Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › x30xe krukaspositiesensor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2011 om 14:27 #17233334
kan iemand mij vertellen hoe de krukaspositiesensor kabel loopt?
Ik kan aan de onderzijde van het blok de sensor zien zitten, maar vervolgens loopt de kabel naar boven, en naar de achterzijde van het blok…en hier kan ik de kabel niet meer volgen…Ik hoor het wel.
Mvg Rene
2 maart 2011 om 11:38 #17824385niemand hier????
2 maart 2011 om 19:57 #17824386Loopt met de olie leidingen van de olie koeler mee.,
Gr Jack
10 mei 2011 om 18:27 #17824387Hoi,
Na het vervangen van deze sensor, en het plaatsen van een aluminium kleppendeksel, krijg ik een hele rits aan nieuwe foutcodes, en starten wil ie ook niet meer…
Ik denk zelf dat de electrokabels oud en poreus zijn en dat er ergens een open of kortgesloten contact zit.
Hij klaag nu over de nokkenas sensor, gasklepsensor enz….(toevallig allemaal een kabelbundel rechtsboven, langs de kleppen deksel welke ik weg heb moeten duwen om ruimte te maken)
Kan iemand mij een storing-zoek-schema verschaffen waarin ik de contacten op de ecu stekker kan opzoeken en doormeten??
Mvg Rene
11 mei 2011 om 21:32 #17824384Kabel problemen komen vaker aan de orde.
Mogen we een lijst met codes die er in stonden??
Willem
11 mei 2011 om 22:27 #17824383Ik zal morgen het lijsje even aanvullen.
mvg rene
13 mei 2011 om 10:39 #17824382De foutcodes:
19#Krukassensor geeft onjuist signaal
94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog
57#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
21#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
129#??????
59#Variabele inlaat klep stuurspanning te laag
93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laagIn deze volgorde zijn ze er ook uit gekomen.
Mvg Rene
13 mei 2011 om 10:50 #17824381Codes voor de Vectra-A: (Tech 1)
12# Begin en einde foutkode uitlezing
13#Lambda sonde geen of onjuiste signaalspanning
14#Koelvloeistofsignaalspanning te laag
15#Koelvloeistofsignaalspanning te hoog
16#Pingelsensor geen of onjuist signaal
17#Pingelsensor 2 geen of onjuist signaal
18#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
19#Krukassensor geeft onjuist signaal
21#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
22#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
23#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
24#Snelheidssensor geen of onjuiste signaalspanning
25#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
26#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
27#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
28#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
29#Relais brandstofpomp stuurspanning te laag
31#Krukas positiesensor geen signaal (deze code word altijd gegeven als het contact aan staat en de motor niet loopt)
32#Relais brandstofpomp stuurspanning te hoog
33#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le laag
34#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le hoog
35#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
37#Spanning controlelamp te laag (eindtrap in regeleenheid defect)
38#Lambdasonde mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
39#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een hoog niveau gestaan)
41#Herkenning 1e versnelling spanning te laag
42#Herkenning 1e versnelling spanning te hoog
43#Uitlaatgas recirculatie geen of onjuiste werking
44#Lambdasonde: Mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
45#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
46#Relais secondaire lucht injectie spanning te laag
47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog
48#Voedingspanning op regeleenheid te laag
49#Voedingspanning op regeleenheid te hoog
51#Regeleenheid fout
52#Spanning controlelamp te hoog (eindtrap in regeleenheid defect)
53#Relais brandstofpomp spanning te laag
54#Relais brandstofpomp spanning te hoog
55#Regeleenheid fout
56#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
57#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
59#Variabele inlaat klep stuurspanning te laag
61#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
62#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
63#Variabele inlaat klep stuurspanning te hoog
63#Bobine primaire spanning te laag
64#Bobine primaire spanning te laag
67#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (stationair)
69#Luchttemperatuursensor signaalspanning te laag
70#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
71#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
72#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (vollast)
73#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te laag
74#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te hoog
75#Koppelcontrole automatische transmissie spanning te laag
76#Koppelcontrole automatische transmissie geen of onjuiste werking
79#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
81#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
82#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
83#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
84#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
85#Injector stuurspanning 5e cylinder te hoog
86#Injector stuurspanning 6e cylinder te hoog
87#Relais airco compressor spanning te laag
88#Relais airco compressor spanning te hoog
89#Lambdasonde 2 spanning te laag
91#Lambdasonde 2 spanning te hoog
91#Lambdasonde verwarming spanning te hoog
92#Nokkenaspositiesensor geeft onjuist toerentalsignaal
93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laag
94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog
95#Warme start klep spanning te laag
96#Warme start klep spanning te hoog
97#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
98#Lambdasonde verwarming spanning te laag
113#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik
114#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens stationair toerental
115#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens vollast
116#Absolute druksensor inlaat: geen of onjuiste signaalspanning laaddruk te hoog
117#Turbodruk regelklep stuurspanning te laag
118#Turbodruk regelklep stuurspanning te hoog23 juni 2011 om 07:05 #17824388Rootcause gevonden!!!!
