Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Rare banden slijtage c kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2010 om 21:50 #17223186
Beste mede Opelrijders,
10.000km geleden heb ik nieuwe banden onder mijn Kadettje C gelegd en mijn rechter voorwiel is nou deels kaal. En mijn linker voorwiel vertoond ook al rare slijtage.
Het gekke is dus dat hij niet normaal/recht is gesleten maar op 1/4 vanaf de buitenkant.
Ik heb wel gele koni’s gemonteerd met een V-Maxx -40 setje.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad? of een idee waar het aan ligt?
Ook is laatst de demper ophanging van de rechter draag arm afgescheurd. Nu schijnt dit vaker te gebeuren.
Iemand hier een tip over hoe ik dit kan voorkomen de volgende keer? of hoe ik een draag arm kan versterken?
4 juli 2010 om 21:54 #17695893euh al wel eens de auto laten uitlijnen??
denk dat je die kant op moet gaan denken kan ook zijn dat je assen scheef staan maar daar kom je met uitlijnen achter4 juli 2010 om 22:54 #17695894vanaf 1977 af tot bijna een jaar geleden heeft ie het niet gedaan. Dus lijkt me gek.
Maar heb er al over na zitten denken omdat te doen, alleen dan wil ik meteen vertevigde draag armen eronder zetten.
5 juli 2010 om 05:03 #17695895origineel gepost door svdk20
euh al wel eens de auto laten uitlijnen??
denk dat je die kant op moet gaan denken kan ook zijn dat je assen scheef staan maar daar kom je met uitlijnen achterik zou hem ook even uitlijnen kan je een hoop uithalen
wand met het uitlijnen meten ze ook askanteling en camber en sporing5 juli 2010 om 14:08 #17695896wat kost dat grapje, uitlijnen?
Misschien moet ik dat ook eens gaan doen dan namelijk5 juli 2010 om 14:13 #17695897Haha, dat zou ik zeker doen…
Uitlijnen kost je max. 50 euro!5 juli 2010 om 14:34 #17695898uitlijnen na verlagen is meestal wel handig
bespaart meestal een set banden
theun
5 juli 2010 om 16:20 #17695899Indd uitlijnen als je mc pherson voor hebt is logisch.
Maar met een dubbele wishbone ophanging die niet verstelbaar is zou je toch zeggen dat dit niet moet kunnen?
maar goed uitlijnen wordt het dan, deze vakantie het ctje eens goed onderhanden nemen;)
5 juli 2010 om 16:49 #17695900kost 45 50euro maar uitlijnen moet normaal altijd als je het los hebt gehad zegen ze
en normaal doen ze het om de 2 3 jaar5 juli 2010 om 17:06 #17695901oh oke bedankt voor de antwoorden.
Komende week nieuwe set velgen+achterkant verlagen dus is wel een goed plan:thumbup5 juli 2010 om 17:15 #17695902miss moet je dat stangentje inkorten die verticaal omhoog gaat.
( weet ff niet hoe hij heet)5 juli 2010 om 17:21 #17695903origineel gepost door kiyamizio
miss moet je dat stangentje inkorten die verticaal omhoog gaat.
( weet ff niet hoe hij heet)gewoon even uitlijnen kan je een hoop uithalen en dingen in inkorte moet je niet zomaar doen als je niet weet waar je mee bezig bent
5 juli 2010 om 19:16 #17695904origineel gepost door kiyamizio
miss moet je dat stangentje inkorten die verticaal omhoog gaat.
( weet ff niet hoe hij heet)Bedoel je de panhardstang misschien ?
Als je het héél erg low budget wil doen, kan je deze ook een beetje verbuigen, zodat de achteras weer in het midden van de auto komt na het verlagen.
Mooiste is om ‘m instelbaar te maken met de stelbout van de stuurstang van bij een E-Kadett.Maar laat je Kadett zo wie zo even uitlijnen na het verlagen.
6 juli 2010 om 16:30 #17695905Maar wat kan ik verstellen dan, na het uitlijnen?
want volgens mij is alles bij een ctje toch gewoon vast? geen slobgaten enzo.
6 juli 2010 om 16:58 #17695906ik kan me erg vergissen maar wiel ophanging los
betekend bij mij/ons direct uitlijnen
wat voor wiel op hanging dan ook
niet alleen voor je banden maar wegligging enz
verbeterd ook enorm mist door een serieus bedrijf gedaansucces met je C
grtz6 juli 2010 om 21:32 #17695907je wielophanging zelf is niet instelbaar maar je sporing wel. en als je een mc pherson systeem verlaagd krijg je automatisch meer camber dus rijdt je meer op de binnenkant van de band. als dan je sporing niet klopt slijten je banden aan de binnenkant raar weg omdat deze gaan wringen.
ik zou hem laten uitlijnen. ik heb zelf een jaar met mijn c gereden die 6cm gezakt is maar nog geen probleem gehad, toen toch maar even laten nakijken ( € 37,50) en rijdt een stukje strakker hoor!!
groetjes
6 juli 2010 om 21:45 #17695908origineel gepost door schuitje
je wielophanging zelf is niet instelbaar maar je sporing wel. en als je een mc pherson systeem verlaagd krijg je automatisch meer camber dus rijdt je meer op de binnenkant van de band. als dan je sporing niet klopt slijten je banden aan de binnenkant raar weg omdat deze gaan wringen.ik zou hem laten uitlijnen. ik heb zelf een jaar met mijn c gereden die 6cm gezakt is maar nog geen probleem gehad, toen toch maar even laten nakijken ( € 37,50) en rijdt een stukje strakker hoor!!
groetjes
voorwielophanging is wel verstelbaar.je kunt de bovenste fuse s 180 graden draaien en ook waar je draagarm bij de traverse komt boven kun je opvulringen bijschuiven of verwijderen;)
6 juli 2010 om 21:45 #17695909okee mooi, dat uitlijnen snap ik en ga ik dus binnenkort ook even laten doen.
Maar dat je de sporing kon veranderen wist ik niet( naja heb ik niet aan gedacht).Heel erg bedankt voor de reacties :thumbup
7 juli 2010 om 07:09 #17695910als je zorgt dat je spoorstangen en alles een beetje gangbaar zijn.
willen de meeste bedrijfen het wel voor een paar 10tjes doen.12 juli 2010 om 17:34 #17695911En als je echt extreem gaat verlagen kun je ook nog van je fusees de achterste boutgaten ovaal maken. Dan natuurlijk wel nieuwe bouten gebruiken, het liefste die zichzelf klem draaien of locktite gebruiken.
Groeten, MArk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.