Forumindex › Forums › Modellen › Manta › wat is er mis met mijn achteras?? foto's
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 december 2009 om 15:01 #17215202
ik ben bijna klaar met mijn project en heb van de week voor het eerst gereden.
alleen….
de achteras giert als een malle. maar zodra ik gas los laat is het weg. waar kan dit aan liggen?
pignonwiel? of iets dergelijks?er zit nu opeens ijzervijzel in mijn diff. waar kan dit vandaan komen?? aan de tanden is niks te zien
18 december 2009 om 19:20 #17570340Zit er nog wel olie in??
18 december 2009 om 21:17 #17570341het kan ook je tussen as zijn
een kruisje verrot19 december 2009 om 10:38 #17570342mijn oude as joekerde ook als een malle..
hier en daar ge-informeerd, en daaruit kwam dat ‘ie gewoon versleten was.
en omdat ik nog een 2e had liggen met dezelfde overbrenging heb ik die maar gemonteerd.
die andere kan ik nog altijd een lasdiff van maken ofzo!edit: hier m’n oude topic:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=104207&goto=search&pid=139467219 december 2009 om 14:00 #17570343origineel gepost door a-manta-turbo
het kan ook je tussen as zijn
een kruisje verrothoe ken je dit na gaan dan ? dan zou er speling in moeten zitten?
19 december 2009 om 14:02 #17570344origineel gepost door a-manta-turbo
het kan ook je tussen as zijn
een kruisje verrot19 december 2009 om 19:27 #17570345origineel gepost door larsjeG40
origineel gepost door a-manta-turbo
het kan ook je tussen as zijn
een kruisje verrothoe ken je dit na gaan dan ? dan zou er speling in moeten zitten?
ja maar dat is soms heel moeilijk te vinden het beste kun je hem er even onderuit pakken en dan voelen of het wel soepel beweegt en dus geen speling heeft
19 december 2009 om 19:31 #17570346zo bijzonder is dat toch niet?
jankende achterassen bij asona en manta is niet echt een vreemd iets na tig kilometers algemeen bekend volgens mij19 december 2009 om 19:53 #17570347Dacht ik ook, van mijn beide Manta’s janken de achterassen wat, kan niet veel kwaad volgens mij. Dat soort dingen moet je een beetje zien als de charme van het oldtimerrijden of een andere as kopen en hopen dat die wel stil is. Maar in jouw geval met sper ligt dat wel iets anders natuurlijk. Er zal ongetwijfeld iets aan te doen zijn maar het is wel specialistenwerk.
19 december 2009 om 23:00 #17570348Ik zie het verband tussen een slechte tussenas en ijzer vijlsel IN de achteras niet zo, lijkt me ook sterk.
20 december 2009 om 05:24 #17570349Zo heel veel vijlsel ligt er niet eens in (op de foto te zien) Maar in 9 van de 10 assen zijn je pignonlagers aan gort. Die gaan putten en dan dus lawaai maken.
Dat putten schijnt te komen door (statische) electriciteit die de achteras opwekt door het draaien, die electriciteit kan enkel weg via je tussenas (dus door je pignon(lagers) omdat de achteras geheel in rubbers hangt. Een massastrip bied de oplossing.
Ik zie ook regelmatig dat de hulsen waar de steekas doorheen loopt roestig zijn van binnen, dit komt door condens wat tegen de bovenkant van de huls komt door warm/kou en dan dus gaat roesten. Als dit loskomt gaat dat dus door de as heen.
20 december 2009 om 08:16 #17570350even wat anders… wat voor achteras is dit ??
is niet van een gewone manta.. als k dat zo bekijk21 december 2009 om 08:54 #17570351commodore gse as meen ik
21 december 2009 om 09:29 #17570352origineel gepost door Manta 24V
Zo heel veel vijlsel ligt er niet eens in (op de foto te zien) Maar in 9 van de 10 assen zijn je pignonlagers aan gort. Die gaan putten en dan dus lawaai maken.Dat putten schijnt te komen door (statische) electriciteit die de achteras opwekt door het draaien, die electriciteit kan enkel weg via je tussenas (dus door je pignon(lagers) omdat de achteras geheel in rubbers hangt. Een massastrip bied de oplossing.
