Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Mosselman 20N turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2009 om 20:15 #17214213AnoniemLid sinds:
1 January 1970Na aanleiding van het compressor topic van laatst met de opmerking over de Mosselman turbokit , ben ik ga bellen en bleek dat ze de turbokit niet meer leverden, maar nog wel het uilaat spruitstuk (1 na laatste)
Originele turbo garrett leverden ook niet meer, dus zit een iets nieuwer type op.
Ben van plan met de 20N te gaan rijden, 160-180pk moet genoeg zijn voor een beginner.
https://www.mantablog.nl/project-manta-b-turbo/
16 november 2009 om 21:40 #17552226:hmmzheb je daar ruimte voor?
16 november 2009 om 21:59 #17552227Zat ik ook net aan te denken, dan moet je je chassisbalk wel iets verbouwen. ;)
16 november 2009 om 22:37 #17552228AnoniemLid sinds:
1 January 1970turbo komt 1,5cm vanaf de chassisbalk.
Compressor uitlaatslang komt net in de bovenste draagarm uit, of ik moet hem nog verder naar beneden draaien door een stuk van het blok te slijpen(ophanging airco)Intercooler:kewlpics
16 november 2009 om 22:45 #17552229Ik heb nog een motor staan, een 2.0-N met een 2.4 kop en 2.0E nokkenas, die had ik ooit voor zoiets gebouwd, maar dat wordt dus niks meer bij mij, geen tijd, geen zin en geen geschikte auto meer.
Ik woon wel wat ver weg voor je.
16 november 2009 om 23:18 #17552230AnoniemLid sinds:
1 January 1970@henk400rr was toch ooit een topic over deze motor?? Afstand is geen probleem.
17 november 2009 om 05:20 #17552231GAAF
wat voor type turbo is dit?
op de mijne hangt een garrett t317 november 2009 om 13:22 #17552232origineel gepost door Yosta
@henk400rr was toch ooit een topic over deze motor?? Afstand is geen probleem.Ja, dat klopt, ik zou hem toen in m’n ascona hangen uiteindelijk is daar uit gemak en tijdsgebrek een 2.4 in gepropt.
Als je interesse hebt, stuur maar een u2u-tje, dan komen we daar wel uit.
17 november 2009 om 16:32 #17552233AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb er een garret TB03 met Comp ar 42 en turbine 63
17 november 2009 om 17:01 #17552234wel leuk :P hoeveel koppel zou zoietsnou geven:wtf
en zou het blokje wel een beetje heel blijven?
leuk projectje :thumbup17 november 2009 om 19:18 #17552235AnoniemLid sinds:
1 January 1970Maximaal zo rond de 180pk/210nm moet het bij normaal gebruik heel blijven. Minder vermogen mag ook meer kans op heel blijven. :P
18 november 2009 om 17:35 #17552236origineel gepost door fredericki200
wel leuk :P hoeveel koppel zou zoietsnou geven:wtf
en zou het blokje wel een beetje heel blijven?
leuk projectje :thumbupde mijn leverde 256pk en 363nm koppel:P
18 november 2009 om 18:43 #17552237mooi ook een 2.0?
dacht dat de 2.2 van ar ook zoiets gaf18 november 2009 om 19:06 #17552238AnoniemLid sinds:
1 January 1970Er is zeer goed nieuws te melden nl, dat ik de motor van Henk400rr kan overkopen.:thumbup Dit blok is met advies van js400 in elkaar gezet.
Het is dus een 20N met c24ne kop, blok is nagekeken, nieuwe pakkingen en carter is al aangepast. Scheelt toch weer een hoop werk en een veel betere basis doordat de compressie lager is.
18 november 2009 om 19:59 #17552239Ik had ook een Mosselman systeem en ik had 186pk en 366nm koppel.
18 november 2009 om 22:14 #17552240AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nu wil ik de intercooler aansluiten met aluminium buis rond 63mm met samco slangen en tussen de lmm en inlaat turbo zo,n slang met verstevigd ijzerdraad rond 60mm.
Mijn vraag is nu de intercool buis/slang vanaf de turbo naar de intercooler is het verstandig om deze 50mm te maken of de diameters zo groot mogelijk houden? Van klein naar groot, drukval:wtf?
Intercooler core240x190x65mm met 63mm aansluitingen
Diameter LMM 67mm
Diameter inlaat turbo 59mm
Diameter uitlaat turbo 51mm
Diameter intercooler 63mm
Diameter inlaatspruitstuk 65mm19 november 2009 om 15:38 #17552241origineel gepost door Yosta
Er is zeer goed nieuws te melden nl, dat ik de motor van Henk400rr kan overkopen.:thumbup Dit blok is met advies van js400 in elkaar gezet.Het is dus een 20N met c24ne kop, blok is nagekeken, nieuwe pakkingen en carter is al aangepast. Scheelt toch weer een hoop werk en een veel betere basis doordat de compressie lager is.
ik heb hem zelf vroeger niet gebouwd,dat heeft een maat van ons gedaan,maar de mijne is niet met gewone injektie er zit k jetronik op en regelbare turbodruk van binnen,plus een grote turbo.
ik zal wel even wat foto’s inscannen.19 november 2009 om 22:44 #17552242die van ar leverde 230pk en 330nm koppel
19 november 2009 om 22:51 #17552243AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat voor injectie systeem rij je LarsjeG40?
20 november 2009 om 16:03 #17552244origineel gepost door larsjeG40
die van ar leverde 230pk en 330nm koppelmaar dat was een 2.2
20 november 2009 om 16:07 #17552245AnoniemLid sinds:
1 January 1970Die van jou js400 was die met standaard 20N onderblok?
20 november 2009 om 18:33 #17552246met megasquirt. had er zelf ook nooit van gehoort
maar is best een mooi systeem.
staat eigenlijk gelijk aan een kms systeem alleen dan betaalbaar!20 november 2009 om 18:40 #17552247http://www.bs-autotune.nl :cool:
20 november 2009 om 18:50 #17552248origineel gepost door giuliettaevo
http://www.bs-autotune.nl :cool:Heb er even gekeken, en de vrij programeerbare motronics ben ik nog niet goedkoper tegen gekomen :thumbup
20 november 2009 om 19:08 #17552249bs autotune heeft hem bij mij ook ingebouwd suppppper kerel
:thumbup ziet er goed uit en werkt super en nog redelijk betaalbaar -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.