Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Zelf auto spuiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2010 om 13:56 #17218495
Wil mijn auto zelf spuiten, wat zijn daarvoor de geschikte mogelijkheden voor?
Heb een goeie compressor staan.
Kun je een spuit huren ergens?11 maart 2010 om 14:32 #17628113ik zoek ook nog een goede verfspuit, ik wil proberen mn kadett 400 zelf te spuiten.
nu ken ik hier int dorp een kerel die handelt in lak en gereedschap, schuurmachines etc. hier ga ik het eens proberen. die kan me vast wel goed spul leveren.een buurman is spuiter van beroep, niet echt auto’s maar kan het wel goed.
als je een garagebox ofzo hebt, kan dat mooi. plastic voor alle muren hangen, en de grond zeiknat maken ivm nevel.en een tijdelijke deur maken met een grote ventilator erin die de nevel afzuigt.
als je dat goed voor elkaar hebt scheelt het al heel veel, dan komt het alleen nog op je spuitkunsten aan:jerry
11 maart 2010 om 14:48 #17628114Ik heb een opleiding autoschade gedaan maar daar niet in verder gegaan. praten we over 15 jaar geleden.
Een spuitmasker heb ik ook nog wel ergens op zolder.
Enige tijd geleden heb ik nog wel wat klein spul gespoten met een spuitbus nu maar het echte werk weer doen en de auto spuiten. Ik waag het er gewoon op…hahaIk zag een electrische verfspuit. klinkt goed.
Schuren is natuurlijk ook nog een aandachtspunt. welke korrel?
11 maart 2010 om 15:10 #17628115het fijn afschuren doe ik altijd met korrel 400. dit op advies van mijn vaste spuiter.
ik schuur het altijd met waterproef schuurpapier van 3M11 maart 2010 om 15:36 #17628116heb het laats ook gedaan wel leuk werk alleen de stof is niet zo mooi in de lak.
verder wel een beetje warmte kan geen kwaat.
ik heb zoon spuit van de gamma gebruikt met bandenpomp, tectyl spuit , in 1 doos voor 2 kwartjes ging goed hoor.veel succes met je project en wel foto’s plaatsen he.:D:D
11 maart 2010 om 15:38 #17628117Zou je de stof er nog uit poetsten? met Turtlewax ofzo iets?
11 maart 2010 om 15:48 #17628118ik heb de mijne (motorruimte en binnekant) gespoten met een goedkope compressor en dure verfspuit.
Nou als ik het weer moet doen koop ik me in ieder geval een goeie compressor…Schuren is belangrijk maar ontvetten en een goeie temperatuur nog veel meer.
Graadje of 20 mag het minimaal wel zijn.. Als de lak er goed opzit. laagje of 3 stoppen en lekker een paar dagen laten uitharden..
Of je moet een droog cabine hebben maar denk het niet…11 maart 2010 om 15:51 #1762811911 maart 2010 om 15:54 #17628120Originally posted by Makko
Denk aan dezehttp://link.marktplaats.nl/322918955
Compressor heb ik op het werk staan.
sorry maar dat is niet wat…
Als het echt mooi moet worden zoek dan naar een verfspuit die men ook bij de schade herstellers gebruiken.Die heb ik ook gebruikt.. Van de link is echt troep.. Die zat ook bij mijn compressor en meteen in een hoek gegooid..
11 maart 2010 om 16:11 #17628121ja dat zijn die standaard dingen die je altijd erbij krijgt, of bij de gamma voor 15 euro ophaald. daar spuit ik de ijzermenie altijd mee. ook de motorruimte van mijn kadett mee gespoten, best mooi geworden.
denk dat een fatsoenlijk pistool al gauw 100 euro kost.
11 maart 2010 om 16:39 #17628122De onderbekerspuit die bij die setjes zit heb ik nette resultaten mee gekregen.
De pest was alleen de afdichtring die telkens hard werd door de verf.Heb later ook een bovenbeker gekocht van 50 euro…Dit ging niet veel mooier als t goedkope onderbeker appraat.
Ik spoot met een kleine compressor…op max 1.5/2 bar werkdruk. Nozzle 1.5
De compressor trok langdurig spuiten niet.
Na een minuut of wat sprong die weer aan, dan moet je even wachten want dat zie je weer terug in het spuitbeeld.Ik zou het zo weer doen, alleen dan wel een fatsoenlijke compressor en een fatsoenlijke ruimte…
Ik spoot de auto buiten het huis in weer en wind…en de losse delen in een rommelschuur.11 maart 2010 om 17:18 #17628123Hoeveel druk/bar is goed?
Het gaat dus om de hele auto….eerst de losse delen los. en dan de rest zijkanten achten, stijlen en dak.
11 maart 2010 om 17:21 #17628124Originally posted by Fearless
De onderbekerspuit die bij die setjes zit heb ik nette resultaten mee gekregen.
De pest was alleen de afdichtring die telkens hard werd door de verf.Heb later ook een bovenbeker gekocht van 50 euro…Dit ging niet veel mooier als t goedkope onderbeker appraat.
Ik spoot met een kleine compressor…op max 1.5/2 bar werkdruk. Nozzle 1.5
De compressor trok langdurig spuiten niet.
