Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Verschil tussen c20ne en c20seh
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 september 2011 om 11:47 #17241516
Goedemiddag,
Ik ben bezig om een c20ne motor in mijn D kadett te leggen.
Ik wil over een paar maanden heel de motor aan gaan pakken, dus volledig uit elkaar gooien en sneller maken.
Maar ik vroeg me af wat het verschil is tussen seh en ne. Ik hoorde dat het verschil zit in de zuigers maar die wil ik sowieso
gaan vervangen dus als dat het enige verschil is, vind ik het niet nodig om een seh te kopen.alvast bedankt, groeten Erik.
16 september 2011 om 11:59 #17920150het verschil tussen een c20ne en een 20seh is inderdaad de zuigers
er zit een kleindere kom inde zuiger waardoor de compressie verhouding wat hoger ligt
verder zit er een andere nokkenas is en een andere ecu
verder is alles het zelfde
een c20ne heeft 115 pk een een 20seh 130 pkals je intresse hebt in seh zuigers ik heb der nog 3 liggen kun je goedkoop overnemen
en freek corsa heeft er ook nog een paar liggen dagt ik19 september 2011 om 06:15 #1792015120SEH heeft ook geen Lambda sensor en standaard geen katalysator.
19 september 2011 om 07:37 #17920152Dit klopt allemaal :thumb
25 november 2011 om 20:05 #17920154wat zijn de kenmerken van een c20seh allemaal.
waar je van buitenaf kan zien dat het ook echt een seh is?25 november 2011 om 21:33 #17920155Motortype nr zal er wel ingeslagen zijn lijkt me. En verder het ontbreken van een lambdasonde (stekker). Dat is volgens mij het enige waar je t aan kunt zien. En nr’s van de computer denk ik ook?
26 november 2011 om 09:44 #17920156heb nog wat rond gezocht op het forum.
tot nu toe 6 kenmerken gezien ( als ze kloppen )
vierkantige lucht inlaat buis. van een c20ne is ronder.
vlakke kleppendeksel.
geen lambda sonde
computer heeft 2 rijen, schijnt de c20ne ook soms te hebben?
motorcode.
en een wateleiding slang? quote: Zit ook een koelleiding op de seh van je thermostaat naar de inlaat die heeft de c20ne niet26 november 2011 om 16:10 #17920157c20ne heeft idd ook 2 rijen computers.
27 november 2011 om 11:33 #17920158dus deze slang word er bedoeld?
van de thermostaat naar de inlaat.
die slang schijnt er dus ook op een c20ne te zitten.
daaraan kan je dus niet zien dat het daadwerkelijk een seh is..Uploaded with ImageShack.us
27 november 2011 om 14:31 #17920159gasklepverwarming denk ik? Wordt vaak niet aangesloten. Heb op mijn c20ne geen slang of aansluiting daar zitten, wel een imbusbout volgens mij, dus misschien dat het optioneel is.
27 november 2011 om 16:44 #17920160ben vandaag bij een blok gaan kijken waarvan de eigenaar zei dat het om een 130 pk blok gaat.
de blok had wel een vlakke kleppendeksel
motorkabelboom was weg, evenals de computer.de luchtinlaatbuis vond ik ook niet vierkantig. viel mij wel op dat er nummers op stonden..
en de bijna niet zichtbare motorcode.
ik haal eruit.. 20nex2500…
vind het maar raar normaal moet er na de motorinhoud toch een streepje komen en dan het nr: bv: C20NE – 143976
ik heb hem laten liggen. na de E zie ik duidelijk een X komen. en dat moet een H zijn.
ik haal uit de motorcode niet uit: 20SEH
jullie??
Uploaded with ImageShack.us
27 november 2011 om 17:28 #17920161Kan nog wel eens een 20ne zijn, dus de katloze c20ne
28 november 2011 om 16:29 #17920153oke, is die dan ook een stuk sneller dan de c20ne?
hoeveel pk heeft deze dan.
de eigenaar van het blok bleef maar zeggen dat dit zo,n snel blok moet zijn, een stuk sneller dan de c20ne?
16 maart 2012 om 19:01 #17920162Een SEH heeft ook een andere nokkenas. Het aantal graden onderling is gelijk, alleen is deze een paar graden gedraaid ten opzichte van die van de C20NE. Een C20NE met SEH nokkenas klimt een stuk sneller in toeren.
Groeten,
Mischa17 maart 2012 om 13:20 #17920163dus je kunt ook eventueel het nokkenaswiel overzetten? Die zorgt voor de timing namelijk.
17 maart 2012 om 13:40 #17920164Uhm, nee, het verschil zit hem in de nokken. merkpositie op nokkenaswiel en vergrendeling tussen nokkenas en verdeler zitten hetzelfde. Het zijn echt de nokken die ten opzichte van de stok verdraaid zijn. Wil je echt iets leuks, leg je er een nokkenas van een 18E in met de verdeler van de 18E (heb ik ook). Maar goed, daar hadden we het hier niet over.
Groeten,
Mischa18 maart 2012 om 10:51 #17920165Vind maar eens spul van een 18e, al een tijdje op zoek naar zulk spul, oa de ontsteking enzo maar niet te vinden ;)
18 maart 2012 om 11:13 #17920166Hm, heb een ontstekingshuis gesloopt omdat ik het binnenwerk toch niet nodig had :oops: :oops:
20 juni 2013 om 22:34 #17920167past toevalling de kabelboom van een c20ne , ook op de SEH en op de SEH computer?
21 juni 2013 om 04:50 #17920168Hij past op de SEH, maar niet op de SEH-computer. Als je toch zoiets wil gaan doen, neem dan de Motronic 1.5.2. Heb ik ook gedaan en loopt erg fijn.
Gr. Mischa
21 juni 2013 om 16:26 #17920169Ligt eraan of je een 2 of 3 reiige ecu hebt, de m1.5.2 is n 3 reiige en gebruikt een luchtmassa meter ipv een luchtweger
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.