Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2020 om 01:17 In reactie op: Kadett E GSi Hatchback register (15-09-2010: Even geen updat #18383036
Ik zie dat mijn kadett cabrio c20ne GSI nog niet in de lijst staat.
De ZL-59-YY . kleurcode e267 ..edition kleur niet geleverd op de GSI volgens Opel kleuren lijst maar origineel op mijn cabrio met GSI op kenteken
Gr Paul
mijn kadett gsi cabrio c20ne.
Inmiddels ook 4cm verlaagt en morgen andere velgjes halen…deze moeten nog opgeknapt worden dus helaas niet klaar voor Sevenum 2016.
Gr. Paul
@louwe 16 klepper wrote:
Zal voor je kijken
:thumbheb je ze nog??
anders moet ik een bmw op de sloop zoeken of ergens een setje voor de e30 bestellengr. Paul
@louwe 16 klepper wrote:
Zoek je dezelfde als de foto.s in dit topic??
Of zoek je ze van hella??Want die zijn niet gelijk….
Van hella
hallo,
even deze topc uit het stof halen als het mag.
Ik heb sinds kort ook mijn oude hella lampen terug gekocht voor mij e kadett cabrio maar bij mij zijn de genoemde klemmetjes ook overleden.
Zat idd al aan de e30 koplampen van de bmw te denken maar als iemand nog van die klemmetjes en eventueel de stelboutjes heeft liggen zou mij enorm helpen…kan ze nu namelijk niet goed afstellen al staan ze nog redelijk goed.gr.Paul
sinds 2 weken onze zafira OPC z20LET bj 2003
gr. Paul
@Haasje17 wrote:
@vectra208v wrote:
Deze calibra staat al bijna een week bij de bp tankstation langs de a50 (eerste BP vanaf veghel)
weet iemand van wie deze is en waarom die daar al bijna een week staat?
Morgen rij ik er weer langs en wil even foto’s van dichtbij maken.
Ik heb deze een tijdje zien staan in best op een carpool plaats richting de legerplaats in oirschot.
Kwam er gisteravond weer langs op de A50 maar zag hem niet meer staan (was ook vrij donker) maar volgens mij is die nu weg.
Weet alleen nog steeds niet van wie die nou is ;)
ook even inhaken op dit onderwerp,
Ik heb sinds kort weer een kadett gsi c20ne uit 91 maar nu heb ik achter het blok (waar deze sensor zit 1 kabeltje los liggen (blauw/geel).
Op mijn digidash blijft de meter vol staan zoals die bij een koude motor moet staan maar als de motor warm is zouden die balkjes minder moeten worden.digidash koude motor maar zo staat de olie meter continu..ook als die warm is (na 60-70 km)
Nu heb ik achter op het blok wel de olie temperatuur sensor zitten (1 polige stekker (blauwe/gele draad) maar de draad voor de olie druk(volgens mij)(zonder stekker) hangt er gewoon los (afgebroken ? ).
nu denk ik dus dat ik de sensor moet hebben met 2 aansluitingen die in deze topic is genoemd.
mijn sensor in c20ne kadett gsi
lossen kabeltje:
losse kabeltje en blauw/gele met stekker voor op de temperatuur sensor:
en deze sensor zou er in mijn ogen op moeten:
klopt dat??
gr. Paul
Ik moet er idd wel aan denken als ik bijvoorbeeld over een drempel rij..meestal gaat het goed maar af en toe hoor ik de band wel langs de rand schaven.
Ik wil de wielranden nog laten uitrollen zodat er 8jx15 en 9jx15 velgen onder kunnen in combinatie met verlaging (schroefset)
Maar eerst motorisch weer storingvrij krijgen.
Paar weken terug uit laten lezen door mijn kameraad omdat het mm lampje ging branden bij hoog toerental (lekker doortrekken dus)
op-com gaf aan dat de krukas sensor geen signaal gaf dus vandaag vervangen maar net terug van mijn werk en ff lekker door gestrokken maar lampje ging weer branden.
Otie is Lambdasensor maar eerst maar weer eens aan de op-com hangen.28 augustus 2015 om 18:01 In reactie op: Mijn Kadett Cabrio topic: Geschiedenisles op Autoweek #17870892@midnight black wrote:
Zo vandaag de 3 puntsgordels uit de Astra F cabrio in de Kadett geknutseld:
Het moet nog wel een keer afgewerkt worden met een mooi kapje ofzo maar voorlopig is het functioneel: nu kan ik tenminste 2 kinderstoeltjes achterin vastzetten, dat was met de heupgordels niet mogelijk.
het is al bijna een jaar geleden deze post maar heb even een vraagje.
Hoe heb je die gordels bevestigt achter? heb zelf weer een cabrio maar zitten geen gordels achterin.
Nu wil ik ook die van de astra F gaan gebruiken of zou het ook met “gewone” 3 punt gordels kunnen.gr. Paul
vanmorgen om 10:30uur een arden blauwe astra G OPC gespot op de n376 richting Veenoord/Nieuw Amsterdam met blonde dame achter het stuur…ik…groene corsa B sport ;)
beide mooie corsatjes…veel plezier met de “nieuwe” :thumb
@HOOST wrote:
Na een jaar trouwe dienst gaat mijn groene doperwt met pensioen,
dat werkt dus niet hahahaha kan iemand de foto misschien zichtbaar maken of mischien andere link van photobucket gebruiken
Bij aankoop van de corsa stotterde hij gigantisch dus heb het gasklephuis schoongemaakt maar geen verbetering.
