Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb bij mn Corsa gehad dat bij het terugzetten de stekker niet goed achter in het dashboard zat en los was gekomen.
Misschien goed om de printplaat achterop te checken of de stekker niet los zitKan van alles zijn.
Voor de hand liggende boosdoenders: gasklep of vacuumklep/sensor turbo
Kan zijn dat ze vervuild zijn, of stukGoedkoopste oplossing: gasklep/gasklephuis schoonmaken, vacuumklep/sensor turbo schoonmaken.
Dat kost alleen schoonmaakmiddel (remmenreiniger) en tijd.Omdat het gaat om hoge belasting, zou ik denken dat het eerder turo gerelateerd is dan gasklephuis
150 euro voor een heel systeem is uiterst onwaarschijnlijk, helemaal bij dealer.
De cat alleen kost al meer dan dat, en het flexibele deel ook.
Ik zou als ik jou was toch even checken of dit allemaal wel klopt.Wat betreft montage: de einddemper is nog wel te doen met steunen, maar mijn ervaring is dat verder dan de einddemper je echt een brug nodig hebt.
Die kan je gewoon per (half) uur huren vaan in de buurt.Verder kwestie van goed kijken en nadenken, en niet vergeten de beugels / klemmen / rubbers mee te vervangen als dat nodig lijkt.
Met een flinke tube montagepasta moet je dan een eind komen.Volgens mij is het bij de x16szr vrij recht toe recht aan, als je het ele systeem wil vervangen
P0335 is de krukassensor. Als die stuk is, loopt je inspuiting van je brandstof en de ontsteking mogelijk niet gelijk.
Slecht starten is dan absoluut een van de symptomen.
Die vervangen is een goed idee. Sensor is niet zo duurHet is WEL een vrijloop motor! Ik hem hem zelf ook gehad in mn astra.
Volgens mij zijn zelfs alle 8V vrijloop, behalve de 1.4 en 1.2.Stationair + vrijloop = goede kans dat als je de boel weer “op tijd” zet, er niks aan de hand is
Als het er echt niet in zit, dan niet. De isofix zit namelijk gelast aan de carosserie, en dan zal je dus zelf moeten gaan lassen.
Als je het echt niet hebt kan je net zo makkelijk een easybase of familyfix nemenBij klepdeksel aanhalen zit veel eerder te strak dan te los.
Voorzichtig aan dus, als het te los is kan het altijd nog iets strakker, andersom is vaak niet goed ;)Lekke uitlaat, uitlaat spruitstuk dat los zit of waar de pakking van stuk is, die zou ik als eerste checken als ik jou was
10 augustus 2016 om 05:34 In reactie op: Redelijke prijs voor vervangen Distributie riem en waterpomp #18320439Materiaal is idd aan de prijs, totaal prijs is OK
Voor die paar tientjes zou ik niet moeilijk doen.
In andere gevallen kan je altijd aangeven dat je zelf voor het materiaal zorgt en zij het er op zetten voor je.Sorry voor mijn ongezoute mening, maar ik vind het vreselijk :(
Gloeilampje is volgens mij temperatuur gereguleerd (dus gloeien pas vanaf een bepaalde temp)
Het lampje kan ook gewoon stuk zijn terwijl het proces er achter gewoon werktGloeistiften / bougies doormeten en/of vervangen
Als er één stuk is, kan je deze melding al krijgenHoe staat het met je niveau van je hydraulische vloeistof / stuurbekrachtigingsvloeistof?
De iconen duiden op storing, en ze zijn opgeslagen in het geheugen van je motor management systeem.
Als je die laat uitlezen weet je precies (en zeker) wat er isZ20Q = kleurcode = Prestige Blauw
@rjkooijman wrote:
Was bang voor de koppakking omdat de auto gisteren heel erg rookte, trucje te horen gekregen van een kennis van me (oliepeilstok eruit halen en aansteker er onder, als het knettert zit er koelvloeistof bij).
Dat trucje gaat niet op als je er water in hebt gegeooid, die wertk alleen met koelvloeistof volgens mij
@rjkooijman wrote:
Het kan geen kwaad dat ik er gisteren een litertje water in heb gegooid?
Op zich niet, maar als je de boel gefixt hebt, moet je wel je systeem spoelen en opnieuw vulen met koelvloeistof.
Binnenin gaat de boel namelijk roesten met water, KVS stukken minderHet is idd een Isuzu blok.
Over het algemeen prima en betrouwbaar.
Interval voor de Z17DTJ is 90.000!Goodyear EfficientGrip Performance
Die heb ik ook. Ingeruild voor Michelin EnergySaver, wat mij betreft is de Goodyear stukken beter!
Hoe eerder hoe beter….
Voor een goede olie + filter incl vervangen moet je ongeveer 80-90 euro rekenen
Voor een flush denk ik dat je, afhankelijk van de cleaner en het proces (goed flushen duurt lang, met langdurig motor stationair op lage toeren door laten draaien, dus zit relatief hoop arbeid in) ergens naar de 60 euro gaatDe vraag is of de olie uberhaupt wel vermengd. het is niet handig om verschillende types en verschillende “diktes” door elkaar heen te gebruiken.
Flushen is dus aan te raden, en dan één wat dikke olie er in gooien. Ik zou verwachten dat een 10W40 het meest geschikt is@Rambo wrote:
De auto die ik op het oog heb is een benzine. Die van mn kameraad is een diesel 1.7 dti met ook 75 pk maar wel een 16v. Zit hier verschil tussen?
ja, de dti heeft een turbo, en die turbo merk je wel (bij 2000+ toeren).
Ik vond zelf de 1.7 dti lekker rijden, maar is geen racemonster.@kingsteve wrote:
vraag: onze 16xel uit 1999 lekt druppelgewijs olie aan de onderkant, vanaf de zijkant van het blok zie je het al nat zijn en naar beneden lopen. 2 jaar terug is bij een andere garage de kleppendekselpakking al niet optimaal vervangen. Kan dit nu de oorzaak weer zijn van de lekkage en kan je ermee doorrijden…
Je ziet gewoon aan de voorkant van het blok naar beneden nat zijn…en verders is hij nog altijd technisch perfect en goed door de keuringen gekomen en krijgt onderhoud zoals dat hoort…
Dat kan ja…
Het kan de LMM zijn, de injector zijn, of een compressie probleem in de eerste cilinder. En nog wel wat andere oorzaken…
Is moeilijk te zeggen zo….
Is de bougiekabel ook vervangen? Samen met de bougie?krümmerseite = kant van spruitstuk
Nee, dat is geen vrijloop volgens mij
-
AuteurBerichten