waar kan ik nog gevuld lasdraad krijgen?

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling waar kan ik nog gevuld lasdraad krijgen?

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266663
    soepkiepe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2010

      misschien niet in het juiste deel van het forum, indien noodzakelijk mag hij dus wel verplaatst worden naar de juiste, maar deze leek mij de meest goeie.

      ik heb een mig las apparaat waar dus gevuld lasdraad in zit (gevuld met gas dus)
      alleen nu lijkt dat spul wel ineens helemaal verdwenen te zijn.
      heeft iemand nog ideeen waar het wel verkrijgbaar is?
      het liefst ook niet voor onwijs dikke prijzen, moet wel betaalbaar zijn.
      heb zelf al van alles geprobeerd, normaal haal ik het bij de multimate weg, alleen die verkoopt het niet meer.
      op de site van ferm staan wel rollen voor een mig apparaat, echter deze is niet gevuld weet ik nu uit ervaring.
      het krijgt inmiddels wel een beetje haast, wil graag me de kadett verder namelijk.

      #18240374
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Bij de klant waar ik nu gedetacheerd ben, lassen ze bijna alleen maar met gevulde draad.
        Zal eens informeren waar ze dat bestellen, maar dat is wel hier ergens in Brabant, ik weet niet of je daar voor open staat? Ik vrees (maar weet het niet zeker ) wel order- en vrachtkosten aan zitten als je slechts 1 rol besteld, maar weet niet hoeveel dat is..

        Overigens, over je onderschrift: Ford had vroeger het recht op de aanduiding ‘V8’, waardoor Fiat die niet mocht gebruiken voor hun v8-model. Zij noemden hun model toen de Fiat 8V. Dus dattie er bij jou voor staat, wil nog niet zo heel veel zeggen ;)

        #18240375
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          informeren mag altijd.
          hoorde hier van een buurman dat hij het ergens kon bestellen voor 40 euro zo beetje.
          persoonlijk vind ik dat nogal geld voor een rolletje van nog geen kilo.

          #18240376
          mantaray
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 November 2004

            https://www.ts24.nl/product_info.php/info/10706/Gude-Lasdraad-gevuld-0.9mm/0.4Kg/” onclick=”window.open(this.href);return false;

            is dit wat ???

            #18240377
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              die heb ik de vorige keer gehad, last op zich wel aardig, alleen mijn kopjes zijn 0.8.
              dit draad is 0.9, dus eigenlijk net te dik.
              nou heb ik het kopje iets opgeboord, maar eigenlijk weer te ruim, het wil wel, en in het laatste geval moet ik die ook maar weer doen denk ik, maar wil eerst ff verder naar de mogelijkheden kijken welke er allemaal in 0.8 zijn.
              in ieder geval wel bedankt.

              #18240378
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                als ik ga googlen op gevulde lasdraad 0.8 kom ik er zat tegen.

                Werkt dat een beetje? Zijn je lassen dan ook net zo mooi als met gas?

                Ik heb net weer een nieuwe gasfles. Elke keer als ik een avondje wil doorstoken is mn fles weer leeg. (gebruik hem ook voor andere zaken, dus het gaat vrij snel)
                Dan wil ik wel eens die gevulde draad in mijn machine proberen.

                #18240379
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  tsja, werkt het een beetje, als je gewend bent om met gas te lassen dan is dit wel mindere kwaliteit.
                  nu zou jou las ervaring al wel veel beter zijn dan de mijne, en dat is dus al een groot voordeel om netjes te kunnen lassen.
                  ik red mij er in ieder geval wel goed mee.

                  van..
                  http://s30.postimg.org/hhkbuay4g/CAM00389.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  naar..
                  http://s30.postimg.org/sookooa4g/CAM00392.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  hou er wel ff rekening mee dat dit voor mij de 1e keer is dat ik echt aan een auto las, mijn las ervaring is eigenlijk dus gewoon 0.0%
                  vandaar dat ik al zei, met jou las ervaring zal het er vast netter uit zien.
                  maar als ik dit al voor elkaar krijg met gene las ervaring denk ik wel dat ik mag zeggen dat het redelijk te doen is met gevuld draad ;)

                  in het kadett gedeelte staat wel een topic an de kadett (vanaf pagina 11 ook laswerk) daar staan eventueel wel meer foto’s

                  #18240380
                  anoniem
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    @Fearless wrote:

                    als ik ga googlen op gevulde lasdraad 0.8 kom ik er zat tegen.

                    Werkt dat een beetje? Zijn je lassen dan ook net zo mooi als met gas?

                    Ik heb net weer een nieuwe gasfles. Elke keer als ik een avondje wil doorstoken is mn fles weer leeg. (gebruik hem ook voor andere zaken, dus het gaat vrij snel)
                    Dan wil ik wel eens die gevulde draad in mijn machine proberen.

