wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Forumindex Forums Modellen Corsa wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

25 berichten aan het bekijken - 4,126 tot 4,150 (van in totaal 4,374)
  • Auteur
    Berichten
  • #17610148
    Nessuno
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2014

      Hagus spiegels gekocht in de goede kleur :)
      Nu ff de rest zoeken.
      Weet iemand een goeie sloop waar corsa c’tjes staan?

      #17610149
      vectra208v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 January 2006

        Bij aankoop van de corsa stotterde hij gigantisch dus heb het gasklephuis schoongemaakt maar geen verbetering.
        Gistere het brandstof filter vervangen en van daag de bougies en bougie kabels.

        De bougies waren ook nat toen ik ze eruit haalde dus lag niet aan het gasklephuis.
        De kabels waren ECHT aan vervanging toe!!!! wat een bagger was dat zeg….de vorige eigenaar dacht met duck-tape :swear en 2 andere kabels(verkeerde type :swear ) de boel wel op te lossen denk en was te beroerd om nieuwe te kopen denk ik.

        de oude kabels :jerry

        2 verschillende type’s :jerry

        DE CORSA RIJD WEER SUPER!!!!

        Nu de laatste dingetjes qua motorisch nog oplossen en weer lekker toeren met het bakkie :D king:

        #17610150
        Nessuno
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2014

          Vandaag wat tijd in mn gsi gestoken kwa onderhoud.
          Ookal gaat hij waarsch toch weg.
          Schrok van wat ik tegen kwam…

          Wat is er vervangen oa;
          4 bougies,luchtfilter,olie2x,oliefilter2x.

          Bougies hebben er net als het luchtfilter en de olie en oliefilter zeker 100000 km in gezeten.
          (Dank u vorige eigenaar!! … not)
          Olie was zwarter dan zwart,vinger er in gedoopt en uit gesmeerd op een a4tje… was gewoon 1 zwarte streep.
          Luchtfilter kwam zooi stof en ander rotzooi uit.
          (heeft zijn werk iig goed gedaan)
          Bougies zagen er wel okay uit kwa kleur …
          op het feit na dat er allemaal witte zooit tussen de electrodes zat waren ze dus wel aan vervaning toe.(iemand een idee wat dat is?)
          Gasklep schoon gemaakt zat allemaal zwarte drek opnde achterkant.
          Na het zien van de olie maar besloten om een flush te doen.
          Nieuw oliefilter geplaatst
          Goudkleurig elcheapo olie er in flesje meuk er bij.
          Ff 10km goed warm gereden volgens de beschrijving op het flesje.
          En de rest van de aanwijzingen gevolgt.
          toen olie afgetapt…
          Het was bijna net zo zwart als de oude olie!
          Ff gewacht tot het blok goed leeg was.
          Plug er in wederom nieuw filter geplaatst
          En shell helix 10w40 dr in.
          Auto rijd als nieuw,olie even bekeken nog steeds mooi goudkleurig al zal ik niet ontkomen aan de klepseals te laten vervangen denk ik.
          Al rookt hij een stuk minder dan er voor.
          Tevens injectie en klep cleaner in de tank gedonderd en volgegooid met bp 98+ benziene.

          Al met al aardig dagje zo.

          #17610151
          Corsa-GT
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 September 2014

            Echt saai, achteruitrij-schakelaar nagekeken, kapot gelukkig. ;)

            #17610152
            Sqweekem
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 March 2012

              Niet vandaag gedaan maar wel vandaag pas tijd gehad dit te posten… het ondertussen niet zo mooie plastidip van mijn motorkap gehaalt en met een vriend van mij een carbon wrap aangebracht

              #17610153
              Nessuno
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2014

                Gister opnieuw apk geprobeerd co nog steeds te hoog 0.49% ipv de toegestane 0.3%.
                Opzoek naar een kat geweest.
                Oude spruitstuk gedemonteerd en het probleem was direct duidelijk….
                Oude spruitstuk+katalysator. …. welke katalysator… deze is er dus uit geklopt door de vorige eigenaar.
                Nieuw gebruikt spruitstuk met kat geplaatst en zo opnieuw naar de keuring!!

                Hele nette co waarde nu dik 0.2% onder het max …
                Nu wachten op de keuring.

                Verder mijn 1.4 voorzien van nieuwe olie,oliefilter en 4 nieuwe bougies :D

                #17610154
                busmonteurtje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 August 2014

                  Bezig met een corsa b gsi compleet te reviseren, achteras eronderuit, veerschotels gelast. Ophamgrubbers vervangen en gele koni eronder geknnalt. Remleidingen vervangen, remschoenen, remstellers,handrem kabels en wiellagers. Volgend weekend vooras, weekend erna motor.

