wegligging probleem

Forumindex Forums Modellen Kadett wegligging probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228127
    xander n
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      vanmiddag met een porsche 911 turbo aan het gassen geweest(bleef er aardig op hangen)maar bij hard accereleren en hard remmen zwiebert hij van links naar rechts.je moet het stuur goed vasthouden.er zitten vrij veel polytheen bussen in de ophanging en de ve auto is 8cm verlaagd(formel k) en ik rij nu met 5mm spoorverbreders.voor die spoorverbreders trok hij ook al naar links en rechts bij remmen en optrekken.wat is er niet goed of kan ik noog veranderen.
      hij was met mijn oude velgen uitgelijnt en dit hoefde volgens de velgendealer niet nogeens.met de oude velgen deed hij het ook al aardig dat trekken.

      ik heb weleens iets gelezen over saab dat daarven het stuurhuisrubbers het probleem waren van dat zijdelings trekken.maar daar zijn volgens mij geen polytheen rubbers voor.

      heeft iemand hetzelfde probleem of een oplossing?
      gr.xander

      #17755041
      gsi-maffia
        Lid sinds:
        15 December 2006

        Ik heb hetzelfde probleem met mijn Kadett GSI

        Het probleem zit idd in de stuurhuis rubbers.. heb dit getest en het stuurhuis beweegt idd in de rubbers,

        voordat de stuurstangen bewegen.. deze winter gaat de V6 eruit en dan laat ik de steunen

        kompleet van aluminium frezen.. dan zit het stuurhuis gefixeerd. bij de moderne auto`s zitten alle stuurhuizen vast.

        Alleen kijken of dan het schutbord niet gaat scheuren op de plaats waar t stuurhuis vastzit, hier roesten ze ook nog

        al eens graag..

        #17755042
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Volgens mij is dit na 1989 aangepast in alle Kadettjes, met de facelift dus… Heb tot nu toe in diverse Kadettjes gereden en had dit steevast met de oudere en nooit met de nieuwere.

          Die ik nu heb heeft er ook wel in mindere mate last van (1987), maar niet hinderlijk. Toch wel fijn als het effect weg is, dus ben benieuwd naar de oorzaak/oplossing!

          #17755043
          xander n
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            @gsi-maffia wrote:

            Ik heb hetzelfde probleem met mijn Kadett GSI

            Het probleem zit idd in de stuurhuis rubbers.. heb dit getest en het stuurhuis beweegt idd in de rubbers,

            voordat de stuurstangen bewegen.. deze winter gaat de V6 eruit en dan laat ik de steunen

            kompleet van aluminium frezen.. dan zit het stuurhuis gefixeerd. bij de moderne auto`s zitten alle stuurhuizen vast.

            Alleen kijken of dan het schutbord niet gaat scheuren op de plaats waar t stuurhuis vastzit, hier roesten ze ook nog

            al eens graag..

            had je dit ook met sterk remmen?

            #17755044
            EBkadett
              Lid sinds:
              22 April 2006

              ik heb ook het zelfde probleem.
              denk ook niet dat de kadett e voor meer als 150pk gemaakt is

              heb er voor in de ophanging ook andere rubbers in zitten maar dat helpt bijna niks.

              met sterk remmen moet ik ook met 2 handen aan het stuur anders vliegt hij alle kanten op.

              #17755045
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Mist een beetje een subframe ook misschien…. :hmmz

                Botter heeft er bijv. helemaal tot voor in een kooi doorheen verwerkt…

                #17755046
                jblfreak
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  xander heb je er ook een deelbare as in zitten (de lange aandrijfas )

                  #17755037
                  EBkadett
                    Lid sinds:
                    22 April 2006

                    @jblfreak wrote:

                    xander heb je er ook een deelbare as in zitten (de lange aandrijfas )

                    heb ik er wel inzitten scheeld wel iets.

                    #17755036
                    kadett4x4
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 July 2004

                      ik weet niet meer waar ik ze ooit gezien heb, maar dat was een soort triangel voor de onderzijde van je wagen.
                      die ging dan links en rechts tussen je draagarmen, en de andere liep dacht ik naar je baksteun ophanging.
                      was iets voor het ”zenuwachtig” gedrag bij het optrekken en afremmen.
                      dit systheem, en een veerpootbrug zou de oplossing moeten zijn, volgens hun.

                      groeten.

