Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › handige must have voor een corsa b:) wat is er zoal?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2012 om 18:08 #17251322
hallo,
we hebben het over een corsa b, model jaar 99.
zijn hier nog leuke dingen voor te verkrijgen? om hem zo wat luxer en voller te krijgen aan opties bedoel ik dan.
oberg ruimte heb je al veelte kort vind ik.deurvakke zijn wel lang, maar totaal niet breed (past geen fles drinken in)
dash kastje passen net mijn zekeringen en lampjes in.
plankje onder het kastje is wel handig, maar niet voor harde spullen (glijd weg)heb het zo opgelost:
-sport interieur erin gezet (la onder de stoel) die heel handig is
-middentunnel vervangen voor een oud type (deze heeft een gat waar spullen in passen) airbag module hangt nu achter het dash kastje.
-asbakje geplaatst ten hoogte van de handrem. (hadig voor mijn sleutels)wat zijn er verder nog voor leuke dingen?
-heb wel eens hoofdsteunen voor de achterbank gezien
-bekerhouder????
-stuurwielbediening?heb wel eens gedacht om te kijken of er een astra g stuur in past. optisch ziet deze er het zelfde uit.
weet niet of het systeem het zelfde is16 augustus 2012 om 18:39 #18055728Zowiezo leeslampje achterin t dakhemel bij de achterbank,zie je boekje. Had zelf als optie uit mn Vec zonnekleppen met spiegel en verlichting ingebouwd. Elektrische bedienbare spiegels kan denk ik ook nog wel, zelf dimmende binnenspiegel en zo kan je nog wel even doorgaan denk ik :angel
16 augustus 2012 om 19:06 #18055729dacht dat spiegels niet mogelijk waren.
zonneklepjes zijn idd nog een leuk idee.
van dat lampje wist ik niet:)16 augustus 2012 om 19:13 #18055730Heb er zelf ook zonnekleppen met verlichting inzitten. Wat ook wel leuk en heel erg handig is, is de regelbare interval van een omega. Heb dit zelf ook gedaan aan de hand van de handleiding van wim-v6, deze staat in de how-to’s en is erg makkelijk te doen. Wat optische ”verbeteringen”: heb aan de buitenkant de slotloze handgrepen geplaatst. Deze kun je van de astra g vectra b halen. Heb je al gedacht aan een verlicht dashboard kastje?
16 augustus 2012 om 19:30 #18055731@robert_corsa wrote:
dacht dat spiegels niet mogelijk waren.
zonneklepjes zijn idd nog een leuk idee.
van dat lampje wist ik niet:)Alles kan :angel
Tja lampje heb ik ook nooit gezien, maar vind het leuk om de boekjes door te bladeren. Vergeet niet: daar staan juist alle opties in besproken :thumb
16 augustus 2012 om 19:32 #18055732@2e-c14nz wrote:
Heb er zelf ook zonnekleppen met verlichting inzitten. Wat ook wel leuk en heel erg handig is, is de regelbare interval van een omega. Heb dit zelf ook gedaan aan de hand van de handleiding van wim-v6, deze staat in de how-to’s en is erg makkelijk te doen. Wat optische ”verbeteringen”: heb aan de buitenkant de slotloze handgrepen geplaatst. Deze kun je van de astra g vectra b halen. Heb je al gedacht aan een verlicht dashboard kastje?
Heb je dan geen verschillen? Corsa loopt de lijn van de greep rond, die van de Vec recht (of andersom). Maatje van me (sebas) had daar juist last van…had hem idd dezelfde tip gegeven nadat er iemand heeft lopen poeren in zn passagiersdeur. :swear
16 augustus 2012 om 21:25 #18055733Zozoo.. dit komt goed van te pas.. Ik wil me B ook upgraden de binnenkant dan haha, ik blijf het volgen!!