Na een minuut of wat sprong die weer aan, dan moet je even wachten want dat zie je weer terug in het spuitbeeld.Ik zou het zo weer doen, alleen dan wel een fatsoenlijke compressor en een fatsoenlijke ruimte…
Ik spoot de auto buiten het huis in weer en wind…en de losse delen in een rommelschuur.ja met matte lak,
ook al eens getracht met metallic of met uni color11 maart 2010 om 17:22 #17628125Originally posted by Makko
Hoeveel druk/bar is goed?Het gaat dus om de hele auto….eerst de losse delen los. en dan de rest zijkanten achten, stijlen en dak.
ik had hem op 2 – 2.2 bar…
11 maart 2010 om 17:44 #17628126Ik mag straks ook aan de bak en ben een complete leek wat spuiten betreft. Welke korrels schuurpapier gebruik ik om de bestaande lak weg te schuren? Daarna gaat hij meteen naar de spuiter toe maar wil het voorbereidende werk zelf doen.
Primer spuiten moet je daarbij ook uitkijken met temperatuur en stog eigenlijk of gaat dat pas uitmaken als je de lak zelf spuit?11 maart 2010 om 17:56 #17628127origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Fearless
De onderbekerspuit die bij die setjes zit heb ik nette resultaten mee gekregen.
De pest was alleen de afdichtring die telkens hard werd door de verf.Heb later ook een bovenbeker gekocht van 50 euro…Dit ging niet veel mooier als t goedkope onderbeker appraat.
Ik spoot met een kleine compressor…op max 1.5/2 bar werkdruk. Nozzle 1.5
De compressor trok langdurig spuiten niet.
Na een minuut of wat sprong die weer aan, dan moet je even wachten want dat zie je weer terug in het spuitbeeld.Ik zou het zo weer doen, alleen dan wel een fatsoenlijke compressor en een fatsoenlijke ruimte…
Ik spoot de auto buiten het huis in weer en wind…en de losse delen in een rommelschuur.ja met matte lak,
ook al eens getracht met metallic of met uni colorKlopt marcel, dat was de Corsa..
Binnenkort ga ik de deuren van de kadett doen met de glanzende zwarte verf.
Wil toch is kijken of ik het zo mooier krijg als met de roller :P11 maart 2010 om 17:58 #17628128Originally posted by InjectTheVenom
Ik mag straks ook aan de bak en ben een complete leek wat spuiten betreft. Welke korrels schuurpapier gebruik ik om de bestaande lak weg te schuren? Daarna gaat hij meteen naar de spuiter toe maar wil het voorbereidende werk zelf doen.
Primer spuiten moet je daarbij ook uitkijken met temperatuur en stog eigenlijk of gaat dat pas uitmaken als je de lak zelf spuit?zelfde geld voor de primer…
ik spoot primer en de 3-4 lak lagen in 1 dag zeg maar..11 maart 2010 om 19:37 #17628129bij van cranenbroek hebben ze wel redelijk tot goed verspuiten
een boverbeker verfspuit van het merk Vos.
kosten zijn nog geen 20 euro.ik heb er al verschillende brandstoftanks mee gespoten die op grondwerken staan. en ook de neus van onze dumpers spuiten we met die spuit en resultaat is zeer netjes
11 maart 2010 om 20:58 #17628130na gebruik helemaal uit elkaar halen en alles goed schoonmaken…
Zo heb ik 1 bovenbeker verprutst door het niet te doen….
11 maart 2010 om 21:16 #17628131Ik heb destijds ook zelf de binnenkant van mijn Kadett gespoten met een goedkope compressor en de standaard verfspuit die daar bij hoorde … wel professionele verf gebruikt met verharder … zie hier het resultaat …
Mvg Erik
11 maart 2010 om 21:22 #17628132zelf spuiten, kan goed hoor in een tent in de schuur!! kachel erin en gaan,verwacht geen beter lak werk dan bij de spuiter vandaan,maar zeker goede oplossing, ben zelf bezig.
gewoon met normale verf verdund en simpele compressor op 3 bar, gaat prima!!11 maart 2010 om 21:36 #17628133Denk wel aan je gezondheid, gebruik een goed masker en geen stofkapje oid.
11 maart 2010 om 21:44 #17628134origineel gepost door Oly
Denk wel aan je gezondheid, gebruik een goed masker en geen stofkapje oid.Idd, dus nieuwe filters op je oude spuitmasker zetten ! Nou zal je niet direct ops krijgen maargoed is wel wat om aan te denken
11 maart 2010 om 22:26 #17628135origineel gepost door Makko
Wil mijn auto zelf spuiten, wat zijn daarvoor de geschikte mogelijkheden voor?
Heb een goeie compressor staan.
Kun je een spuit huren ergens?compressor is van belang, deze moet de werkdruk goed aankunnen.
bar of 3 is prima.
een spuit huren… dat weet ik zo niet, verwacht het eingelijk niet.
en waar en hoe spuiten…. zo als bij een autospuiterij red je het toch nooit, maar in een tent…buiten of in een schuur..
het maakt niets uit. tis maar net wat bij jou het beste uitkomt, midden in de bouw is buiten spuiten geen aanrader, dus dan wordt een schuur of tent wel wat handiger.11 maart 2010 om 23:39 #17628136je kunt natuurlijk ook gewoon een spuitcabine huren…
spuitcabine 32,50 per half uur 60,00 per uur
Staan er op google nog veel meer, in heel veel verschillende regios.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.