Opel Astra kopen

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra kopen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276687
    Rambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 May 2016

      Hallo allemaal,

      Ik ben nieuw hier op het forum en bij deze wil ik me ook even voorstellen. Ik hou me bij mijn forum naam, ben 25 en kom uit Leeuwarden. Heb sinds April mijn rijbewijs en ben alleen maar bezig geweest de afgelopen tijd om te oriënteren op een auto.

      Omdat mijn kameraad een opel astra rijdt en ik dit een fijne auto vind dacht ik, waarom zou ik er niet 1 kopen en hier lekker ervaring in op doen?

      Ik heb mijn ogen gelegd op een Opel Astra G 1.6 sport uit 1999, 75 PK. Ik ben iemand die enigzins wel technisch is (elektro en metaal) maar motorische onderdelen is een apart verhaal, geen kaas van gegeten.

      Deze opel heeft dus 8 kleppen als ik het goed heb, maar je hebt ook uitvoeringen met 16 kleppen. Wat is nou het verschil kwa rijden? Merk je dit ook in het acceleratie? Is de auto zuinig?

      Wellicht domme vragen maar het wordt mijn eerste auto en wil liever geen miskoop doen.

      In ieder geval bedankt voor jullie tijd.

      mvg,

      Rambo

      #18319223
      roelofk
        Lid sinds:
        1 October 2007

        Ik heb beide versies gehad de 1.6 8v en de 1.6 16v. Ik moet zeggen dat ik de 1.6 8v met 75 pk al vrij snel erg traag vond, daarna heb ik de 1.6 16v gekocht en kon met de proefrit al meteen merken dat deze een stuk feller was. De 16 klepper lustte aardig wat olie die heb ik op een gegeven moment weg gedaan maar wat was dat een heerlijke auto.

        #18319224
        Rambo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 May 2016

          @roelofk wrote:

          Ik heb beide versies gehad de 1.6 8v en de 1.6 16v. Ik moet zeggen dat ik de 1.6 8v met 75 pk al vrij snel erg traag vond, daarna heb ik de 1.6 16v gekocht en kon met de proefrit al meteen merken dat deze een stuk feller was. De 16 klepper lustte aardig wat olie die heb ik op een gegeven moment weg gedaan maar wat was dat een heerlijke auto.

          De auto die ik op het oog heb is een benzine. Die van mn kameraad is een diesel 1.7 dti met ook 75 pk maar wel een 16v. Zit hier verschil tussen?

          #18319225
          roelofk
            Lid sinds:
            1 October 2007

            Geen idee, misschien weten andere mensen dat op het forum ;) van mij waren ook benzine.

            #18319226
            arnp
              Lid sinds:
              26 June 2011

              Benzine en diesel moet je niet met elkaar vergelijken.
              De 1.6 8v is de goedkoopste in onderhoud. Waarschijnlijk ook het betrouwbaarste.
              De 1.6 16v gebruiken meer benzine.
              en zijn gevoeliger voor onderhoud. Ook de distriebutie riem dient optijd vervangen te worden. Is bij de 16v ook kostbaarder.

              Het mooiste is om in beide uitvoeringen een proefrit te kunnen maken.

              #18319227
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                De 1.6-8V van na 2000 heeft 85pk en multipoint benzine inspuiting.
                Dat is al een hele vooruitgang tegenover de singlepoint motor met 75pk.

                De 16V is een heel fijne motor maar wil inderdaad wel olie verbruiken.

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #18319228
                Shane_Astra_g
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 December 2012

                  Advies: Maak een goede lange proefrit. Uiteraard in eerste instantie testen op mankementen, maarTest ook of de auto naar jouw smaak rijd! De 75pk versie is niet bepaald de vlotte van de astra g. De 1.6 16v 101pk daarintegen rijd al een stuk vlotter en prettiger mee in het verkeer. De meeste verbruiken inderdaad olie, de mijne ook.elke maand gooi ik wat olie bij en rijden maar!

                  #18319229
                  xladage
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2008

                    @Rambo wrote:

                    De auto die ik op het oog heb is een benzine. Die van mn kameraad is een diesel 1.7 dti met ook 75 pk maar wel een 16v. Zit hier verschil tussen?

                    ja, de dti heeft een turbo, en die turbo merk je wel (bij 2000+ toeren).
                    Ik vond zelf de 1.7 dti lekker rijden, maar is geen racemonster.

