Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › 24v in een A2 type senator bouwen !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2010 om 15:30 #17221841
Kan iemand mij vertellen waar ik allemaal rekening mee moet houden. Als ik van een 3.0E naar een C3.0SE (24V) ga ombouwen.
Kan ik de automaat bak mee ombouwen van de 24V ( hoor van de ene dat, dat niet gaat en van de andere weer dat het wel gaat !!! )
Wie heeft dit al eens gedaan ??30 mei 2010 om 15:44 #17680484Ik heb zoiets wel eens gedaan………
Als je nu een automaat hebt kun je die bak ook gebruiken als het een 4-gang is wil dat zeggen (3 gaat ook maar moet je niet doen)
31 mei 2010 om 20:43 #17680485AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dus de standaard 4 traps van de senator pas op het C3.0SE blok?
31 mei 2010 om 21:01 #17680486Ja boutpatroon is hetzelfde alleen moet je de starterkrans van een AR35 nemen,daar past de koppelomvormer van de 4-gang Monza/Sennie bak op.
Verder moet je wat kleine dingen doen:
dynamo verzetten
stabi stang laten zakken
dual-ram onderdruk doos ergens neer zetten
stuurpomp reservoir ergens plaatsen
uitlaat verlassen
bekabeling doen…Stelt niet veel voor,binnen een dag ben je klaar als je het een keer zo,n motor hebt ingebouwd
Uitlaad en dynamo houden het meeste op.1 juni 2010 om 17:13 #17680487Ik heb een 4 traps automaat ( bj ’85 ) maar kan ik de starterkrans van mij 3.0E overzetten op de C3.0SE ?
Of moet ik daar iets anders voor hebben ?
En de dynamo kan die daar niet blijven zitten ? Ben niet van plan om mij airco nog werkend te maken !
Onderdruk doos zit bij mij al onder de paravan ( van de airco ).
Uitlaat verlassen ? passen de voorpijpen niet of bij de katalysator ( die haal ik er toch onderuit )
GSE heb jij niet wat foto’s van de verbouwing ????1 juni 2010 om 17:32 #17680488Nee
Starterkrans van de 30E past niet deze heeft 6 krukasbouten en de 24V 8,je moet der 1 hebben van een AR35.Dynamo kan niet op de 24V blijven zitten aangezien de dynamo komt dan tegen de langsligger aan.
Onderdruk doos van de AC weet ik niet of die gelijk is van de 24V maar die moet je hebben om je klep in je inlaatsysteem open te trekken die moet je ergens plaatsen.
Voorpijpen van de 24V lopen anders als van een Monza en die hebben ook een andere aansluiting aan het spruitstuk en een lambda sonde,die je moet hebben.
Gaskabel oliekoeler leidingen en stuurbekrachtegings leidingen kun je van je eigen auto gebruiken.
Stabi stang vooraan moet 1-1,5cm zakken anders krijg je de oliefilter der niet meer af
Je moet een busje laten maken voor de koelvin (of je oude waterpomp nemen) de 24V vin is nl te groot voor de Monza koeltunnel.
1 juni 2010 om 21:12 #17680489AR 35 zegt mij niets ? wat is dit voor vliegwiel, op welke opels zitten deze?
Oke de dynamosteun is zo te maken, lijkt me geen probleem.
lambda sonde blijft er wel in ivm het motormagnisment .
net zoals je al zei de dynamo en uitlaat zijn het grootste struikelblok.
maar kan ik de automaat bak van de 24V niet erachter plaatsen ipv de oude te laten zitten.1 juni 2010 om 21:12 #17680490AR 35 zegt mij niets ? wat is dit voor vliegwiel, op welke opels zitten deze?
Oke de dynamosteun is zo te maken, lijkt me geen probleem.
lambda sonde blijft er wel in ivm het motormagnisment .
net zoals je al zei de dynamo en uitlaat zijn het grootste struikelblok.
maar kan ik de automaat bak van de 24V niet erachter plaatsen ipv de oude te laten zitten.1 juni 2010 om 22:04 #17680491AR35 is de automaat bak die standaard achter de 24V zit deze starterkrans heb je nodig om de AW 03/71L bak aan de 24V vast te kunnen schroeven.
Je kunt de 24V automaat bak meeover nemen,maar dan moet de baksteun veranderd worden en de aandrijfas en wat electronica.
Beste en gemakkelijkste is de aw 03/71L
3 juni 2010 om 18:30 #17680492Dat is geen probleem ik heb een donor auto dat is een senator B 24V automaat.
dus de boutjes van de omvormer los maken en gewoon vast zetten aan de oude automaat !4 juni 2010 om 17:04 #17680493Jip
Als je dat doet dan past het technisch aan elkaar,je moet dan wel je kabelboom iets veranderen zodat de computer denkt dat het een schakel is omdat die bak stand alonge is.
En je moet een steuntje maken zodat de tv kabel geopend word als je volgas draait…4 juni 2010 om 19:16 #17680494??????? Steuntje voor tv kabel ?????????
