Forumindex › Forums › Techniek › Cih › probleem 2.0
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2010 om 10:20 #17215722
ik heb sinds gisteren het probleem dat de motor zomaar uit valt, als ik hem start moet ik het gas er op houden want als ik het gas los laat dan is het gelijk afgelopen en valt ie uit. op het zelfde moment is de zekering van me kachel gesmolten, en de meters van de benzine en temperatuur werken ook niet meer. ook doet het acculampje het niet meer als ik hem op contact heb staan.
het blok is een 2.0e met een carb. van een 1.9.
ik heb er net nieuwe bougies en kabels, verdelerkap en rotor op zitten. de accu is ook nieuw.wie o wie kan mij helpen met een oplossing? alvast bedankt
3 januari 2010 om 12:24 #17581259oke,
ik denk dat er sluiting in de elektrische sjoke zit. even buiten werking zetten. en dan alle stekker verbinden goed controleren vanwege oxidatie.
groetjes
3 januari 2010 om 17:08 #17581260:agentkan ook je massa zijn die niet meer vastzit of is losgekomen
3 januari 2010 om 18:17 #17581261origineel gepost door bettus accu
oke,ik denk dat er sluiting in de elektrische sjoke zit. even buiten werking zetten. en dan alle stekker verbinden goed controleren vanwege oxidatie.
groetjes
ik heb er nog een handchoke in zitten. maar ik zal de stekkers wel even nalopen.
3 januari 2010 om 18:18 #17581262origineel gepost door boyanka
:agentkan ook je massa zijn die niet meer vastzit of is losgekomenbedoel je de massa bij de accu? die heb ik vorige week nog schoon gemaakt en goed vast gezet.
3 januari 2010 om 19:16 #17581263;)kan ook je blokmassa zijn, dus tussen blok en carrosserie, massa verder van je draadboom
3 januari 2010 om 19:52 #17581264zal morgen eens op zoek gaan, zou niet weten waar die zit haha maar vind het vast wel.
4 januari 2010 om 12:35 #17581265Meestal zit deze boven je uitlaat (waar deze de motorruimte verlaat).
7 januari 2010 om 17:39 #17581266zo vandaag eindelijk even tijd gehad om met de auto bezig te gaan.
ik heb beide massakabels goed vast gezet, nadat ik de punten waar ze contact maken even heb schoon gemaakt. maar ik heb nog steeds het zelfde probleem.
iemand nog een idee wat ik na kan kijken?7 januari 2010 om 17:43 #17581267loopt er een electrisch kabeltje naar je carburateur?
7 januari 2010 om 18:00 #17581268ja, had nog gekeken of die er goed op zit. ben alleen vergeten om te kijken of die nog goed was. ik had de motor ook nog gestart en de choke er op zodat ie bleef lopen en dat kabeltje er af getrokken, er gebeurde verder niks. is dat normaal?
7 januari 2010 om 23:22 #17581269Als je de chokeklep dicht hebt, heb je ook een verhoogt toerental (andere gasklepstand).
Hierdoor gebruik je dus niet alleen het stationair-gebeuren van de carburateur maar ook je andere sproeier. Daarom blijft hij lopen.Meet dat ding maar even door, waarschijnlijk meet je sluiting.
8 januari 2010 om 00:16 #17581270dus ik moet daar een ander kabeltje tussen maken?
8 januari 2010 om 12:20 #17581271Nee, je moet eerst de weerstand meten tussen de carburateurbehuizing en de aansluiting waar dat stekkertje op zit (stekkertje eraf tijdens meten).
Als dit erg dichtbij de 0 ohm ligt, is deze kapot.Welk type carburateur is het precies?
Kun je er een foto van maken?
8 januari 2010 om 12:32 #17581272ik weet dat het een solex is, ik zal vanavond even een foto maken.
hoe moet ik dat doormeten? heb dat zelf nog nooit gedaan. en die weerstand is dat een soort zekering ofzo?8 januari 2010 om 14:16 #17581273heb snel even 2 foto’s gemaakt, hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.
8 januari 2010 om 15:57 #17581274OK,
Draai die stift er maar uit.
Je drukt de stekker er weer op en je houdt de behuizing ergens tegen een massa.
Iemand moet dan even het contact aanzettenNu moet je zien dat er een stiftje naar binnen wordt getrokken.
Je kan het ook rechtstreeks op de accu proberen.
8 januari 2010 om 17:12 #17581275ik zal het morgen gelijk proberen.
als dat stiftje niet naar binnen gaat dan is dat ding dus kapot?
en is dat gewoon bij een brezan o.i.d. nieuw te krijgen?8 januari 2010 om 17:49 #17581276Dan is deze inderdaad stuk.
Of je deze nog kan bestellen zou ik niet weten.
Ik denk wel dat ze op vele verschillende auto’s hebben gezeten.
Wellicht de Peugeot 405 en de Citoën BX8 januari 2010 om 18:25 #17581277ik zal morgen even kijken, als die kapot is en ik kan een nieuwe vinden dan plaats ik hem. als het lastig word dan wacht ik gewoon even want als het goed is heb ik eind volgende week een varajet 2 carb in huis. hopen dat ie het dan wel weer goed doet.
morgen ook even op zoek naar het probleem met de kachel en de lampjes/ meters die het niet meer doen.9 januari 2010 om 11:58 #17581278is dit het stiftje die je bedoelt? hier zit inderdaad geen beweging in en zelfs met de hand niet.
9 januari 2010 om 12:04 #17581279Hij ziet er net weer anders uit dan dat ik m’n hoofd had.
Ik denk dat deze bewegende delen inwendig zitten.
Maar deze moet je wel horen klikken als je er spanning op zet.
Klikt deze wel?
9 januari 2010 om 12:10 #17581280nee ik hoor hem niet klikken. ik hoor hem volgens mij alleen klikken als ik de massakabel op de accu doe. ik krijg dan ook vonken bij de accu dus heb wel ergens sluiting/ lekstroom.
9 januari 2010 om 15:49 #17581281Koppel je accu even los.
Maak even een kort draadje, en koppel deze achterop de aansluiting van het ventiel.
Hou de behuizing van het ventiel op de – van de accu.
Het andere uiteinde van het draadje op de + van de accu.Klikt hij nu?
Als je het contact van de auto UIT hebt en het ventiel niet aangesloten en je koppeld de massakabel op de accu, waarna hij vonkt. Dan heb je inderdaad een heel ander probleem.
Als je de zekering van de constante spanning eruit trekt, vonkt hij dan nog?
9 januari 2010 om 16:21 #17581282ik zal het morgen even proberen, het is nu te donker.
waar kan ik die zekering vinden? heb het net even opgezocht in een boek maar kan het niet vinden bij het schema van de zekeringen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.