                      #17755039
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Ik weet dat de facelift modellen ook op de overgang naar de A-stijl werden verstevigd, net als de GSI modellen er voor. Zal ook wel kunnen uitmaken….

                        @kadett4x4 wrote:

                        ik weet niet meer waar ik ze ooit gezien heb, maar dat was een soort triangel voor de onderzijde van je wagen.
                        die ging dan links en rechts tussen je draagarmen, en de andere liep dacht ik naar je baksteun ophanging.
                        was iets voor het ”zenuwachtig” gedrag bij het optrekken en afremmen.
                        dit systheem, en een veerpootbrug zou de oplossing moeten zijn, volgens hun.

                        groeten.

                        Zo iets bedoel je?

                        #17755038
                        kadett4x4
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 July 2004

                          ja, zoiets bedoel ik.
                          en anders zelf aan het fabrieken slaan.

                          groeten.

                          #17755040
                          xander n
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            @jblfreak wrote:

                            xander heb je er ook een deelbare as in zitten (de lange aandrijfas )

                            de originele kadett 1.8 gsi assen zitten er nog onder

                            #17755047
                            jblfreak
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              misschien een deelbare er in van een calibra turbo

                              heb bij me v6 kadett ook een deelbare er er in zitten

                              #17755048
                              EBkadett
                                Lid sinds:
                                22 April 2006

                                @Vinci wrote:

                                Ik weet dat de facelift modellen ook op de overgang naar de A-stijl werden verstevigd, net als de GSI modellen er voor. Zal ook wel kunnen uitmaken….

                                @kadett4x4 wrote:

                                ik weet niet meer waar ik ze ooit gezien heb, maar dat was een soort triangel voor de onderzijde van je wagen.
                                die ging dan links en rechts tussen je draagarmen, en de andere liep dacht ik naar je baksteun ophanging.
                                was iets voor het ”zenuwachtig” gedrag bij het optrekken en afremmen.
                                dit systheem, en een veerpootbrug zou de oplossing moeten zijn, volgens hun.

                                groeten.

                                Zo iets bedoel je?

                                dit is hem voor de kadett
                                http://www.goodworth.de/katalog_2011/Rahmenstrebe-Kadett-D-E.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                #17755049
                                xander n
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  @E+Bkadett wrote:

                                  @Vinci wrote:

                                  Ik weet dat de facelift modellen ook op de overgang naar de A-stijl werden verstevigd, net als de GSI modellen er voor. Zal ook wel kunnen uitmaken….

                                  @kadett4x4 wrote:

                                  ik weet niet meer waar ik ze ooit gezien heb, maar dat was een soort triangel voor de onderzijde van je wagen.
                                  die ging dan links en rechts tussen je draagarmen, en de andere liep dacht ik naar je baksteun ophanging.
                                  was iets voor het ”zenuwachtig” gedrag bij het optrekken en afremmen.
                                  dit systheem, en een veerpootbrug zou de oplossing moeten zijn, volgens hun.

                                  groeten.

                                  Zo iets bedoel je?

                                  dit is hem voor de kadett
                                  http://www.goodworth.de/katalog_2011/Rahmenstrebe-Kadett-D-E.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  via de zelfde site kwam ik deze tegen.dat boren hou ik niet zo van dus zou je aan deze genoeg hebben en scheelt in prijs

                                  http://www.hipo-autotechnik.de/images/product_images/thumbnail_images/fahrwerksstrebewiechers.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  #17755050
                                  EBkadett
                                    Lid sinds:
                                    22 April 2006

                                    kost op ebay €34.-
                                    http://www.ebay.de/itm/WIECHERS-FAHRWERKSTREBE-STAHL-UNTEN-Opel-Kadett-D-E-/380245933554?pt=DE_Autoteile&hash=item58886c7df2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    ik heb alleen vaak gehoord dat hij bij verlaagde auto’s vaak op de grond komt.
                                    en die duurdere is plat.
                                    die extra stukken van die platte kun je ook zo zelf maken.

