Temperatuur motor

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Temperatuur motor

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18546541
    Fermonia
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 January 2022

      De afgelopen dagen bleef de koelvin draaien na het uitzetten van de motor. Vandaag liep de temperatuur opeens heel snel naar de 100 graden.

      Koelvloeistof gecheckt en er zat te weinig in. Koelvloeistof bijgevuld.  Maar de temperatuur blijft oplopen tijdens het rijden tot 100 graden.

       

      Wat zou dit kunnen zijn?

      Het gaat om een opel agila A uit 2001

      #18548138
      Tomtom99
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 November 2022

        De koelvinnen die blijven draaien, dat is perfect normaal en zelfs de bedoeling. Zodat de motor niet verder opwarmt na het afzetten (geen circulatie van vloeistoffen meer)

        100 graden is nu wel aan de warme kant voor die motoren, niet verkeerd maar wel de moeite om een te kijken.

        Lekt er ergens koelvloeistof?

        zitten er eventueel luchtbellen in? kan je oplossen door het met een koude motor goed bijvullen van de koelvloeistof, dan gewoon met een open reservoir stationair laten draaien en je verwarming helemaal op het max te zetten, en effe 5 minuten zo laten.

        Is de radiator proper? geen modder of bladeren aan de voorzijde?

         

        Veel succes!

        #18548168
        bandido
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 February 2010

          Mijn opel Agila 2003 blijft niet draaien als ik motor uitzet.

          Heb verschillende opels gehad en geen van allen deden dit.

          #18548748
          martin180
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 November 2021

            Bij mijn Agila 1.0 van 2001 blijft de koelvin ook niet draaien ik heb hem al drie jaar en heb dat nog nooit gehoord

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.