x30xe krukaspositiesensor

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz x30xe krukaspositiesensor

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233334
    rpjverhoev
      Lid sinds:
      13 March 2006

      kan iemand mij vertellen hoe de krukaspositiesensor kabel loopt?
      Ik kan aan de onderzijde van het blok de sensor zien zitten, maar vervolgens loopt de kabel naar boven, en naar de achterzijde van het blok…en hier kan ik de kabel niet meer volgen…

      Ik hoor het wel.

      Mvg Rene

      #17824385
      rpjverhoev
        Lid sinds:
        13 March 2006

        niemand hier????

        #17824386
        Jack-omegax3.0xe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 September 2007

          Loopt met de olie leidingen van de olie koeler mee.,

          Gr Jack

          #17824387
          rpjverhoev
            Lid sinds:
            13 March 2006

            Hoi,

            Na het vervangen van deze sensor, en het plaatsen van een aluminium kleppendeksel, krijg ik een hele rits aan nieuwe foutcodes, en starten wil ie ook niet meer…

            Ik denk zelf dat de electrokabels oud en poreus zijn en dat er ergens een open of kortgesloten contact zit.

            Hij klaag nu over de nokkenas sensor, gasklepsensor enz….(toevallig allemaal een kabelbundel rechtsboven, langs de kleppen deksel welke ik weg heb moeten duwen om ruimte te maken)

            Kan iemand mij een storing-zoek-schema verschaffen waarin ik de contacten op de ecu stekker kan opzoeken en doormeten??

            Mvg Rene

            #17824384
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Kabel problemen komen vaker aan de orde.

              Mogen we een lijst met codes die er in stonden??

              Willem

              #17824383
              rpjverhoev
                Lid sinds:
                13 March 2006

                Ik zal morgen het lijsje even aanvullen.

                mvg rene

                #17824382
                rpjverhoev
                  Lid sinds:
                  13 March 2006

                  De foutcodes:

                  19#Krukassensor geeft onjuist signaal
                  94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog
                  57#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
                  21#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
                  129#??????
                  59#Variabele inlaat klep stuurspanning te laag
                  93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laag

                  In deze volgorde zijn ze er ook uit gekomen.

                  Mvg Rene

                  #17824381
                  rpjverhoev
                    Lid sinds:
                    13 March 2006

                    Codes voor de Vectra-A: (Tech 1)

                    12# Begin en einde foutkode uitlezing
                    13#Lambda sonde geen of onjuiste signaalspanning
                    14#Koelvloeistofsignaalspanning te laag
                    15#Koelvloeistofsignaalspanning te hoog
                    16#Pingelsensor geen of onjuist signaal
                    17#Pingelsensor 2 geen of onjuist signaal
                    18#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
                    19#Krukassensor geeft onjuist signaal
                    21#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
                    22#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
                    23#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
                    24#Snelheidssensor geen of onjuiste signaalspanning
                    25#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
                    26#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
                    27#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
                    28#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
                    29#Relais brandstofpomp stuurspanning te laag
                    31#Krukas positiesensor geen signaal (deze code word altijd gegeven als het contact aan staat en de motor niet loopt)
                    32#Relais brandstofpomp stuurspanning te hoog
                    33#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le laag
                    34#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le hoog
                    35#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
                    37#Spanning controlelamp te laag (eindtrap in regeleenheid defect)
                    38#Lambdasonde mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
                    39#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een hoog niveau gestaan)
                    41#Herkenning 1e versnelling spanning te laag
                    42#Herkenning 1e versnelling spanning te hoog
                    43#Uitlaatgas recirculatie geen of onjuiste werking
                    44#Lambdasonde: Mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
                    45#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
                    46#Relais secondaire lucht injectie spanning te laag
                    47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog
                    48#Voedingspanning op regeleenheid te laag
                    49#Voedingspanning op regeleenheid te hoog
                    51#Regeleenheid fout
                    52#Spanning controlelamp te hoog (eindtrap in regeleenheid defect)
                    53#Relais brandstofpomp spanning te laag
                    54#Relais brandstofpomp spanning te hoog
                    55#Regeleenheid fout
                    56#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
                    57#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
                    59#Variabele inlaat klep stuurspanning te laag
                    61#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
                    62#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
                    63#Variabele inlaat klep stuurspanning te hoog
                    63#Bobine primaire spanning te laag
                    64#Bobine primaire spanning te laag
                    67#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (stationair)
                    69#Luchttemperatuursensor signaalspanning te laag
                    70#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
                    71#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
                    72#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (vollast)
                    73#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te laag
                    74#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te hoog
                    75#Koppelcontrole automatische transmissie spanning te laag
                    76#Koppelcontrole automatische transmissie geen of onjuiste werking
                    79#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
                    81#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
                    82#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
                    83#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
                    84#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
                    85#Injector stuurspanning 5e cylinder te hoog
                    86#Injector stuurspanning 6e cylinder te hoog
                    87#Relais airco compressor spanning te laag
                    88#Relais airco compressor spanning te hoog
                    89#Lambdasonde 2 spanning te laag
                    91#Lambdasonde 2 spanning te hoog
                    91#Lambdasonde verwarming spanning te hoog
                    92#Nokkenaspositiesensor geeft onjuist toerentalsignaal
                    93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laag
                    94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog
                    95#Warme start klep spanning te laag
                    96#Warme start klep spanning te hoog
                    97#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
                    98#Lambdasonde verwarming spanning te laag
                    113#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik
                    114#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens stationair toerental
                    115#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens vollast
                    116#Absolute druksensor inlaat: geen of onjuiste signaalspanning laaddruk te hoog
                    117#Turbodruk regelklep stuurspanning te laag
                    118#Turbodruk regelklep stuurspanning te hoog