                    Het werkt zeker niet zo mooi als met gasfles lassen, ik gebruik het al jaren maar je krijgt er hele ongelijkmatige lassen van en voor zichtwerk is het ronduit $%# ook spettert het als een idioot, maar aangezien je met het lassen aan auto’s het meeste gladslijpt werkt t dan wel prima.

                    Voor ts je zou de website van rustbuster eens kunnen raadplegen, hier koop ik m’n spullen, ze zijn niet de aller goedkoopste maar wel topkwaliteit voor het geld.

                    #18240381
                    soepkiepe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2010

                      spetteren als een idioot? weinig last van

                      #18240382
                      Bavel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 November 2008

                        ik heb zelf ook een hobby lasapparaat waar gas gevulde lasdraad voor nodig is 0,9
                        ben erg tevreden over het laswerk :thumb
                        enige wat ik opmerk is dat er veel meer gasdampen vrij komen
                        let er wel op dat je goeie kwaliteit draad koop dus niet van die bouwmarkt klusrommelmeuk :puke
                        ik haal mijn draad altijd hier in Breda bij:

                        http://www.leonardlastechniek.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        gr Rob

                        #18240383
                        soepkiepe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 August 2010

                          ik had deze in 0.9 (heb het kopje maar wat opgeboord) en die beviel me ook best redelijk goed.
                          http://www.ts24.nl/product_info.php/info/10706/Gude-Lasdraad-gevuld-0.9mm/0.4Kg/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #18240384
                          vectra208v
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 January 2006

                            misschien een beetje late reactie hier op maar ben eentijdje niet meer op het forum geweest.

                            Ik heb ook zo’n MIG/MAG las apparaat maar kan het gevulde draad gewoon kopen bij de plaatselijke automaterialen zaak (rijpma Roden)
                            Kost 26,- dus kan wel uit.

                            Nu heb ik het voordeel dat ik ook een gasfles kan aansluiten en dus ook met gewoon lasdraad kan lassen alleen heb ik geen zin om zo’n meter op te halen en elke keer de gasfles te wisselen.
                            Lassen met gewoon draad + gas fles last wel beter en spat veel minder maar FLUX draad last ook prima

                            Ik neem aan dat het nu wel gelukt is met het vinden van lasdraad dus ff een voorraadje inslaan zou ik zeggen :thumb

                            #18240385
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              @Fearless wrote:

                              als ik ga googlen op gevulde lasdraad 0.8 kom ik er zat tegen.

                              Werkt dat een beetje? Zijn je lassen dan ook net zo mooi als met gas?

                              Ik heb net weer een nieuwe gasfles. Elke keer als ik een avondje wil doorstoken is mn fles weer leeg. (gebruik hem ook voor andere zaken, dus het gaat vrij snel)
                              Dan wil ik wel eens die gevulde draad in mijn machine proberen.

                              blijf maar af van die gevulde draad
                              cker als je met gasfles gewend bent

                              dat jou fles zo snel leeg is is wel wat gek???

                              heb je de druk niet veel te hoog staan??????

                              tjah een laswegslijpen op een auto dat dat normaal is????
                              las al jaaaaren met co2 en als je je toestel goed kunt afstellen
                              (is voor vele moeilijker dan het lassen zelf)
                              dan valt er niet veel te slijpen ;)

                              #18240386
                              soepkiepe
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 August 2010

                                juist en daar heb je het gelijk al..
                                jij last al jaaaaaren aan auto’s.
                                ik heb net 3 plaatjes in een auto gelast, dus dat is gelijk de reden dat ik nog wat weg moet slijpen.
                                neem aan dat jou 1e las aan een auto ook niet zo mooi was als dat je ze nu legt ;)

                                #18240387
                                kaneelschep
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 November 2004

                                  Ik heb ook al zo’n 10 jaar zo’n goedkoop las apparaat met gas in de draad van de gamma.
                                  Het is een beetje een drama apparaat omdat de draad toevoer bagger werkt.
                                  Daardoor komen ook vaak de ongelijke lassen. En een goeie min helpt ook superveel! ;) Maar als je de kabel netjes zonder lussen recht houdt zodat de draad geen wrijving heeft, doet ie het eigenlijk best prima.
                                  Ik heb er al god weet wat mee gelast en kan er zelfs redelijk netjes mee lassen. Ik hoef eigenlijk nog maar weinig weg te slijpen. Van dun tot dik komt het prima aan elkaar.
                                  In vergelijking spat dit wel wat meer ja. Maar als je de draadtoevoer ook niet te snel zet valt het allemaal best mee.
                                  Professioneel ga je er echter liever niet mee lassen nee ;)

                                  Die kopjes koop je in alle maten voor een paar centen bij de plaatselijke betere ijzerhandel en zijn het echt niet waard om op te boren. Je boort alleen je boortjes bot. Ik heb er ook altijd gewoon een paar liggen omdat ze nog wel eens aan de draad vast komen te zitten.
                                  De rol kocht ik tot een anderhalf jaar terug nog bij de gamma voor rond de 30-40 euro.

