Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb hetzelfde zonet ondervonden bij mijn astra g, ik had gelukkig nog opsporingsvloeistof en een uv-lampje liggen, even de benzineklep en gootjes getest, uiteindelijk ondervonden dat via de achterlichten water binnenkomt. Er mist wel een schroefje dus dat ga ik bij de sloop moete halen. Binnenkort op zoek gaan naar nieuwe rubber voor die behuizingen.
Hoogstwaarschijnlijk zijn je remblokken en eventueel schijven versleten.
Als er op dit moment geen lekken of abnormaal verbruik is mag je er in principe 0w30 in gooien.
Het klopt wel dat er voor die motoren vaak 5w30 wordt gebruikt, en gezien je auto gechipt is, en dus iets meer stress ervaart, is het misschien verstandiger om toch iets dikkere, dus 5w30 in te doen.
Das een lastige,
Probeer de aftapplug op voorhand goed warm te maken met een aansteker oid. Daarna een paar goeie tikken op je sleutel geven zodat hij een goeie schok krijgt. en wd-40 kan natuurlijk nooit kwaad.
Vergeet zeker geen nieuwe afdichtingsring te bestellen, zo te horen is de oude helemaal platgedrukt.
Succes!
De koelvinnen die blijven draaien, dat is perfect normaal en zelfs de bedoeling. Zodat de motor niet verder opwarmt na het afzetten (geen circulatie van vloeistoffen meer)
100 graden is nu wel aan de warme kant voor die motoren, niet verkeerd maar wel de moeite om een te kijken.
Lekt er ergens koelvloeistof?
zitten er eventueel luchtbellen in? kan je oplossen door het met een koude motor goed bijvullen van de koelvloeistof, dan gewoon met een open reservoir stationair laten draaien en je verwarming helemaal op het max te zetten, en effe 5 minuten zo laten.
Is de radiator proper? geen modder of bladeren aan de voorzijde?
Veel succes!
Ik wil een kapot hendeltje vervangen aan de zijkant van de stoel. Het hendeltje dat je omhoog doet om de stoel naar voor te brengen (2-deurs)
Iemand een idee hoe ik dat ding eruit krijg? en moet ik rekening houden met de airbag die er vlak onder zit?Reageren of pb mag altijd!
Thanks!
Vorig weekend koelsysteem aangepakt, alles lekte en was gecorrodeerd, dus…
– coolant flush erin en daarna nagespoeld met gedemineraliseerd water– thermostaat en slang vervangen
– nieuwe koelvloeistoftemperatuursensor
– nieuwe koelvloeistof erin
Omdat die op de brug stond de multiriem en spanner ook vervangen. Draait weer als een zonnetje, nu morgen naar de keuring.
Als het echt te moeilijk is om deze te ondanks alles te achterhalen, kan je nog steeds even de opel-dealer bellen, zij weten binnen 2 minuten wat jouw kleurcode is.
Succes!
Ik bedoelde natuurlijk *geen optie. Sorry voor de typefout
Het is een kleine foto, maar waarschijnlijk lekt de vacuumklep van je ERG-systeem.
Groetjes!
Jouw motor is gemaakt om op G11 te draaien, deze heeft een compleet andere samenstelling en additieven dan de G12+, overschakelen naar een andere koelvloeistof is dus gaan optie.
Veel succes ;)
normaalgezien 4,7 liter. Even leeglaten, terug vullen tot reservoir vol is, dan starten met de verwarming helemaal open. tot hij niet meer zakt.
Zo’n versnellingspook is idd vrij lastig. Heb je al eens op internet gekeken of er geen reparatiesetjes voor dat model te koop staan?
Best eens langs een garage gaan om een scanner aan te sluiten en de boel uit te lezen. Dan ga je meteen weten wat er aan de hand is.
Ik zit nu zelf aan m’n 2de Astra, de eerste stotterde ook en dat was puur de luchtmassameter. Maar het kan echt vanalles zijn. Heb je je luchtfilter al nagekeken?
Om de paar jaar een reinigingsmiddel toevoegen helpt zeker voor de gezondheid van je motor, maar dan wel van een reputabele fabrikant, zoals Tunap of Liqui moly.Veel succes!
<p style=”text-align: left;”>Bedankt voor de tip. Ik heb hier wel een werkplaatshandboek Dus ben wel van plan om hem gedemonteerd naar het revisiebedrijf te brengen en terug te monteren. Als ik best alle klepstoters vervang ga ik idd wat meer moeten spenderen. Eens goed over nadenken dit weekend;)</p>
Een suggestie die ik zeker wil meegeven, en tevens het eerste dat ik deed toen ik naar m’n astra g ging kijken voor ik hem kocht, was het controleren van de injectoren.
– Je neemt een lange platte schroevendraaier, je zet het einde tegen de kop van de injector, en aan het andere einde (handvat) je oor. Als je een duidelijke ritmische tik hoort, dan werkt hij prima.
– Brandstofdruk al gecontroleerd?
– al een compressietest gedaan op alle 4 cylinders?
succes!
Is vrij easy om te doen, maar ik zou hem wel vervangen als ik jou was, anders is de kans groot dat hij terug loskomt.
Gewoon raampje helemaal naar beneden doen, oude eruit trekken, de rand controleren op roest (eventuele roestplekjes zeker repareren!), wat proper maken met een microvezeldoekje en nieuwe er weer induwen.
succes!
Mijn versnellingsbak is een 5-bak met de achteruit linksboven, ik twijfelde zelf ook aan een druklager, maar gezien die opc bakken er veel last van hebben zou het me logisch klinken dat mijn 1.2 model het ook eens aan de hand kan hebben. Dit weekend eens kijken hoe het staat met het vloeistofpeil en of alles goed is afgesteld.
Als het bij de dealer zelf is, én je wil hel gaan vervangen, zal het zeker rond de 300 euro voor onderdelen zijn, dus inclusief de werkuren toch al snel een totaal van 400 euro.
Echter hebben sommige dealers tegenwoordig een ultrasoonbad, indien er geen schade is aan de klep, dus enkel vervuiling, komt deze er bijna als nieuw uit en betaal je dus een pak minder, revisiebedrijven hebben dit soort badjes ook, die moeten alleen de zin hebben om de boel te demonteren.
Voor jou alvast hetzelfde!
stotteren is idd een typisch Astra-probleem, en is sowieso motorisch
Ik had bij mijn Astra G hetzelfde probleem, maar dan bij lage toeren. even de obd scanner ingestoken (kan ook bij je garage voor 20 euro) en bleek de luchtmassameter te zijn. Nieuwe besteld en hij loopt terug als een zonnetje.
Als je brandstoffilter al wat ouder is (40K km of meer) zou ik eerst proberen om die te vervangen.
Succes!
-
AuteurBerichten