                    #17824388
                    rpjverhoev
                      Lid sinds:
                      13 March 2006

                      Rootcause gevonden!!!!

                      Doordat ik te lang ben doorgereden met mn oude distributsieriem, was deze aan het eind van zijn latijn, niet gebroken maar de spanner spande niet meer…

                      Doordat de krukaspositiesensor defect was, is de motor op noodloop gaan lopen, wat steeds bokkeriger werd…door het bokkerige lopen is de riem een aantal tanden versprongen…fout op fout dus…

                      Na het monteren van een nieuwe distri B. riem liep de motor weer, maar helaas niet als een zonnetje..:-(…er was namelijk 1 nokkenas die van tijd stond…dus ik denk dat er een paar kleppen aangetikt zijn..

                      Motor naar de haaien, en ik heb eigelijk geen zin meer om deze te maken.. -offtopic dus momenteel staat de hele auto te koop..liefhebbers??? 350 euro mag ie weg ;-)

                      Groetjes Rene

                      #17824389
                      Erwin_dude
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 September 2009

                        @rpjverhoev wrote:

                        Rootcause gevonden!!!!

                        Doordat ik te lang ben doorgereden met mn oude distributsieriem, was deze aan het eind van zijn latijn, niet gebroken maar de spanner spande niet meer…

                        Doordat de krukaspositiesensor defect was, is de motor op noodloop gaan lopen, wat steeds bokkeriger werd…door het bokkerige lopen is de riem een aantal tanden versprongen…fout op fout dus…

                        Na het monteren van een nieuwe distri B. riem liep de motor weer, maar helaas niet als een zonnetje..:-(…er was namelijk 1 nokkenas die van tijd stond…dus ik denk dat er een paar kleppen aangetikt zijn..

                        Motor naar de haaien, en ik heb eigelijk geen zin meer om deze te maken.. -offtopic dus momenteel staat de hele auto te koop..liefhebbers??? 350 euro mag ie weg ;-)

                        foto´te=

                        Groetjes Rene

                        #17824390
                        Erwin_dude
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 September 2009

                          @rpjverhoev wrote:

                          Rootcause gevonden!!!!

                          Doordat ik te lang ben doorgereden met mn oude distributsieriem, was deze aan het eind van zijn latijn, niet gebroken maar de spanner spande niet meer…

                          Doordat de krukaspositiesensor defect was, is de motor op noodloop gaan lopen, wat steeds bokkeriger werd…door het bokkerige lopen is de riem een aantal tanden versprongen…fout op fout dus…

                          Na het monteren van een nieuwe distri B. riem liep de motor weer, maar helaas niet als een zonnetje..:-(…er was namelijk 1 nokkenas die van tijd stond…dus ik denk dat er een paar kleppen aangetikt zijn..

                          Motor naar de haaien, en ik heb eigelijk geen zin meer om deze te maken.. -offtopic dus momenteel staat de hele auto te koop..liefhebbers??? 350 euro mag ie weg ;-)

                          Groetjes Rene

                          heb je een fototje?

                          #17824391
                          rpjverhoev
                            Lid sinds:
                            13 March 2006

                            @Erwin_dude wrote:

                            @rpjverhoev wrote:

                            Rootcause gevonden!!!!

                            Doordat ik te lang ben doorgereden met mn oude distributsieriem, was deze aan het eind van zijn latijn, niet gebroken maar de spanner spande niet meer…

                            Doordat de krukaspositiesensor defect was, is de motor op noodloop gaan lopen, wat steeds bokkeriger werd…door het bokkerige lopen is de riem een aantal tanden versprongen…fout op fout dus…

                            Na het monteren van een nieuwe distri B. riem liep de motor weer, maar helaas niet als een zonnetje..:-(…er was namelijk 1 nokkenas die van tijd stond…dus ik denk dat er een paar kleppen aangetikt zijn..

                            Motor naar de haaien, en ik heb eigelijk geen zin meer om deze te maken.. -offtopic dus momenteel staat de hele auto te koop..liefhebbers??? 350 euro mag ie weg ;-)

                            Groetjes Rene

                            heb je een fototje?

                            Sorry Erwin,

                            De auto is inmiddels verkocht…

                            gr rene

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.