Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › vragen b kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2010 om 16:06 #17219262
hallo allemaal,
heb alweer jullie hulp nodig….
ik heb problemen met mijn remmen.
de auto remt totaal niet af zodra ik mijn rempedaal in druk.
pas als die helemaal onderin is remt hij beetje bij beetje af.
ineerste instantie dacht ik dat ik nieuwe remschoenen nodig had maar deze zijn nog goed.
ik heb gehoord dat je de schoentjes kunt stellen, zodat ze verder naar buiten gaan.
weet iemand waar precies ik dat moet doen??
heb zelf al gekeken maar kan zo 123 niet zien waar ik dat moet doenheb ook een ratelend geluid bij de waterpomp. heb ook speling op de fan, dus denk dat er een lager stuk is.
is het mogelijk om die lager los te vervangen of gewoon de hele waterpomp…??bvd aan alle
groeten pieter
28 maart 2010 om 16:31 #17648165Zijn de wielremcilinders niet lek?
28 maart 2010 om 17:32 #17648166zover ik weet niet…
waar merk k dat aan…??28 maart 2010 om 17:41 #17648167dan zeikt de remolie eruit……….
28 maart 2010 om 17:57 #17648168nee dat doet die niet
28 maart 2010 om 18:02 #17648169Is het probleem in 1 keer gekomen of kon je hem iedere keer iets
verder intrappen?
Als het in 1 keer gekomen is dan kan je hoofdremcilinder misschien kapot zijn.
De remschoentjes kun je stellen met de moeren op de ankerplaat aan de achterkant.28 maart 2010 om 18:12 #17648170indd, kwam het plots of geleidelijk?
28 maart 2010 om 20:05 #17648171nee meer geleidelijk….
ben ook pas 13-3 in het bezit vande auto dus weet niet wat die daarvoor deed.
waar zit die moer precies???28 maart 2010 om 21:09 #17648172Niet x ontluchten?
28 maart 2010 om 21:46 #17648173achter op de trommels zitten 2 grote bouten.ik dacht 19 ers.
die losdraaien.zodat ze gangbaar zijn.dan helemaal vastdraaien,dan merk je dat je wiel vaststaat.dan slag los draaien.
dit doe je bij alle wielen.remt ie weer “perfect” ;)29 maart 2010 om 10:13 #17648174origineel gepost door carlover
achter op de trommels zitten 2 grote bouten.ik dacht 19 ers.die losdraaien.zodat ze gangbaar zijn.dan helemaal vastdraaien,dan merk je dat je wiel vaststaat.dan slag los draaien.
dit doe je bij alle wielen.remt ie weer “perfect” ;)klopt maar het is 17
29 maart 2010 om 10:16 #17648175klasse jongens
ik ga het zo snel mogelijk proberen…
maar voor heb ik die geloof ik niet.
zit alleen een stuk zwart tapdraad. moet ik dan daar een moer opdraaien en die daarmee losdraaien??29 maart 2010 om 17:48 #17648176heb je voor nog remtrommels of al schijven?
bij trommels zitten er ook van die bouten,
waterpompje zou ik gewoon vernieuwen als ik jou was29 maart 2010 om 20:21 #17648177Weet wel wat je doet, het zijn je remmen. Koop een vraagbaak voor een paar Euro op Marktplaats of zo, lees dat boek van voren naar achter en terug en je weet veel meer van je auto. Heb ik zelf ooit jaren geleden ook gedaan. king:
De voorste trommels moeten gelijk remmen, anders gaat ie scheef als je wilt stoppen.
De distributieketting kan ook ratelen, dat verdwijnt vaak bij wat hogere toerentallen.
30 maart 2010 om 09:58 #17648178@veldhuizen heb rondom trommels en heb de bouten al zien zitten.
@Oly lijk me een goed idee van je dat boekje. maar wees gerust de remmen worden bij een maatje van me gedaan, die heeft ook een remmentest bank tot zijn beschikking. en het geluid is constant.30 maart 2010 om 15:00 #17648179als je de remmen zo afstelt zoals ik het beschreven heb,remmen ze overal vrijwel gelijk.
mijne is er een keer op afgekeurt.zo afgesteld en geen problemen meer.meteen goed gekeurd.16 mei 2010 om 14:06 #17648180als de rempedaal pas onder pakt, kun je deze ook afstellen bij het pedaal zodat de slag groter wordt.
chris -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.