                  #17610155
                  Nessuno
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 July 2014

                    @busmonteurtje wrote:

                    Bezig met een corsa b gsi compleet te reviseren, achteras eronderuit, veerschotels gelast. Ophamgrubbers vervangen en gele koni eronder geknnalt. Remleidingen vervangen, remschoenen, remstellers,handrem kabels en wiellagers. Volgend weekend vooras, weekend erna motor.

                    Lekker bezig!

                    #17610156
                    busmonteurtje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 August 2014

                      Ja zal binnenkort een eigen topic aan maken met foto’s. Behoorlijke klus maar tis het waard. Een gsi voor amper 500euro is natuurlijk niks. Met alle reparaties 1200euro is ook vrij weinig. Dusja verkoop dan wel mijn eigen 1.2 16v

                      #17610157
                      TeamWest
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 October 2007

                        Net kentekenverlichting gefabriceerd, reed al jaren rond zonder (sinds het kenteken naar de achterbumper was verhuisd).
                        Met APK tapete ik de verlichting tijdelijk via het trekhaakgat waar bij mij normaal een achteruitcamera zit.

                        Toch maar besloten om er custom kentekenverlichting op te maken.

                        Wat had ik nodig:
                        -LED strip (werd 50CM strip, aangezien het kenten 52CM is, van eBay, €3,- incl. verzending)
                        -een plastic profiel voor de strip (had ik van de bouwmarkt kunnen halen, maar het werd sowieso ene klusje om het op maat te maken, daar de achterbumper en het kenteken bol lopen. Vond het L-profiel uiteindelijk in een oude plasic krat, bewust voor L-vorm gekozen om de strip onzichtbaar te houden)
                        -carbon folie om het profiel mee in te pakken (oogt het wat beter)
                        -dubbelzijdig tape (dit was uiteindelijk nog de duurste aankoop, €8,69 bij de Praxis, wel top tape dat voor binnen & buiten geschikt is en allerlei materialen waaronder kunsttoffen, 1 rol staat voor 120KG draagkracht)

                        Heb een tijdje moeten zagen/vijlen en schuren maar uiteindelijk de juiste vorm in het profiel kunnen krijgen, en de draden gesoldeerd + uit beeld gewerkt, lopen achter het kenteken door het trekhaakgat waar de camera ook in zit.

                        Foto’s volgen nog :mrgreen: .

                        #17610158
                        TeamWest
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 October 2007

                          Paar kanttekeningen:
                          -auto is vies, moet weer even gewassen worden ik weet het :mrgreen:
                          -de camera die ik heb gebruikt is een dashcam met 170 graden lens (fisheye), foto is ge edit, ge-resized en ge-cropped
                          -de breedte van de strip die ik als “afdakje” heb gebruikt is expres deze afmeting, dit omdat ik de 3D versie plaat heb met op liggende letters/cijfers
                          -ooit begonnen hier op het forum met kenteken blurren, dus maar blijven doen. In ieder geval het lichtbeeld van de kentekenverlichting is hetzelfde, heb de belichte delen tussen de letters/cijfers in feite doorgetrokken

                          #17610159
                          kendirven
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 October 2011

                            @DennisOpel wrote:

                            Dat heb ik inderdaad gekocht. Nou dan ga ik over een paar maand het proberen met lijnzaadolie. Thanks voor de info:)

                            om hier laat nog op terug te komen wij maken met warmte blazer de bumpers warm op het werk worden ze terug mooi zwart ;)

                            #17610160
                            Maik-Corsa
                              Lid sinds:
                              4 September 2014

                              Afgelopen weekend een nieuw setje velgen voor de Corsa opgehaald, en zojuist even een setje slotbouten / velgsloten gescoord.
                              Weer helemaal compleet dus :jerry

                              #17610161
                              Dennis Corsa V6
                                Lid sinds:
                                31 May 2014

                                vandaag van mijn C corsa nieuwe achterwiellagers en handremkabel gemonteerd voor apk

                                #17610162
                                HOOST
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 September 2013

                                  16″ ers van de oude naar de nieuwe Corsa omgezet.

                                  En het interieur gereinigd:

                                  Vandeweek de winterwielen eronder monteren en de zomers opknappen.

                                  #17610163
                                  HOOST
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 September 2013

                                    Vandaag de winterwielen gepast.

                                    Voor maar een smaller maatje monteren, dit loopt netaan aan. (kan voor ook de schroefset ietsje lager)

                                    #17610164
                                    juruca
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      16 January 2005

                                      @Hoost,

                                      Mooi man maar welke maat banden heb je dan toegepast ?

                                      :thumb

                                      En een mooie kleur corsa :D

                                      #17610165
                                      HOOST
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 September 2013

                                        Thanks for the compliment.

                                        185/60 15.
                                        Pasten net als de zomervelgen wel net op de groene Corsa maar bij de blauwe loopt het bij insturen net een beetje aan.

