Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik kan dat, zit alleen niet in de buurt van Limburg. Mogelijk op een meeting een idee ?
[quote quote=18371464]Ik heb nu een 5 maanden oude insignia. Bij aanschaf (lease) was ik er al snel achter dat als de auto net gestart is, de achteruit rij camera niet vloeiend loopt. Het beeld komt met gaten in de video feed op het scherm. Als je dus te snel achterruit rijd, heb je kans iets te raken omdat je inneens verder bent dan je verwacht. Ik heb het 8″ scherm en systeem. De dealer zwijgt in alle talen. Immers doet hun auto het ook, dus is het een product eigenschap. De verkoper zou nog contact opnemen met Opel Nl, maar niets meer gehoord. Voor mij nooit meer een Opel.[/quote]
Ik stuur je even een PB :)Anders naar de Opel Dealer in Boskamp, niet helemaal naast de deur maar die heeft wel een Tech2 en de nodige kennis in huis ;)
Snelheid signaal van de astra g is een pulse signaal dus die kan je vanaf je kilometerteller pakken. Weet niet of je wat moet instellen (bandenmaat en aantal pulsen per revolutie, pulsen per rev is 30)
ik zit in omgeving leiden en ik moet dat wel kunnen. Pb maar bij interesse ?
Denk dat de Brezan of Rijsbergen deze luchtmassameters prima kan leveren, als het maar Valeo, VDO of van de Opel dealer komt, De rest wijkt te veel af van wat het hoort te zijn
Mijn AstrIgnia :)
[quote quote=18362698]Gisteren even de slang eraf gehad, was wel redelijk vuil (na 160.000km), voornamelijk de randen van de klep, maar gezien de temperatuur van 1 graad boven nul en het feit dat ik geen nieuwe pakking heb ben ik niet verder gegaan dan reinigen vanaf de bovenkant. Op korte stukken krijg ik de storing niet dus is het even afwachten een paar dagen tot na oud en nieuw zodat ik bij de garage terecht kan.[/quote]
Pakking is een rubberen ring, dis kan je meestal wel hergebruiken, de randen zijn het belangerijkste maar moet het wel te doen zijn buiten.
Gasklephuis wordt warm, door de warmte wordt die meuk zacht en gaat het plakken, dus kan inderdaad goed zijn dat bij korte stukken je geen problemen krijgt maar pas bij grotere afstandenMet temreiniger en doekje aan de gang ja ?
Heb het inderdaad een aantal keer gehad, meestal wanneer het te laat was en ik de ECU mocht vervangen omdat het gasklephuis de eindtrappen in de ECU had overbelast.
Aan gasklephuis koekt naar verloop van tijd (en verstopte carter ventilatie) zwarte meuk aan, deze zorgt er dan voor dat de klep niet geheel meer sluit waardoor de ECU de 0 positie niet kan inleren. Als de gasklep vervolgens dicht blijft hangen fikt de ecu door als het lang genoeg duurt.Zou zo snel mogelijk je gasklephuis eens bekijken of deze niet vervuilt is, voor je ECU naar de haaien is ;)
Wat is de motorcode en model Opel ?
Transponder en handzenders zijn NiET gekoppelt aan elkaar. De handzenders kan je zelfs op meerdere autos inleren en tegelijk gebruiken.
Behalve bij zenders voor alarm systeem
Ik heb alle Opel spullen ?
Zit in omgeving Leiden
<p style=”text-align: right;”>Misschien keertje met de tech2 eens kijken?
Weet niet waar je woont?</p>Startonderbreker systeem en centrale vergrendel systeem zijn 2 aparte systemen die niet echt met elkaar communiceren.
Uit ervaring weet ik dat de handzenders (voor de centrale vergrendeling) uit china nogal een hit en miss zijn of ze wel of niet in te leren zijn.
Dus kan prima dat de transponder voor de immobiliser netjes wordt aangemeld maar dat de handzender niet correct is gekopieerd door de chinezen :)[quote quote=18362409]Ecu, carpass, voor een afstandbediening? [/quote]
Voor een Astra G met alarm is de security code nodig om de afstandsbediening in te leren ;)@JAMmasterJ als je iemand op de Map ziet staan kan je die gebruiker opzoeken via dit forum of via Facebook (mocht het iemand zijn op Facebook) en hem een bericht sturen.
ECU van de Z22SE is een GM computer, jou ECU is van Delco (HSFI 2.1) (inderdaad heel anders, ook kwa opbouw en hardware)
Nogmaals, meestal via die truc die ik eerder gaf kan je 9 van de 10 gevallen makkelijk controleren of de ECU het probleem is, bij het rommelen aan die stekker mogen de signalen niet worden beïnvloed. Moet alleen het storing lampje niet aan staan.Gewoon via Liviu of mij de ECU laten vervangen als deze inderdaad het probleem blijkt.
Truckje wat ik meestal gebruik is als de storing niet aanwezig is (en inderdaad als de motor meestal koud is), is aan de bovenste stekker van de ECU rommelen, als de storing dan aanwezig is dan is de ECU inderdaad defect.
ECU zit aan het inlaat spruitstuk, zitten 2 grote stekkers aan.Mutaties verwerkt, zowel hier als in het ticket systeem.
Excuses voor de vertraging, heb het druk gehad afgelopen tijd. :)I’am still alive :)
@Shane_Astra_g wrote:
Dit zijn inderdaad de next level mods haha. Hier heb je echt kennis voor nodig. Mooi werk in ieder geval!
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die needle sweep in een astra g?
Dankje!
Dat Astra G neelde sweep project staat op een heel laag pitje maar wordt wel weer opgepakt denk binnenkort. Door dit project heb ik weer wat meer mogelijkheden gekregen.
Volgens mij waren Beru en Facet de OE leveranciers van Opel, dus die kan je wel pakken. Als je voor zeker wil gaan : Opel
Hou het inderdaad effe in de gaten, Maar ik je met redelijke zekerheid zeggen dat de bobine de oorzaak is van P1600 en het uivallen
Gezien de hoeveelheid reacties houd ik deze pagina niet heel erg bij maar zal dan toch nog een update geven :
Vorgie week ben ik hard bezig geweest met het bouwen, programmeren en inbouwen van het prototype in mijn auto en met sucess! Vrijdag ochtend en deel middag alles ingebouwd en weg naar sevenum geweest.
Hier een paar afbeeldingen :
Video eerste test :
[youtube:2hrsr0xy]http://www.youtube.com/watch?v=__rqiu5izcM[/youtube:2hrsr0xy]Over de afwerking zal een hoop op aan te merken zijn, een week voordat bijv middenconsole moest maken had ik net de tank meter uitgeplozen van de astra g
Daarna nog een aantal CANBUS zaken in de programmatuur regelen en wat tests gedaan.
Op donderdag (dag voor Sevenum) had om half 10 sávonds pas console in elkaar en om middernacht gespoten. Vrijdag alles ingebouwd en met succes, zo goed als alles werkte. Op terug weg ook gewoon naar huis genavigeerd met de CD70 Navi.Ben nu bezig met het 3rde prototype welke de fouten van de eerste (zoals het leegzuigen van de accu) moet verhelpen.
-
AuteurBerichten