                                  #18240388
                                  soepkiepe
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 August 2010

                                    en toch ben ik naar die kopjes ook een mooie tijd aan het zoeken geweest, zelfs de betere las winkels zoals lasolec(is geloof ik landelijk) had ze niet.
                                    uit eindelijk bij de multimate uit gekomen die ze wel had.
                                    alleen het draad is daar uit de handel gehaald, hier in hoogeveen is er geen 1 winkel meer die die rollen verkoopt.
                                    dus ook de laskopjes zijn bij de multimate niet meer te krijgen geloof ik.
                                    die kopjes zijn koper, dus boor je al makkelijk op.
                                    maar heb er nu nog wel een paar liggen, alleen het las apparaat staat momenteel ergens achter in de schuur, ben hem momenteel niet nodig, maar heb nu zat sugesties om draad te halen in ieder geval haha :thumb

                                    #18240389
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      @soepkiepe wrote:

                                      juist en daar heb je het gelijk al..
                                      jij last al jaaaaaren aan auto’s.
                                      ik heb net 3 plaatjes in een auto gelast, dus dat is gelijk de reden dat ik nog wat weg moet slijpen.
                                      neem aan dat jou 1e las aan een auto ook niet zo mooi was als dat je ze nu legt ;)

                                      sorry dat je je beledigd voelde???
                                      maar dat van dat slijpen was een reactie op patrick van voorne
                                      hierboven ,
                                      en niet op de soepkiep laskwaliteiten ;)

                                      en nee m,n eerste las was uiteraard ook niet mooi ;)
                                      maar dat was nog met lasprikken ;) (elektrode,s)
                                      en was een rolkooi voor een crossauto in n ver verleden ;)
                                      zelfs n vw :shock:

                                      #18240390
                                      soepkiepe
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 August 2010

                                        nee voelde me niet beledigd, dacht dat ik ook iets had gezegd over het weg slijpen namelijk.
                                        was ook totaal niet op een verkeerde manier bedoeld dat bericht.
                                        doelde er gewoon normaal op dat jij met je jaren ervaring betere lassen legt dan ik met mijn ervaring van niks eigenlijk ;)
                                        misschien heb ik het ook iets verkeer verwoord waardoor het wat aanvallend over kwam, was in ieder geval niet de bedoeling

                                        #18240391
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          prima :thumb ;)

                                          ik zit hiero ook cker niet om mensen
                                          of hun werk af te zeiken :shock: ;)

                                          ik ben ook nog constructie lasser geweest
                                          met een aantal lasdiploma,s

                                          maar nu ik niet zovaak meer las merk ik zelfs
                                          dat ze iets minder strak zijn dan euhh “vroeger” ;)

                                          #18240392
                                          anoniem
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            @louwe 16 klepper wrote:

                                            @soepkiepe wrote:

                                            juist en daar heb je het gelijk al..
                                            jij last al jaaaaaren aan auto’s.
                                            ik heb net 3 plaatjes in een auto gelast, dus dat is gelijk de reden dat ik nog wat weg moet slijpen.
                                            neem aan dat jou 1e las aan een auto ook niet zo mooi was als dat je ze nu legt ;)

                                            sorry dat je je beledigd voelde???
                                            maar dat van dat slijpen was een reactie op patrick van voorne
                                            hierboven ,
                                            en niet op de soepkiep laskwaliteiten ;)

                                            en nee m,n eerste las was uiteraard ook niet mooi ;)
                                            maar dat was nog met lasprikken ;) (elektrode,s)
                                            en was een rolkooi voor een crossauto in n ver verleden ;)
                                            zelfs n vw :shock:

                                            Lauwe 16v, ik had er ook bij gezet, bij zichtwerk he! Wat ik daarmee bedoel is het lassen aan achterschermen, dorpels enz. Daarbij ben ik ook nog eens een ongelofelijke Pietje precies en probeer ik mijn kadett te restaureren dat op geen mogelijkheid te zien is dat er aan gelast is, dat resulteert in extra slijpwerk.
                                            Bij het lassen aan delen die weggewerkt worden slijp ik ook normaliter ook niet veel.
                                            Misschien dat het mij gewoonweg niet lukt mijn cebora lasapparaat goed afgesteld te krijgen maar hij spettert toch flink waardoor je wat meer werk hebt.

                                            #18240393
                                            warhamstr
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              20 August 2009

                                              Bij gevulde draad mag de stroom wat lager dan bij gas. Of de draadsnelheid wat hoger. Dit omdat je minder snel materiaal toevoegt dan bij massief draad.

                                              Met een goede (bekend merk) draad en de juiste maat contacttip valt er heel prima te lassen met dit systeem. Alleen de snelheid en kwaliteit komt niet zomaar in de buurt van gas + massieve draad. Ook is door de slakvorming de kans op lasfouten groter (poreus, slakinsluiting enz.)

                                              #18240394
                                              asfaltmaffia
                                                Lid sinds:
                                                29 January 2006
                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.