                    #18319230
                    Rambo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 May 2016

                      Hallo mensen,

                      Bedankt voor het reageren!

                      Ik heb besloten om te gaan kijken voor een Opel Astra (g) 1.6-16V. Ik lees hier en daar wel het ene over onderhoudt. Maar denk dat het bij mijzelf qua rijgedrag e.d. wel mee zal vallen. Aangezien ik ook van een vlotte auto hou geeft mijn gevoel ook meer aan om voor de 16V te gaan.

                      De opel staat bij een autobedrijf, heeft +/- 110.000 km op de teller en is een sport editie in een gave conditie. Velgen zijn standaard, uitlaat en eveneens het audio systeem wat erin zit.

                      Verder ben ik heel erg benieuwd naar waar ik op zou moeten letten tijdens de proefrit. Iemand enige tips?

                      Alvast bedankt! Mocht de aankoop doorgaan plaats ik zeker even een foto! :D

                      Mvg.

                      #18319231
                      Rambo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 May 2016

                        @Shane_Astra_g wrote:

                        Advies: Maak een goede lange proefrit. Uiteraard in eerste instantie testen op mankementen, maarTest ook of de auto naar jouw smaak rijd! De 75pk versie is niet bepaald de vlotte van de astra g. De 1.6 16v 101pk daarintegen rijd al een stuk vlotter en prettiger mee in het verkeer. De meeste verbruiken inderdaad olie, de mijne ook.elke maand gooi ik wat olie bij en rijden maar!

                        zoiets hoorde en las ik ook al ja. Ik sprak iemand op mijn werk en zei “Als ie olie gaat zuipen de 15w40 vervangen met de 10w40, deze is wat dikker.” Dit zei mijn collega mede omdat ie zelf 2 opel astra’s heeft.

                        #18319232
                        Rambo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 May 2016

                          @wim-v6 wrote:

                          De 1.6-8V van na 2000 heeft 85pk en multipoint benzine inspuiting.
                          Dat is al een hele vooruitgang tegenover de singlepoint motor met 75pk.

                          De 16V is een heel fijne motor maar wil inderdaad wel olie verbruiken.

                          De 1.6-8V die ik zag had geen 85PK. Was nog een iets oudere versie dacht ik.

                          #18319233
                          KRSA2000
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 February 2009

                            @Rambo wrote:

                            zoiets hoorde en las ik ook al ja. Ik sprak iemand op mijn werk en zei “Als ie olie gaat zuipen de 15w40 vervangen met de 10w40, deze is wat dikker.” Dit zei mijn collega mede omdat ie zelf 2 opel astra’s heeft.

                            (10w40 is dunner dan 15w40)

                            Sent from my SM-G935F using Tapatalk

                            #18319234
                            Rambo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 May 2016

                              @KRSA2000 wrote:

                              @Rambo wrote:

                              zoiets hoorde en las ik ook al ja. Ik sprak iemand op mijn werk en zei “Als ie olie gaat zuipen de 15w40 vervangen met de 10w40, deze is wat dikker.” Dit zei mijn collega mede omdat ie zelf 2 opel astra’s heeft.

                              (10w40 is dunner dan 15w40)

                              Sent from my SM-G935F using Tapatalk

                              Als ie olie begint te zuipen dan is die 15w40 toch juist niet te bedoeling of heb ik het nou verkeerd?

                              #18319235
                              KRSA2000
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 February 2009

                                Jij schrijft dat 15w40 vervangen moet worden met 10w40, dat klopt niet. Dunner olie = meer olie verbruik.

                                @Rambo wrote:

                                zoiets hoorde en las ik ook al ja. Ik sprak iemand op mijn werk en zei “Als ie olie gaat zuipen de 15w40 vervangen met de 10w40, deze is wat dikker.” Dit zei mijn collega mede omdat ie zelf 2 opel astra’s heeft.

                                Ik zou persoonlijk de oorzaak van het olieverbruik aanpakken, maar valt dat niet binnen het budget of algemene plan kan je dikker olie proberen (dus 15w40 ipv 10w40 bijvoorbeeld) maar dit kan je niet altijd ongestraft doen. Bepaalde types motors worden daar niet vrolijk van. Ik weet alleen niet hoe gevoelig de 16v blokken van de astra g hier voor zijn.