Ik zie ook regelmatig dat de hulsen waar de steekas doorheen loopt roestig zijn van binnen, dit komt door condens wat tegen de bovenkant van de huls komt door warm/kou en dan dus gaat roesten. Als dit loskomt gaat dat dus door de as heen.
nou je het zegt!:o ik heb wel aan de as gelast! mischien zit er daardoor pitting in de lagers.
aangezien de as het voorheen goed deed en niks mankeerde.
nu dat ik voor het eerst mee ga rijden ging hij opeens steeds meer en meer herrie maken. baal hier echt van.
ik wil hem in januari er onder vandaan halen en dan laten reviseren. maar meteen alle lagers. hopen dat hij het dan wel wat langer uit houd.21 december 2009 om 09:46 #17570353Ook ik heb een achteras die jankt,precies het zelfde verhaal als bij jou.
K heb wel een andere op de kop kunnen tikken,echter daar zijn de veerschotels weer slecht van.
Dus wil eigenlijk m’n kapotte achteras reviseren.
Hou ons op de hoogte van dit proiect,hier kan ik nog wat van leren21 december 2009 om 09:52 #17570354origineel gepost door lepo
Ook ik heb een achteras die jankt,precies het zelfde verhaal als bij jou.
K heb wel een andere op de kop kunnen tikken,echter daar zijn de veerschotels weer slecht van.
Dus wil eigenlijk m’n kapotte achteras reviseren.
Hou ons op de hoogte van dit proiect,hier kan ik nog wat van lerendus je hebt er na het belgische treffen niet meer mee gereden :hmmz
21 december 2009 om 09:56 #17570355Ja naar huis,en daarna de garage in.
Staat tie nog steeds21 december 2009 om 10:52 #17570356heb er nu 1 gelukkig die niet giert ook sper vorige as(gsi)die gierde dat was neit normaal is uit eindelijk ook vast gelopen,
21 december 2009 om 13:27 #17570357AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door larsjeG40
origineel gepost door Manta 24V
Zo heel veel vijlsel ligt er niet eens in (op de foto te zien) Maar in 9 van de 10 assen zijn je pignonlagers aan gort. Die gaan putten en dan dus lawaai maken.Dat putten schijnt te komen door (statische) electriciteit die de achteras opwekt door het draaien, die electriciteit kan enkel weg via je tussenas (dus door je pignon(lagers) omdat de achteras geheel in rubbers hangt. Een massastrip bied de oplossing.
Ik zie ook regelmatig dat de hulsen waar de steekas doorheen loopt roestig zijn van binnen, dit komt door condens wat tegen de bovenkant van de huls komt door warm/kou en dan dus gaat roesten. Als dit loskomt gaat dat dus door de as heen.
nou je het zegt!:o ik heb wel aan de as gelast! mischien zit er daardoor pitting in de lagers.
aangezien de as het voorheen goed deed en niks mankeerde.
nu dat ik voor het eerst mee ga rijden ging hij opeens steeds meer en meer herrie maken. baal hier echt van.
ik wil hem in januari er onder vandaan halen en dan laten reviseren. maar meteen alle lagers. hopen dat hij het dan wel wat langer uit houd.laat dan meteen de afstelling van je diff controleren
tjah dat het door het lassen gekomen zou zijn
lijkt mij sterkten zij je de massa klem
op je diff hebt gezeten dan aan je as bent gaan lassen????????????????
21 december 2009 om 23:35 #17570358nee ik heb er uiteraard voor gezorgd dat de stroom zo kort mogenlijke weg moest af leggen en niet door de lagers ging.
maarja je weet het nooit:Sik wil gewoon dat me achteras snel weer goed is en niet meer stuk gaat.
begrijp het echt niet hoe hij nou zo ineens stuk gaat. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.