Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Uitlaat op achteras
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2011 om 23:35 #17234237
Mensen,
Ik zit met een klein probleempje. Mijn einddemper komt precies met de uitlaatklem op de achteras terecht.
Dacht het probleem gevonden te hebben. 1 ophangrubber van middendemper kapot, maar hij blijft op de achteras hangen.Wat valt hier aan te doen? Aan de achterzijde van de einddemper zitten 2 ophangpunten, rubbers nog helemaal goed.
Rubbers van de middendemper zijn ook top in orde.Is dit een kwaaltje van de tigra? Ik heb alles nog origineel
16 maart 2011 om 04:13 #17836131jij bedoelt de klem waarmee de eind demper aan de rest van de uitlaat vast word gemaakt?
dat is los bouten, zo draaien dat de moeren uit de weg zitten maar dat je er nog wel bij kunt met ratel/steeksleutel.
16 maart 2011 om 08:26 #17836132idd ik had dit ook.
had toen de klem een kwartslag gedraaid en toen was het verholpen.
16 maart 2011 om 08:34 #17836133Oké dat is misschien zo, maar dan heb ik nog het idee dat hij op de achteras blijft hangen.
Zo ver dat ie doorzakt.16 maart 2011 om 10:08 #17836134Heb je er sinds kort last van of heb je dit sinds de montage?
Zijn de voorpijp, de kat en de middenpijp orgineel?
16 maart 2011 om 10:33 #17836135en anders bij de auto speciaal zaak andere rubbers halen?
ik heb 2 uitgerekte van opel zelf
heb nu 2 nieuwe en scheelt ongeveer 2cm16 maart 2011 om 11:13 #17836136Ik heb dit ook lang gehad.. en als ie daar niet klapperde was het wel verderop tegen het hitteschild onder de auto.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor klapperen bij het hitteschild zodat ie bij de as vrij was.
Daar heb ik met ijzerdraad een oud ophangrubber aan de pot vast gemaakt zodat het geen geluid maakte en toch nog kon bewegen..edit.. bij mij kwam het denk ik allemaal door een katvervanger die net de verkeerde hoek leek te hebben waardoor alles weer raar komt te hangen..
16 maart 2011 om 11:34 #17836137De demper(s) verdraaien zodat de bocht hoger ligt. En de klem zo draaien dat ie niet op de achteras kan komen.
16 maart 2011 om 12:39 #17836138Op vervolg van mijn vorige post:
Let op dat er tussen een B-Corsa uitlaat en een A-Tigra uit laat verschil zit…
Er zijn merken die verschil leveren in formaat van dempers (breder en hoger) waardoor je dit soort problemen ook snel krijgt… (zie fotos)
Edit: Rechte demper = A-Tigra, met een knik is van een B-Corsa
Als je het probleem met een standaard uit laat hebt moet je de uitlaat op de cat bij draaién waardoor de knik boven de achteras omhoog komt en waarna je de eind demper weer recht kan hangen. Dit kan je het beste op een brug doen of laten doen. (gemiddelde garage zal hier een paar tientjes voor vragen bij een standaard uitlaat!)
17 maart 2011 om 20:59 #17836139Dank voor jullie reacties.. zal de tigra van ‘t weekend ff opkrikken en eens wat mogelijkheden uitproberen :D
17 maart 2011 om 22:59 #17836140ik heb een remus dtm demper van een B-corsa eronder hangen, klapperde eerst ook enorm hard op de achteras, klemmetje stuk gedraaid en probleem opgelost.
als ik nu iets te hard een drempel pak wil ik hem nog wel eens ergens op horen klappen maar dat is niet de achteras denk ik, want dat gaf me toch een herrie door merg en been. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.