                                Sent from my SM-P900 using Tapatalk

                                #18319236
                                Shane_Astra_g
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 December 2012

                                  Waar op letten:

                                  Hier alvast een lijstje
                                  viewtopic.php?f=126&t=180885

                                  1.6 16v is een prima keuze! Die rijden gewoon veel prettiger, vooral als je een wat sportieve rijder bent. Want geheid dat als je die 75pk neemt, dat wij op korte termijn een nieuwe topic van je zien met” astra g 75pk tunen” Vaak genoeg voorbij zien komen :jerry

                                  #18319237
                                  Rambo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    20 May 2016

                                    Hallo allemaal,

                                    Ik heb een verleden check laten doen.

                                    Historisch gezien geen schades, ook de km stand is NAP.

                                    De auto heeft met het huidige bedrijf 13 eigenaren gehad.

                                    De laatste APK keuring was op 03-12-2015 en heeft een APK tot 20-01-2017.

                                    “Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage”, wat moet ik me hier bij voorstellen. HEt is een afkeurpunt die toen gemaakt is op de laatste apk keuring. De laatste keuring staat niet vermeldt in het rapport. Moet ik nu slecht gaan denken?

                                    Afkeurpunt 6: Airbag- en/of gordelspansysteem functioneert niet goed
                                    STATUS: RAP

                                    Wat betekent RAP?

                                    Tussen niet en vaak gebreken is het bij motorisch, Chassis / stuurinrichting, rem systeem, elektronica / Verlichting gemiddeld.

                                    Meest voorkomende gebreken:

                                    Versleten duwstang / te veel speling

                                    Olie in motor/versnellingsbak

                                    Verroeste remleidingen / Ongelijkmatig slijtende remschijven

                                    De vraagprijs die de verkoper stelt is 1750 euro. Het rapport geeft aan 1550 euro.

                                    Wel of niet doen? Ik begin behoorlijk te twijfelen na zo een rapport.. :(

                                    #18319238
                                    Opeltje17
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      18 January 2012

                                      RAP is reparatie advies punt, en brandend airbag lampje is geen APK afkeur maar moet wel gemeld worden op het APK rapport als een reparatie adviespunt(RAP)

                                      En tja mechanische delen vertonen slijtage, kan een hoop zijn ga er nou eerst maar eens mee rijden en kijk of je hem op een brug kan zetten dan kan je er eens goed onderdoor lopen.

                                      #18319239
                                      opel-mark
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 March 2011

                                        vermoedelijk zijn remschijven aan vervanging toe, die slijten namelijk, airbag werkt dus niet, zo’n wagen zou ik altijd laten staan, er is duidelijk bezuinigd op veiligheid, kijk ook even in het onderhoudsboekje of hij zijn beurten heeft gehad.

                                        ik heb zelf twee keer een 1.6 8klepper gehad, fijne wagens om mee te rijden en echt traag zijn ze nu ook weer niet, ik zou een 16klepper niet nemen, maar dat komt omdat ze bekend staan om oliezuipen.

                                        #18319240
                                        Rambo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          20 May 2016

                                          Ik zou vandaag gaan kijken naar de opel, maar mn kameraad zijn auto heeft het begeven. Dus nu wordt het volgende week. Duimen dat ie er nog zal staan!

                                          Ik neem het rapport mee en loop dan rustig de auto even bij langs. Ook de proef rit maak ik samen met mn kameraad. zo voel ik me ook niet opgejaagd om tot een conclusie te komen met de verkoper erbij.

                                          #18319241
                                          Astra_DLS
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 March 2008

                                            Ik heb een jaar of 2 een 1.6 16V gehad. Een 2002 Sport Edition II. Fijne auto, lekkere motor, leuk in de opties (Climate Controle, etc). Die van mij was leuk met de brandstof (1:16, met veel 80 en 100 wegen), alleen de olie was wat minder vriendelijk: ca. 1/2 liter per 1000 km. Ik had een jerrycan van 5 liter thuis staan en als de BC weer oliepeil controleren aangaf, ging er weer wat in.

                                            #18319242
                                            landblok
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              31 December 2014

                                              Heb je zojuist een PM gestuurd aangezien ik mijn astra G njoy uit 2003 moet verkopen doordat ik 2 jaar naar Australie ga.

                                              #18319243
                                              Rambo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                20 May 2016

                                                Even een upje, de opel heb ik in bezit.

                                                De bezichtiging verliep prima, auto ziet er nog puntgaaf uit op een enkele dingen na.

