Forumindex › Forums › Modellen › Manta › twee vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 oktober 2009 om 13:43 #17213097
Ik vraag mij nou al een tijdje de volgende dingen af:
In de linker tellerunit met o.a. de motortemperatuur van de A zit tussen het signaal-lampje van grootlicht (blauw) en het oliedruk lampje (oranje) een ander lampje dat rood zou moeten zijn, waarvoor is dit? Dit tekenje staat erbij: -(O)-
De verlichting achter, de binnenste 2 armaturen hebben in het midden witte achteruitrij verlichting, daaromheen zit ook nog een rood gedeelte, is dit voor het remlicht?, achterverlichting? of hoort er niks in te zitten? Bij mij doet het rode gedeelte verder niks namelijk.
15 oktober 2009 om 13:56 #17536588Vraag 1 is volgens mij van je handrem of koppelingafsteling (volgens de vraagbaak)
Vraag 2 dat is een reflector meer niet, remlicht zit aan de buitenkant samen met richting.
15 oktober 2009 om 17:48 #17536589Ok bedankt, als ik het koppelingspedaal iets omhoog trek gaat het lampje idd branden.
Vroeg mij ook al af waarom er een schakelaartje op het koppelingspedaal zat, rempedaal ok voor remlichten maar de schakelaar op het koppelingspedaal zal hiervoor dan wel zijn.15 oktober 2009 om 18:01 #17536590Lampje moet ook gaan branden als de auto op de handrem staat.
Is massa-geschakeld.
Er loopt een bruine kabel over de midden-tunnel onder het tapijt. Deze is vaak gebroken ter hoogte van het kachelhuis.
15 oktober 2009 om 19:15 #17536591Komt dat ook voor bij B-Manta’s? Die van mij werk sporadisch
15 oktober 2009 om 20:12 #17536592Ik heb dat ook al een tijdje dat het lampje knippert…
Als ik dat een tik op de middenconsole geef dan is het even opgelost.Maar dat zou dus een breuk in het kabeltje kunnen zijn?
15 oktober 2009 om 20:47 #17536593Ja, bij de B-manta werkt dat hetzelfde, ik geloof alleen dat daar nog een remvloeistofniveau-schakelaar extra toegevoegd is.
Dus…………even je voet achter het koppelingspedaal en omhoog trekken.
Als dan het lampje normaal brand, weet je dat je het probleem ergens anders moet zoeken dan in het dashboard.Ook kun je even het dopje van het remvloeistofreservoir afdraaien. Nu moet ook het lampje gaan branden (mits voorzien van deze schakelaar natuurlijk).
15 oktober 2009 om 20:57 #17536594origineel gepost door postbusmanta
Ja, bij de B-manta werkt dat hetzelfde, ik geloof alleen dat daar nog een remvloeistofniveau-schakelaar extra toegevoegd is.Dus…………even je voet achter het koppelingspedaal en omhoog trekken.
Als dan het lampje normaal brand, weet je dat je het probleem ergens anders moet zoeken dan in het dashboard.Ook kun je even het dopje van het remvloeistofreservoir afdraaien. Nu moet ook het lampje gaan branden (mits voorzien van deze schakelaar natuurlijk).
Heb laatst een manta-a gezien welke in Zwitserland was gebouwd, daar zat origineel ook een niveau schakelaar op, draadje zat alleen niet aan de bovenkant reservoir maar kwam aan de zijkant uit de pomp.
Is daar misschien wel verplicht tenslotte moet je er niet aan denken dat tijdens het dalen de vloeistof op raakt of omdat de auto niet horizontaal staat er 1 plunjer geen olie krijgt:o -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.