Gistere het brandstof filter vervangen en van daag de bougies en bougie kabels.De bougies waren ook nat toen ik ze eruit haalde dus lag niet aan het gasklephuis.
De kabels waren ECHT aan vervanging toe!!!! wat een bagger was dat zeg….de vorige eigenaar dacht met duck-tape :swear en 2 andere kabels(verkeerde type :swear ) de boel wel op te lossen denk en was te beroerd om nieuwe te kopen denk ik.de oude kabels :jerry
2 verschillende type’s :jerry
DE CORSA RIJD WEER SUPER!!!!
Nu de laatste dingetjes qua motorisch nog oplossen en weer lekker toeren met het bakkie :D king:
Zijn verschillende kleuren ik had nog blauw liggen in spuitbus maar heb ook goud en koper in een potje.
Met hamerite :D
de pakking die ik bedoel is die vierkante pakking
http://www.partsbase.org/opel/corsa-b-tigra-a-1993-2002-7–7-58-2-throttle-valve-body-contd-c14sel-l95-x14xe-l95-engines/” onclick=”window.open(this.href);return false;
nr 20 op de afbeelding
Een kleine anderhalve week geleden een corsa erbij gekocht voor woon/werk verkeer zodat mijn vrouwtje de zafira thuis heft en ook weg kan.
Er waren een paar dingen die ik wilde doen waaronder het gasklephuis en egr klep schoonmaken.
Gistere avond rustig aan begonnen met het gasklephuis te demonteren.
Ik kan goed sleutelen maar wat een klote karweitje aangezien ik niet heel veel wil loshalen (wordt het wel makkelijker van maarja).EGR laat ik nog ff zitten omdat die echt op een klote plek zit en ik geen zin heb om de complete inlaat te demonteren.
Uiteindelijk vandaag maar verder gegaan nadat gisteravond de bouwlamp er mee ophield en de boel schoongemaakt.
Het probleem waar de corsa last van had (stotteren en inhouden) heb ik waarschijnlijk ook gevonden….pakking lag in een aantal stukken ertussen dus gelijk een neiuwe bestelt maar die is vrijdag pas binnen (niet op voorraad)
Morgen nog even naar Wanders in assen bellen of hij ze op voorraad heeft dan kan ik gelijk verder.In de tussen tijd ook de lucht inlaat schoongemaakt en dacht…ook gelijk maar een kleurtje geven….ben nog niet helemaal tevreden maar eindresultaat laat ik wel zien als alles wer inelkaar zit.
Hier even wat foto’s voor de liefhebbers.
lucht inlaat en motorafdekkapje :
owja….afgelopen zaterdag de auto ff goed gewassen en gepoetst maar geen foto’s van gemaakt…glimt wel :D
gr. Paul
misschien een beetje late reactie hier op maar ben eentijdje niet meer op het forum geweest.
Ik heb ook zo’n MIG/MAG las apparaat maar kan het gevulde draad gewoon kopen bij de plaatselijke automaterialen zaak (rijpma Roden)
Kost 26,- dus kan wel uit.Nu heb ik het voordeel dat ik ook een gasfles kan aansluiten en dus ook met gewoon lasdraad kan lassen alleen heb ik geen zin om zo’n meter op te halen en elke keer de gasfles te wisselen.
Lassen met gewoon draad + gas fles last wel beter en spat veel minder maar FLUX draad last ook primaIk neem aan dat het nu wel gelukt is met het vinden van lasdraad dus ff een voorraadje inslaan zou ik zeggen :thumb
sinds vorige week een corsa 1.4 16v sport erbij gekocht king:
Er zijn nog wel wat dingetjes die ik gedaan wil hebben en wil veranderen maar eerst motorisch maar eens opfrissen.
Bij het weg rijden stotter hij en blijft bij mer gas geven stotteren.dus even een to do lijstje:
-gasklephuis ff schoon maken
-nieuwe bougies + kabels
-raam mechanisme bestuurderskant vervangen (almost don)
-lekkage bij de radiateur en thermostaathuis oplossen
-rechter koplamp vervangen of nieuwe set smoke lampen voor en achterbuitenkant:
-andere motorkap (lak laat los)
-dak zwart wrappen (blanke lak laat los)
-bumpers in kleur (nog niet over uit)
-ramen blinderen vanaf B stijlmaar eerst het motor gedeelte…dan de rest ;)
foto???? nou…..vooruit dan maar ;)
zafira blijft als famely car en de corsa wordt woon werk en hobby wagentje :thumb
Ze gaan alleen per 4 weg. Anders zit ik met 3 waar ik niks meer mee kan.
Dus ja…. Nu of nog langer zoeken ;)
Ik heb nog 4 stalen velgen liggen van mijn vorige sintra.
Moeten wel even netjes gemaakt worden maar verder nog goed.100,- mag je ze ophalen.
Gr.Paul -
AuteurBerichten