17 augustus 2012 om 10:47 #18055734En natuurlijk Cruise Control :D
@robert_corsa wrote:dacht dat spiegels niet mogelijk waren.
zonneklepjes zijn idd nog een leuk idee.
van dat lampje wist ik niet:)17 augustus 2012 om 11:22 #18055735– Centrale deurvergrendeling
– Vectra sport stuur met stuurwielbediening (astra g past niet, vectra wel en dan die van de latere sport versies, zijn de mooiste)
– cruise control
– regelbare interval, voor de die hard fans met boordcomputer!
– omega spiegel, dimbaar
– elektrisch verwarmbare spiegels uit de gsi’s of cdx’en
– elektrisch dakraam uit een astra F mocht je een dakraam hebben
– vectra/omega zonnekleppen
– omega interieurlampje met leeslampjes
– hoofdsteunen achterin, uit een cdx. Even zoeken naar de laatste versies met blauwe bekleding die hebben 3 zwarte hoofdsteunen, iets oudere hebben3 grijze en de oudste hebben er 2 die open zijn. Elke achterbank in een corsa is hierop voorbereid en je hoef alleen maar de kokertjes waar ze in gaan + hoofdsteunen mee te nemen. Goed voelen en een sneetje maken in je huidige bekleding en dan kan ja de kokertjes er zo insteken
– Xenon, vind ik niks, andere wel.
– oude gsi bumper met mistlampen
– Lampje voor in je dashboard kastje.
– meegespoten vectra handgrepen, met of zonder slot.
– handgrepen binnen boven je deur, eventueel met verlichting
– instapverlichting uit een vectra/ omega, wel even gaatje in je paneel snijden.17 augustus 2012 om 13:07 #18055736Hallo Joop,
Heb jij deze opties toegepast in je Corsa?@joop1970 wrote:
– Centrale deurvergrendeling
– Vectra sport stuur met stuurwielbediening (astra g past niet, vectra wel en dan die van de latere sport versies, zijn de mooiste)
– cruise control
– regelbare interval, voor de die hard fans met boordcomputer!
– omega spiegel, dimbaar
– elektrisch verwarmbare spiegels uit de gsi’s of cdx’en
– elektrisch dakraam uit een astra F mocht je een dakraam hebben
– vectra/omega zonnekleppen
– omega interieurlampje met leeslampjes
– hoofdsteunen achterin, uit een cdx. Even zoeken naar de laatste versies met blauwe bekleding die hebben 3 zwarte hoofdsteunen, iets oudere hebben3 grijze en de oudste hebben er 2 die open zijn. Elke achterbank in een corsa is hierop voorbereid en je hoef alleen maar de kokertjes waar ze in gaan + hoofdsteunen mee te nemen. Goed voelen en een sneetje maken in je huidige bekleding en dan kan ja de kokertjes er zo insteken
– Xenon, vind ik niks, andere wel.
– oude gsi bumper met mistlampen
– Lampje voor in je dashboard kastje.
– meegespoten vectra handgrepen, met of zonder slot.
– handgrepen binnen boven je deur, eventueel met verlichting
– instapverlichting uit een vectra/ omega, wel even gaatje in je paneel snijden.17 augustus 2012 om 15:54 #18055737Niet alles, qua verlichting heb ik niks gedaan aangezien ik dat toch niet gebruik (xenon en instapverlichting) en de boordcomputer gaat me ook wat ver. Schijnt wel te kunnen.
mij to do list:
Vectra stuur
verlichte zonnekleppenDe rest is zon beetje wel ingebouwd, wil zo veel mogelijk originele opel onderdelen dus alleen de CV is een setje van spy.
Oh ja, en de binnenspiegel vd omega nog niet, maar dat is een bizar groot ding en ziet er lelijk uit dus misschien maar een bmw model erin. Zag op het forum dat iemand dat had gedaan, slanker modelletje maar weer geen opel……. Dilemma
17 augustus 2012 om 16:22 #18055738Ik loop vet achter merk ik haha..
Wat houdt de – regelbare interval, voor de die hard fans met boordcomputer in eigenlijk?