                                    ik wil hem een x helemaal zelf maken dan kan ik hem zo hoog mogelijk zetten

                                    #17755051
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Ik wil er ook een keer eentje zelf maken, liefst zodat hij over de uitlaat heen gaat ofzo en echt torsiestijfheid geeft, want die setjes zijn allemaal leuk om op treksterkte de boel L/R een beetje bij mekaar te trekken, maar torsiestijfheid win je er volgens mij nauwelijks mee… Lijkt me mooi als ik een geheel kan maken met de ophanging en stuurhuis bevestiging….

                                      Ik kan zelf leuk lassen en heb berregen rest materiaal tot mijn beschikking, rechthoek en vierkant kokertjes, buis, plaat tot 5mm dikte etc. etc. allemaal nieuw materiaal wat overblijft van projecten bij mij op werk, alleen heb ik geen brug…:(

                                      Vind die op Ebay een erg hoog skelter gehalte hebben en die andere is net mekano, ben bang dat die dingen binnen twee tellen helemaal verrot zijn. Verwacht geen wonderen van de coating als zo’n ding amper vier tientjes moet doen….

                                      #17755052
                                      anoniem
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        ik had ditzelfde probleem met mijn standaard 16v 150pk!

                                        op advies van gsi-maffia heb ik die stuurhuis rubbers vervangen en dat helpt enorm!!!
                                        Het is niet helemaal weg maar er is weer fatsoenlijk te rijden met de auto!

                                        de rubbers kosten geen drol, maar met name de bestuurderszijde is een hels karwei om te vervangen, maar het is zeker de moeite waardt om deze te vervangen!
                                        gewoon bij de dealer te bestellen.

                                        #17755053
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          Waar zitten die nou precies dan?? :hmmz

                                          #17755054
                                          kaneelschep
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 November 2004

                                            http://www.4x4wire.com/toyota/maintenance/steering_bushing/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                            hier hebben ze het over energy suspension die PE steering rack bushings maakt.
                                            http://www.nicoclub.com/archives/steering-rack-bushing-replacement.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                            Met plaatjes en uitleg waar het nou echt in zit.
                                            op hun site http://energysuspension.com/products.html” onclick=”window.open(this.href);return false; ben ik nog aan het zoeken. want ik wil ze ook voor de corsa..

                                            #17755055
                                            kaneelschep
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 November 2004

                                              http://www.powerflex.co.uk/products/9-3+%281998-2002%29-628/1.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                              powerflex heeft ze wel voor de saab inderdaad.. Zoals ook te zien in wheeler dealers en als de ts zegt ;)

                                              #17755056
                                              anoniem
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                al gevonden wat t is?? ik ben er achter wat bij mij het probleem is.
                                                de gaten waar de draagarmbouten doorheen zitten zijn helemaal ovaal uitgesleten.

                                                volgens kenners op t engelse mk2 forum zou dit komen door de pu rubbers aan de voorzijde van de draagarmen!
                                                check dit maar eens, even je draagarmen demonteren en je kan gauw zien of het hier aan ligt!!

                                                #17755057
                                                astra GT
                                                  Lid sinds:
                                                  18 July 2008

                                                  heej, probleem al opgelost??
                                                  heb zelf ook al eens zelfde probleem gehad, bij mij was toen de fuse’ kogel naar de ……
                                                  misschien eens naar kijken.

                                                  groeten

                                                  #17755058
                                                  D_Kadett
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 November 2004

                                                    Hoe moet je dat oplossen? Als dat gat ovaal is geworden? Dit is een vast deel van de kadett… :hmmz

                                                    #17755059
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      @D_Kadett wrote:

                                                      Hoe moet je dat oplossen? Als dat gat ovaal is geworden? Dit is een vast deel van de kadett… :hmmz

                                                      Niet zo moeilijk hoor, gewoon een M14 carrosseriering op lassen. Die bus van de voorkant mag best een paar millimeter naar voren komen, is alleen maar gunstig! Achterzijde maakt zolang de bout voldoende draad over heeft al helemaal niks uit…

                                                      Het is geen scharnierpunt heh, tenminste als het goed is (want dat is het op de foto boven wel geweest). Normaliter zit de metalen bus in de rubber bus muurvast tegen het chassis aangetrokken en zit er dus geen beweging in deze bout. Wat hoort te bewegen is enkel het rubber.

                                                      Wat je hier boven ziet is typisch het probleem wat ontstaat van PU bussen, NOOIT GEBRUIKEN op deze plek!!!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.