Wat bedoel je daarmee, kick down of ???4 juni 2010 om 21:16 #17680495Ja trottle body valve (TV afgekort in het Engels) je moet iets maken dat de kabel de klep open trekt als de gasklep ook open gaat,zodat de bak de schakelmomenten weet.
Stelt niet zo veel voor maar het moet toch gemaakt worden.
4 juni 2010 om 22:54 #17680496AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door noci
??????? Steuntje voor tv kabel ?????????
Wat bedoel je daarmee, kick down of ???Ooh was al aan het zoeken naar mijn televisiekabel :wtf
Maar je bedoelt natuurlijk de Throttle Control :cool:
5 juni 2010 om 10:53 #17680497Trottle valve bedoel ik,kan der ook niks aan doen dat die kabel in het engels TV cable word genoemd…
10 juni 2010 om 21:08 #17680498Oke weet ik dat ook weer, langzaam kom je steeds meer te weten van die oldies.
Wordt wel steeds leuker.
Als het plaatwerk straks klaar is ( wat nu weer tegen zat!!! )zal ik eens met de andere beginnen te slopen.16 juni 2010 om 20:44 #17680499AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zal er maar een vraag bij aan koppelen :o
kheb al een leuk blokkie, kweet nog niet zekers waar die in gaat :o
leuk op reserve, maar mooier om het ergens in te bouwen :thumbup
Nu gaat het om een 24V evt in een A1 Monza bouwen.
Waar op letten tov A2 Monza :hmmzde 3traps, die in de A1 Monza zit, kan beter wijken, zoals ik het hier lees,
welke automaat kan er dan achter gekoppeld worden?
of beter kiezen voor zo’n BMW versnellingsbak,
dat idee aangegeven door de vorige bouwer van de A2 Monza:hmmz lijkt wel op een nieuw projectje :D
17 juni 2010 om 03:45 #17680500origineel gepost door MonzaRon
Zal er maar een vraag bij aan koppelen :okheb al een leuk blokkie, kweet nog niet zekers waar die in gaat :o
leuk op reserve, maar mooier om het ergens in te bouwen :thumbup
Nu gaat het om een 24V evt in een A1 Monza bouwen.
Waar op letten tov A2 Monza :hmmzde 3traps, die in de A1 Monza zit, kan beter wijken, zoals ik het hier lees,
welke automaat kan er dan achter gekoppeld worden?
of beter kiezen voor zo’n BMW versnellingsbak,
dat idee aangegeven door de vorige bouwer van de A2 Monza:hmmz lijkt wel op een nieuw projectje :D
ik denk dat ik wel een paar keer langskom steek ik er ook nog wat van op:angel:P
17 juni 2010 om 08:15 #17680501AnoniemLid sinds:
1 January 1970.
17 juni 2010 om 16:16 #17680502Hou die 30E toch das toch een geweldige motor aldus jou.
Die mits je rustig behandeld vele tonnen aankan aldus jou en je bent geen harde rijder maar meer een cruiser die zijn auto met liefde behandeld…
Dan heb je ook geen 24V nodig tevens is het dan ook niet meer origineel.
17 juni 2010 om 16:33 #17680503AnoniemLid sinds:
1 January 1970Yep, net wat je zegt, tis zekers een geweldige motor de 30e :jerry
Starten en lopen maar, nog steeds een echte cruiser en geen racer :D
Maar…….kheb nu aan andere optie, een A1 24V zou ook niet verkeerd zijn :D
17 juni 2010 om 16:39 #17680504ik ben het eens met gse:wors
geef mij die 24 klepper maar, samen met mijn vrouw zou ik dan een 25 klepper hebben:P:P:wub
17 juni 2010 om 16:42 #17680505AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Uniek
ik ben het eens met gse:wors
geef mij die 24 klepper maar, samen met mijn vrouw zou ik dan een 25 klepper hebben:P:P:wub
:D:D:D
17 juni 2010 om 17:31 #17680506Ron jij al echte monza liefhebber gaat toch geen andere motor in die prachtige cruiser doen,die 30E loopt toch zo goed….En jij rijd toch nooit hard en ook je originaliteit is weg dan….
Dan zou je een Nep Monza krijgen..Alleen mensen die meer power en minder verbuik willen kiezen voor een 24V of wat anders,mensen die rustig rijden en niet beter weten vinden die 30E je van het.
17 juni 2010 om 21:45 #17680507?
Is de 24V zuiniger dan de 3.0E die er nu nog bij mij in ligt ?
Ik rij op gas maar wel een die gestuurd kan worden ( nu nog niet want de 3.0E is niks aan te regelen ! )
Nu worden de 6 gas injectors allemaal tegelijk aan gestuurd net als op benzine. maar met een 24V kan ik het wel beter afstellen en afregelen !
Wordt het nog beter dan als ik straks zuiniger en meer power heb ? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.