor een pomp :hmmz
ik weet niet hoe het bij een diesel zit maar ,bij een benzine auto is die in een halfuur uitgebouwd.
bij een diesel zal er wel ontluchten bij komen maar 5 uur lijkt mij wel erg lang.25 augustus 2012 om 17:05 #18056564hij had het over kettingen en dat soort dingen, er moet veel los.
en hij wist 200% zeker dat het de pomp was/is daar wilde hij wel garant voor staan.hij naait me geen oor aan als hij zegt ongeveer 5 uur.
hij had daarvoor net een vectra 2.2 gedaan ook de pomp en dat was ook ongeveer 5 uurtjes.maar als iemand het in 1 uur kan voor mij, dat scheelt natuurlijk wel in de kosten.
25 augustus 2012 om 17:16 #18056565om welke pomp gaat het de waterpomp of de brandstofpomp?
meestal zit de brandstofpomp in de tank,als de ketting los moet dan denk ik eerder dat het over de waterpomp gaat.
25 augustus 2012 om 17:27 #18056566Laat hem toch nog even uitlezen , kan door iemand met een op-com of met de tech2 bij een garage.
Dit kost je dan ook de kop niet iemand met een op-com , kan het gratis doen en bij een garage betaal je €25,- .25 augustus 2012 om 17:32 #18056567@b07 wrote:
om welke pomp gaat het de waterpomp of de brandstofpomp?
meestal zit de brandstofpomp in de tank,als de ketting los moet dan denk ik eerder dat het over de waterpomp gaat.
Hogedrukpomp van een Diesel zit aan de motor en word aangedreven door de distributie toch wel heel wat anders als een opvoerpomp in de tank ;)
25 augustus 2012 om 17:45 #18056568opvoerpomp die heeft hij gecheckt en die was het niet zei hij. ( was eerste wat hij gekeken heeft )
alles was verder ook goed, dus hij wist zeker dat het de brandstofpomp ( dieselpomp ) isen hij bedoelde denk ik dan ook de distributie ketting, maar er zullen wel meerdere aansluitingen zitten die los moeten, dus veel werk.
1 september 2012 om 12:41 #18056569maandag ga ik de ecu module die bovenop de pomp zit naar een bedrijf brengen, die doet eerst een diagnose en kijken ze wat er kapot is.
als het te repareren is, en dat is in bijna alle gevallen zo, dan reviseren ze de unit en kan ik dag later weer ophalen.kosten hiervan zijn inclusief alles 410 euro. de pomp zelf hoeft er dus niet af en dat scheelt in de kosten.
de ecu unit is in een paar minuten van de pomp verwijderd.hopelijk is mechanische gedeelte niet kapot, ik neem dus wel een klein risico hiermee.
ook ga ik zelf de brandstof filter vernieuwen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.