Kleppendeksel vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Kleppendeksel vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277668
    Gizmor43
      Lid sinds:
      13 August 2016

      Goedemiddag beste knutselaars,

      Ik heb al een tijdje wat problemen met mijn auto, namelijk dat hij heel erg fluit na een stuk rijden.
      Er is mij verteld dat er een scheur zit in mijn kleppendeksel, dit zou een hobby monteur voor mij vervangen maar ik krijg helaas
      geen contact meer met hem.

      Nu heb ik dus zelf een kleppendeksel gekocht en een nieuwe pakking, ook heb ik al even op internet zitten speuren om te kijken
      of ik iets kan vinden hoe het ongeveer in zn werk gaat, nu heb ik een video gezien waarbij de beste man een momentsleutel moest
      gebruiken.

      Nu is mijn vraag, aangezien ik dit nergens kan vinden, is dit ook het geval bij mij auto ? (Opel Astra-H 1.6 Twinport Z16XEP)

      #18324764
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Ja!, om de reden, als je het te strak aan draait, alsnog gaat lekken, maar het aanhaalmoment weet ik ook zo niet uit mijn hoofd!

        #18324765
        cano666
          Lid sinds:
          28 September 2012

          Moment sleutel is wel beter idd. Ik doe het wel altijd zonder.

          #18324766
          computerbug
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2011

            cano666

            Als je de feeling er voor hebt en vaak doe oke.
            Van uitgaande dat ts het niet iedere dag doet. :D

            #18324767
            Gizmor43
              Lid sinds:
              13 August 2016

              Ok, das jammer.

              Dat betekend dat ik een momentsleutel moet gaan regelen, wil het graag in 1 x goed doen heb geen in dubbel werk hahaha.

              Is het nog ergens te vinden wat het aanhaalmoment dan is of kan ik daar beter de opel dealer voor bellen.

              #18324768
              Gizmor43
                Lid sinds:
                13 August 2016

                Nou net nog even verder gezocht en kwam een ander topic tegen hier op het Opel forum, die man zei ook gewoon vastdraaien maar niet extreem strak.

                Heb dus de gok genomen en net de kleppendeksel vervangen en de auto even rustig laten draaien, auto starte al gelijk beter en klinkt ook rustiger.

                Ik ga er dus vanuit dat alles goed is verlopen, straks nog ff stukje rijden om te kijken hoe dat gaat.

                In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

                #18324769
                xladage
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2008

                  Bij klepdeksel aanhalen zit veel eerder te strak dan te los.
                  Voorzichtig aan dus, als het te los is kan het altijd nog iets strakker, andersom is vaak niet goed ;)

                  #18324770
                  Gizmor43
                    Lid sinds:
                    13 August 2016

                    @xladage wrote:

                    Bij klepdeksel aanhalen zit veel eerder te strak dan te los.
                    Voorzichtig aan dus, als het te los is kan het altijd nog iets strakker, andersom is vaak niet goed ;)

                    Hij zit vast en heb het een paar dagen in de gaten gehouden en geen lekkages gevonden etc. dus hij zit ook niet te los ;)

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.