Banden keuze i.v.m geluid

Forumindex Forums Modellen Astra Banden keuze i.v.m geluid

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276874
    mik83
      Lid sinds:
      10 June 2009

      Hallo leden,

      Zoals onderwerp aangeeft, moet ik binnenkort 4 nieuwe banden aanschaffen. Nu weet ik dat niet alle merken samengaan met opel, kwa geluid in de wielkasten ( uitrolgelluid ). Nu wil ik graag jullie mening, wat jullie adviseren kwa banden, ik begrijp dat er verschillende meningen zullen komen. En kwa geld, begrijp dat als je redelijke banden moet hebben, dat je ook iets meer moet betalen, waar mij uiteindelijk om gaat is, welk merk moet je juist niet nemen voor een astra g 1.7 dti.

      Als vast bedankt voor de medewerking en adviezen.

      Mvg mik

      #18320322
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Heeft niks met opel te maken. Slechte banden geven veel lawaai bij alle merken auto’s.
        Kijk eens op bandenmarkt.nl daar kan je alle specs vinden per merk/type band incl. bandengeluid.
        Alles onder de 69dB mag beschouwd worden als een stille band.

        Sent from my SM-G935F using Tapatalk

        #18320323
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          ik ben zeer tevreden met mijn michelin energy savers

          #18320324
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            ligt ook wel aan diverse factoren… compound van de band (of die hard of zacht is) ,grofheid van het profiel… dus dit is niet echt merk gebonden.. elke band heeft wel iets.. ik heb zelf hankook ventus prime 2 banden.. hebben zeer veel grip ( ook in de regen) en zijn stil genoeg voor mij

            #18320325
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              ik rij bij de astra H met Pirelli P7 blue, stille band, ik heb onder de astra G wel eens dure michelin gehad, die krengen hadden last van cuppen zodat het zo’n lawaai maakte alsof het leek dat je wiellager versleten was

              #18320326
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Tijdig van voor naar achter wisselen om het cuppen tegen te gaan.

                Elke band zal daar last van krijgen, duur of goedkoop.

                Laatste tijd valt het me op dat juist de duurdere merken niet meer zo fijn zijn als eerst.
                De michelins zitten na een jaar al vol met droogtescheuren en het jaar er op kun je ze afkeuren omdat er canvas in die droogtescheurtjes zichtbaar is….Geen michelin voor mij dus.

                Ik monteer veel Tyfoon, daar zet ik mijn eigen auto straks ook op. Goeie banden voor leuk geld. Komt gewoon uit de Continental fabriek.
                Heb er nog niemand over horen klagen.

                #18320321
                landblok
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 December 2014

                  Heb zelf Goodyear EfficientGrip Performance erop liggen en ben er zeer tevreden mee. Ook nog eens gunstig geprijsd en komt goed uit de test bij de ANWB en ADAC.

                  #18320327
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Ben zelf zeer te vreden over de Hankook Ventus Evo 1 en evo2 banden. Zeer betaalbaar en doe niks onder de meer belende merken maar zijn wel stukken goedkoper. Ik ervaar deze banden als stil.
                    Heb met Michelin en continentals meer lawaai gehad. Maar het verschild inderdaad per type band en type auto natuurlijk.

                    #18320328
                    xladage
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2008

                      Goodyear EfficientGrip Performance

                      Die heb ik ook. Ingeruild voor Michelin EnergySaver, wat mij betreft is de Goodyear stukken beter!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.