                                        Ga voor 165/65 15 of 175/60 15 monteren, ben ik van dat probleem(pje) ook af en kan de schroefset nog een klein beetje naar benee zodat de “stance” gelijk is als achter.

                                        #17610166
                                        HOOST
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          27 September 2013

                                          Vandaag de:

                                          TID gerepareerd
                                          Kraak uit de basboxen gehaald (slechte verbinding gevonden en gerepareerd )
                                          Middenconsole weer gemonteerd zoals het moet (zat los)
                                          Rechter tweeter weer goed gemonteerd (was uit bevestiging geschoten)
                                          Wintervelgen opnieuw gespoten en voorzien van originele naafkappen.

                                          Van:

                                          Naar:

                                          #17610167
                                          chieltjuh
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 February 2012

                                            Mooie corsa’s Hoost..

                                            Vaak vind ik het allemaal veel te overdreven.

                                            Ik heb 2 nieuwe koplampen voor mijn c corsa op de kop getikt, de mijne waren erg faal en geel.(een koplamp was nog imi ook.

                                            Was niet nodig, maar voor een prikkie kon ik ze niet laten staan.

                                            #17610168
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              Zo juist de nieuwe uitlaat demper van Bogijn.Nl ontvangen. Snelle jongens zeg, maandagavond besteld en vanmorgen al geleverd,dat noem ik pas service!!!

                                              Morgen de oude “rotte” demper er onderuit halen en de “verse” er onder hangen. Foto’s volgen (want jullie zijn goed gek van foto’s en vooral werkzaamheden aan onze “karretjes”.)
                                              Morgen ook eens alles nakijken/klaarmaken voor de jaarlijkse autokeuring (APK)…ben benieuwd wat ze als aanmerkingen gaan hebben….Khioawan is niet meer van de jongste natuurlijk ;)

                                              #17610169
                                              corsa14slow
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 December 2011

                                                Niet vandaag, maar laatst nog gedaan,

                                                Veerbrug “voor-boven” gemonteerd:

                                                was uiteraard Plug&play, zit niet echt in de weg, maar zit wel tegen ’t rubbere inlaatslang aan..

                                                Dan nog voor de zoveelste keer nieuwe led lampjes in de TID gemonteerd. (en de TID vervangen ivm. niet functionerende temp. weergave en haperen/knipperen tijdens ’t rijden :vertag

                                                dan nog een olie lekkage, afdichting achter de DIS module was lek. ook weer opgelost (waar vloeibaar pakking toch goed voor is ;) )

                                                en als laatste, nieuwe speakers in de voorportieren gemonteerd (woofer en tweeter, Fusion EN-CM651)
                                                past perfect, zit ook gewoon op de radio, gaat hard zat. (externe versterker zijn nog evt. toekomst plannen, hoewel de achter speakers naast de hoedenplank nog origineel zijn :D

                                                helaas ben ik helemaal vergeten foto’s te maken tijdens deze klusjes…

                                                #17610170
                                                TeamWest
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 October 2007

                                                  Vandaag de brug op geweest, de uitlaatrubbers vervangen (waren een beetje droog geraakt en vertoonden scheuren), hangt nu weer lekker.

                                                  Verder de bodem getectyleerd, valt me weer dik mee wat ik zag aan roest (is toch al weer dik 16 jaar oud, heb het geluk dat de auto het vorige leven in Brabant door bracht). Hier en daar enkel oppervlakkig, dit met de staalborstel kaal gemaakt en voor de zekerheid een roestomvormertje er tegen aan gegooid, daarna dik in de tectyl.

                                                  Helaas ook foto’s vergeten te maken..

                                                  #17610171
                                                  Aapje
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 2009

                                                    Gisteren lekker dagje mezelf opgesloten in de garage, en een paar uur hameren, slijpen en lassen… Goed opgeschoten dacht ik zo :)

                                                    #17610172
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      Eindelijk de “rotte” uitlaat vervangen….was wegens gezondheidsshit weer blijven liggen :(

                                                      Wat doe je als de “hefbrug” bezet is….en je toch wil “beunhazen”? Zo dus aan de slag:
                                                      De reserve velgen als “opstapje “

                                                      Krijg je toch wat meer werkruimte :D

                                                      en dit komt er onderuit….ondanks het lekker “brommetje”, niet echt leuk meer en vooral storende voor de buren (als je bij nacht en ontij de deur uitgaat)

                                                      (de einddemper was zijn naam niet meer waard en de midden demper was aan de ingang van de demper…. totaal uitgescheurd.

                                                      Woensdag morgen naar de keuring (APK). Ben benieuwd…al bij al een jaar gereden voor amper 80 euro aan onkosten. (uitlaat compleet). Bij een aankoop prijs van amper 300 euro (de auto)….tja, dan voel ik me toch een beetje “Spekkoper” denk ik ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 4,126 tot 4,150 (van in totaal 4,374)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.