foutcode 1614

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211820
    Astranomic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2007

      Hey people!

      Ik ben bezig met een Z20LEH project in m’n Astra G nu krijg ik de motor niet opzich zelf draaiend. van de week wordt er contact gelegd dat iemand met een Tech2 langs komt alleen wil ik hem uiteraard voor zijn! (scheelt me toch weer 25,- euro)

      Even de situatie:

      — Motor draait voldoende rond op startmotor geen zwakke accu dus
      — Voldoende druk op brandstof rail
      — Goed functioneerde ontsteking en dus vonkende bougies
      — Extra massa aangelegd uit voorzorg op motorblok, chassis, ecu vanaf accu

      Toch wil de Astra niet starten nu krijg ik fout code 1614 via het dashbord te zien wie kan me uitleggen waar deze code voor staat??? Zelf heb ik de indruk dat de injectors niet open gaan door een geschakelde sensor (bvb krukas / nokkenas sensor) die kapot is waardoor er geen goed keuring word gegeven naar de injectors toe om brandstof in de verbrandingskamer te laten stromen…

      Wie kan me hier duidelijkheid in verschaffen????

      Gr,

      Steven

      #17518155
      Astranomic
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 May 2007

        Ik heb hem al gevonden:

        P1614 Wrong Security Code received Immobiliser C-06

        Maar wat betekend het want de ECU / Startonderbreker / Transponder zijn samen met de gehele kabelboom van dezelfde wagen afgehaald?!?!?!

        Greetzzz!!!

        #17518156
        skinsdale
          Lid sinds:
          15 June 2008

          krukassensor?

          #17518157
          a-manta-turbo
            Lid sinds:
            5 March 2006

            en met de reservesleutel ook niet

            #17518158
            Astranomic
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 May 2007

              Deze kwestie is al opgelost dacht namelijk dat de transponder in de afstandbediening verwerkt zat terwijl dit dus niet het geval was hij zit namelijk gemonteerd tussen de afstandbediening en de sleutelbaard gelukkig heb ik de reserve sleutel weten te bemachtingen waar hij nog wel in zat…

              Volgende probleem heb ik ook al vermeld in dit sub-forum namelijk m’n kleppen hardstikke krom!!!

              Gr,

              Steven

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.