Doordat ik te lang ben doorgereden met mn oude distributsieriem, was deze aan het eind van zijn latijn, niet gebroken maar de spanner spande niet meer…
Doordat de krukaspositiesensor defect was, is de motor op noodloop gaan lopen, wat steeds bokkeriger werd…door het bokkerige lopen is de riem een aantal tanden versprongen…fout op fout dus…
Na het monteren van een nieuwe distri B. riem liep de motor weer, maar helaas niet als een zonnetje..:-(…er was namelijk 1 nokkenas die van tijd stond…dus ik denk dat er een paar kleppen aangetikt zijn..
Motor naar de haaien, en ik heb eigelijk geen zin meer om deze te maken.. -offtopic dus momenteel staat de hele auto te koop..liefhebbers??? 350 euro mag ie weg
Groetjes Rene
23 juni 2011 om 16:58 #17824389@rpjverhoev wrote:
Rootcause gevonden!!!!
Doordat ik te lang ben doorgereden met mn oude distributsieriem, was deze aan het eind van zijn latijn, niet gebroken maar de spanner spande niet meer…
Doordat de krukaspositiesensor defect was, is de motor op noodloop gaan lopen, wat steeds bokkeriger werd…door het bokkerige lopen is de riem een aantal tanden versprongen…fout op fout dus…
Na het monteren van een nieuwe distri B. riem liep de motor weer, maar helaas niet als een zonnetje..:-(…er was namelijk 1 nokkenas die van tijd stond…dus ik denk dat er een paar kleppen aangetikt zijn..
Motor naar de haaien, en ik heb eigelijk geen zin meer om deze te maken.. -offtopic dus momenteel staat de hele auto te koop..liefhebbers??? 350 euro mag ie weg
foto´te=
Groetjes Rene
23 juni 2011 om 16:58 #17824390@rpjverhoev wrote:
Rootcause gevonden!!!!
Doordat ik te lang ben doorgereden met mn oude distributsieriem, was deze aan het eind van zijn latijn, niet gebroken maar de spanner spande niet meer…
Doordat de krukaspositiesensor defect was, is de motor op noodloop gaan lopen, wat steeds bokkeriger werd…door het bokkerige lopen is de riem een aantal tanden versprongen…fout op fout dus…
Na het monteren van een nieuwe distri B. riem liep de motor weer, maar helaas niet als een zonnetje..:-(…er was namelijk 1 nokkenas die van tijd stond…dus ik denk dat er een paar kleppen aangetikt zijn..
Motor naar de haaien, en ik heb eigelijk geen zin meer om deze te maken.. -offtopic dus momenteel staat de hele auto te koop..liefhebbers??? 350 euro mag ie weg
Groetjes Rene
heb je een fototje?
28 juni 2011 om 08:51 #17824391@Erwin_dude wrote:
@rpjverhoev wrote:
Rootcause gevonden!!!!
Doordat ik te lang ben doorgereden met mn oude distributsieriem, was deze aan het eind van zijn latijn, niet gebroken maar de spanner spande niet meer…
Doordat de krukaspositiesensor defect was, is de motor op noodloop gaan lopen, wat steeds bokkeriger werd…door het bokkerige lopen is de riem een aantal tanden versprongen…fout op fout dus…
Na het monteren van een nieuwe distri B. riem liep de motor weer, maar helaas niet als een zonnetje..:-(…er was namelijk 1 nokkenas die van tijd stond…dus ik denk dat er een paar kleppen aangetikt zijn..
Motor naar de haaien, en ik heb eigelijk geen zin meer om deze te maken.. -offtopic dus momenteel staat de hele auto te koop..liefhebbers??? 350 euro mag ie weg
Groetjes Rene
heb je een fototje?
Sorry Erwin,
De auto is inmiddels verkocht…
gr rene
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.