@joop1970 wrote:
Niet alles, qua verlichting heb ik niks gedaan aangezien ik dat toch niet gebruik (xenon en instapverlichting) en de boordcomputer gaat me ook wat ver. Schijnt wel te kunnen.
mij to do list:
Vectra stuur
verlichte zonnekleppenDe rest is zon beetje wel ingebouwd, wil zo veel mogelijk originele opel onderdelen dus alleen de CV is een setje van spy.
Oh ja, en de binnenspiegel vd omega nog niet, maar dat is een bizar groot ding en ziet er lelijk uit dus misschien maar een bmw model erin. Zag op het forum dat iemand dat had gedaan, slanker modelletje maar weer geen opel……. Dilemma
17 augustus 2012 om 16:32 #18055739afstandsbediening met klapsleutel:)
17 augustus 2012 om 18:03 #18055740Calibra leder interieur,omega zonnekleppen met verlichting en interieurlampje heb ik er al in zitten.
CV ook van Spy en volgende word electrische ramen van Corsa B en DIN A2 inbouw met GPS.17 augustus 2012 om 18:05 #18055741@joop1970 wrote:
Niet alles, qua verlichting heb ik niks gedaan aangezien ik dat toch niet gebruik (xenon en instapverlichting) en de boordcomputer gaat me ook wat ver. Schijnt wel te kunnen.
mij to do list:
Vectra stuur
verlichte zonnekleppenDe rest is zon beetje wel ingebouwd, wil zo veel mogelijk originele opel onderdelen dus alleen de CV is een setje van spy.
Oh ja, en de binnenspiegel vd omega nog niet, maar dat is een bizar groot ding en ziet er lelijk uit dus misschien maar een bmw model erin. Zag op het forum dat iemand dat had gedaan, slanker modelletje maar weer geen opel……. Dilemma
Heb je eventueel een foto van zo een Vec stuur?
17 augustus 2012 om 19:05 #18055742Regelbare interval kan je heel simpel maken door een relais van een Golf 3 af te halen en in je Corsa te steken.
Wat je nodig hebt is het wis-relais van een Golf 3. Hier staat heel groot 99 op. Andere relais werken niet. Je haalt je oude relais er uit, steekt deze erin, en dan heb je variabele interval.
Hoe het werkt:
Het is een leer-en-herhaal mechanisme. Dus je ‘leert’ het relais de tijd, en deze herhaalt het.
– Je doet je wis-hendel naar boven zonder dat ie klikt. Dan gaan je ruitenwissers 1x heen en weer.
– Je wacht een bepaalde tijd. Dit wordt de tijd tussen wissen. Zeg; je wacht 10 seconden want het regent niet zo hard.
– Je zet de hendel nu in de interval stand. (dus 1 klikje naar boven)
– Je ruitenwissers gaan nu eens in de 10 seconden heen en weer.Als je langer wacht tussen de eerste en tweede keer dat je de hendel verplaatst zal het interval langer worden, als je korter wacht wordt ie korter.
Inbouwen is idioot eenvoudig. Ik heb het bij de Tigra van m’n vriendin gedaan in ongeveer 5 minuten, en de Corolla van m’n schoonmoeder in ongeveer 10 minuten (inclusief opzoeken welk relais er uit moest) Plug ‘n play! :thumb
17 augustus 2012 om 19:36 #18055743@GooneyBird wrote:
Regelbare interval kan je heel simpel maken door een relais van een Golf 3 af te halen en in je Corsa te steken.
Wat je nodig hebt is het wis-relais van een Golf 3. Hier staat heel groot 99 op. Andere relais werken niet. Je haalt je oude relais er uit, steekt deze erin, en dan heb je variabele interval.
Hoe het werkt:
Het is een leer-en-herhaal mechanisme. Dus je ‘leert’ het relais de tijd, en deze herhaalt het.
– Je doet je wis-hendel naar boven zonder dat ie klikt. Dan gaan je ruitenwissers 1x heen en weer.
– Je wacht een bepaalde tijd. Dit wordt de tijd tussen wissen. Zeg; je wacht 10 seconden want het regent niet zo hard.