                                                – De rubbers van de zijramen achter moeten beiden vervangen worden. Deze zijn kurkdroog en hebben beide op de zelfde plek een scheurtje zitten.
                                                – De rubber van het achter raam, kurkdroog.
                                                – De onderste rubber voorruit is aan vervanging toe.
                                                – Enkele rubbers mbt de lampen aan vervanging toe.
                                                – Sigaretten aansteker blijft bij het indrukken niet zitten.
                                                – Asbak sluit niet helemaal.
                                                – Hoedenplank moet vervangen worden, hier zitten gaten in van 2 speakers.
                                                – Enkele lak krassen op het carrosserie en bumper, zowel metaal/plastic zichtbaar. (kan ik dit zelf weg smeren met een lak stift?)
                                                – Strips op het dak moeten er eens vanaf om schoongemaakt te worden. Zit veel vuil onder, schuifjes hebben beginnend roest verschijnselen.
                                                – Rubber antenne bevestiging moet vervangen worden.

                                                Al met al voor een auto van 18 jaar nog piekgaaf, de interieur ziet er ook nog machtig uit. De sportstoelen die erin zitten zijn heerlijk. Je schuift niet weg bij het nemen van een bocht.

                                                Verder heeft de auto een multi stuurwiel, waarbij de knoppen nu geen nut meer hebben. De nieuwe radio die ik heb gekocht had geen verlengstukje hiervoor. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Zelf al langs een auto zaak geweest maar dit moest op bestelling en dit mocht dan 60 euro kosten. Er moet vast wel een goedkoper alternatief zijn?

                                                Ook wil ik zo nu en dan eens de rode lak van mn auto onderhouden. Met welke middelen kan dat het beste doen, 1 ding weet ik al wel; NIET in de wax zetten want dan kleurt ie roze uit.

                                                Zijn er nog dingen die ik zelf zonder al te veel moeite kan afkoppelen om eens even schoon te maken? lees vaak EGR e.d. weet nog steeds niet wat dat betekent.. king:

                                                Sorry voor de vele vragen, dit is allemaal nieuw voor mij en ik hoop het met de juiste kennis gewoon goed te doen.

                                                in ieder geval bedankt voor jullie tijd!

                                                Groetjes,

                                                een trotse opel bezitter :mrgreen:

                                                #18319244
                                                Rambo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  20 May 2016

                                                  Niemand?

                                                  #18319245
                                                  cano666
                                                    Lid sinds:
                                                    28 September 2012

                                                    Veel plezier met je astra voor je stuurwiel moet je een module hebben en je radio moet die ondersteunen. Egr afdoppen is altijd goed en voor je rode lak kun je deze link gebruiken search.php

                                                    #18319246
                                                    Speedswitch
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 June 2015

                                                      – Sigaretten aansteker blijft bij het indrukken niet zitten
                                                      Ik dacht dat ik de enige was, mijn Astra doet dat ook niet. Vind ik persoonlijk niet erg want ik gebruik m niet.
                                                      – Asbak sluit niet helemaal.
                                                      Kan je door de asbak uit te bouwen vaak herstellen, zit een metalen pieltje aan de linker kant welke makkelijk verbuigt > Terugbuigen doet het
                                                      – Strips op het dak moeten er eens vanaf om schoongemaakt te worden. Zit veel vuil onder, schuifjes hebben beginnend roest verschijnselen.
                                                      Hebben veel Astra’s, staat in het how-to gedeelte een handleiding om ze met (kunststof) bandenlichters los te maken
                                                      – Rubber antenne bevestiging moet vervangen worden.
                                                      Die kan je online bestellen via e-bay
                                                      http://www.ebay.com/itm/400112150054?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                                      (Deze als je je sproeier ook in je antenne hebt zitten)

                                                      Oude rubber wegtrekken / kapotmaken, nieuwe rubber in kokend water leggen, dan kan je hem zonder je antenne te demonteren, er zo overheen trekken.

                                                      EGR kan je schoonmaken, maar als je geen klachten hebt zou ik m zo laten zitten voor nu.

                                                      Voor wat betreft de lak: Wax maakt je lak niet roze, oxidatie doet dat. Kan je meestal goed wegkrijgen met een goede polish. Als fool-proof oplossing: Meguiars Ultimate Compound met het handje aanbrengen. Niet in de zon :thumb

                                                      (Wat voor blok heb je er nu uiteindelijk inzitten eigenlijk?)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.