Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › cilinderkop schoonmaken/reviseren ? vraagje poorten bewerken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2012 om 13:56 #17246678
ik heb nog een cilinderkop liggen van een c14nz die ik graag even een opknap beurtje wil geven , nou had ik een paar vraagjes omdat ik graag wat dingen leer en zelf probeer.
hoe krijg ik bijv de kleppen eruit om ze schoon te maken .
hoe krijg ik het beste de roetaanslag van de kleppen , kop en de uitlaatpoorten af en met wat is dat het makkelijkst .
en waarmee kan ik de kop zelf schoonmaken dus olie enzo eraf zodat ie weer lekker fris wordt .
alles is welkomgr jopie
18 februari 2012 om 16:11 #17994427Kleppen eruit halen:
http://www.autoweetjes.com/kleppen%20vervangen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Om die dingen schoon te maken, heb ik ze voorzichtig in de kolomboormachine gedaan met de steel en de klep rond laten draaien. Een fijn schuurpapiertje ertegen aan houden en alle aanslag gaat eraf. Je ziet op de klep wel ongeveer welk deel van de steel in de geleider komt, dit deel mag je NIET beschadigen. Ook voorzichtig zijn met inklemmen in de boormachine. Het kan natuurlijk ook op andere manieren, maar hier heb ik al menig klepje mee gedaan. Let wel op dat je de kleppen daarna weer even inslijpt, is ook te vinden via google en stelt niks voor. Heb een klepslijpsetje van ebay afgehaald voor 7,50 en daar al een paar koppen mee gedaan. De roet van de kop zul je denk ik met de dremel en een staalborsteltje of schuurschijfje te lijf moeten gaan.
Kop schoonmaken, beste is in een ontvetter bak. Of eerst even flink met een borsteltje en wasbenzine/thinner gaan boenen en dan als moeders/vriendin/vrouw niet thuis is even in de afwasmachine doen ;)
Verder even googlen en youtuben, daar staat een hoop informatie op.
19 februari 2012 om 08:19 #17994428bedankt voor de info jurgen , ga het eens even bekijken .
als er mensen zijn met nog meer info is altijd welkom .gr jopie
23 februari 2012 om 18:53 #17994429heb de kleppen er inmiddels uit dmv de site van jurgen :thumb en schoongemaakt , ze zien er weer netjes uit nou zag ik op youtube dus hoe je de kleppen moet inslijpen alleen moet ik dat nog doen .
ook kwam ik op youtube wat filmpjes tegen van de in en uitlaat poorten bewerken , nou had ik daar een paar vraagjes over .
ik heb dus precies hetzelfde gedaan als het filmpje dus uitlaatpakking erop aftekenen heoveel de poorten kleiner zijn dan de gaten van de pakking en met een dremel aan de gang , dat is allemaal perfect gegaan , alleen moet ik nou ook de uitlaat aanpassen aan de gaten ?
ben misschien van plan om een gsi spruitstuk pas te maken als dat mogelijk is .inlaatpoorten wil ik ook nog doen , maar moet dan alleen de kop of ook de inlaat zelf .
en heeft dit allemaal wel een beetje nut qua meer pk’s en beter lopen van de motor ?24 februari 2012 om 07:28 #17994430Het mooiste is om de poorten van de kop en van de spruitstukken vloeiend in elkaar over te laten gaan. Zou even de pakking er tegen houden en kijken hoeveel er aan scheelt. Je moet dan alleen met monteren wel even opletten, dat je gaten voor de draadeinden van de spruitstukken aardig ruim zijn, dus de kans bestaat dat tijdens het monteren de poorten dan alsnog niet overeen komen. Ooit een keer flensen laten laseren met tekeningen van Freek_corsa, die had 2 gaten precies 8mm gemaakt, zodat hierop het spruitstuk mooi gecentreerd blijft tijdens het monteren. Zo zit ie er steeds hetzelfde op. Hoop dat je het een beetje snapt :P
26 februari 2012 om 17:17 #17994431ja ik snap het , bedankt man :thumb
26 februari 2012 om 17:23 #17994432ik zou me niet druk maken over het schoonmaken,gewoon alles flowen en daarna kop even laten vlakken bij een bedrijf dan wordt ie gratis gewassen meestal ;)
2 maart 2012 om 09:25 #17994433gwn in een vatwas steken is ie ook weer proper :D
2 maart 2012 om 11:30 #17994434Als je de spruitstukken heb die je erop wil hebben 2 gaatjes boren zoals al gezegd is zodat die altijd op dezelfde plek terug komt.. Dan zou ik even pruisjes blauw halen en je spruitstukken insmeren en bevestigen zonder pakking,dan er weer af halen dan zie je precies de contoeren van je spruitstuk en dat teken je af met een stift, nu kan je heel makelijk je kop en spruitstuk in elkaar over laten vloeien, nooit van een pakking uit gaan die kan je altijd nog aanpassen en je kop niet.
Gr. Arjan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.