– Je zet de hendel nu in de interval stand. (dus 1 klikje naar boven)
– Je ruitenwissers gaan nu eens in de 10 seconden heen en weer.Als je langer wacht tussen de eerste en tweede keer dat je de hendel verplaatst zal het interval langer worden, als je korter wacht wordt ie korter.
Inbouwen is idioot eenvoudig. Ik heb het bij de Tigra van m’n vriendin gedaan in ongeveer 5 minuten, en de Corolla van m’n schoonmoeder in ongeveer 10 minuten (inclusief opzoeken welk relais er uit moest) Plug ‘n play! :thumb
Wat jij zegt klinkt toch anders als hoe ik het hebt. Ook heb ik geen zwart maar een geel relais…. Ik heb een draaiwieltje op de hendel waarmee ik de interval kan instellen….
17 augustus 2012 om 19:41 #18055744Klopt, dat is de Omega-manier. Dat kan ook, maar is meer werk en moet je de hendel voor vervangen (dus meer uitgaven op de sloop en meer risico dat je een defect onderdeel hebt). Deze manier is compleet onzichtbaar, werkt op de meest oude crappy auto’s (lees; Corolla uit ’94 van m’n schoonma) en is compleet omkeerbaar. Volgens mij moest je voor de Omega-route wat doorknippen of zo?
18 augustus 2012 om 22:07 #18055745Dat VW relais, werd ik op een gegeven moment paranoia van, iedere keer als je je hendel effe op normaal wissen zetten kon je de interval tijd weer gaan zitten instellen. (eigenlijk komt er maar weinig zin nigs uit Wolfsburg vandaan / en dat heb ik vandaag ook op de Vluchtstrook geconstateerd, (80% Vag meuk langs de kant)
)met die van de omega heb je een Heel mooi stelwiel…
Willem
19 augustus 2012 om 10:17 #18055746Omega intevalhendel is ook heel makkelijk in te bouwen, 1 draadje doorknippen en klaar. Hendel moet je uit een station omega hebben zonder boordcomputer, zijn de enige met achterruitenwisser.
Foto van het vectra stuur:
19 augustus 2012 om 10:23 #18055747-middentunnel vervangen voor een oud type (deze heeft een gat waar spullen in passen) airbag module hangt nu achter het dash kastje.
Uhm, hoe heb je de airbagmodule nu vast gezet???
Staat namelijk een pijl op die in de rijrichting moet staan, als hij nu op zijn kant hangt, of niet goed vast zit ofzo, dan zou je wel eens n keer verrast kunnen worden door een paar airbags die spontaan er uit komen (of niet afgaan wanneer dat wel nodig is)
Hij zit niet voor niks midden in de auto, goed vast gezet en in de rijrichting, hou hier aub even rekening mee voor je voor een onaangename verassing komt te staan.Gr Ferdie
19 augustus 2012 om 12:15 #18055748de sensor ligt nu op zijn kant achter het dashboard geklemt. gaat nu al enige maanden goed.
maar zal hem zo spoedig mogelijk netjes vlak leggen.
volgens mij zorgt de module er alleen maar voor dat de airbag ploft. sensor zelf it volgens mij ergens bij de voorbumperlijkt mij sterk dat de airbag pas afgaat als de module een klap krijgt, want dan heb ik mijn stuur al voor mijn giegel hangen:)
19 augustus 2012 om 12:18 #18055749hoe kan ik elektrische spiegels in mijn corsa bouwen?
-oude spiegel kapjes over te zetten?
-bedrading trekken? (heb geen voorbereiding)staat nog een corsa gsi p de sloop met elek ramen en spiegels,
als het niet a te lastig is, neem ik de ramen ook wel mee.al zullen de ramen wat meer werk zijn denk ik
19 augustus 2012 om 13:32 #18055750Raammechanisme zit vast me popnagel, moet je even een accu tolletje meenemen om ze uit te boren.
19 augustus 2012 om 15:01 #18055751Crash sensor zit IN de Airbagmodule, zorg maar dat ie goed ligt…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.