Astra G blok valt uit tijdens rijden.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G blok valt uit tijdens rijden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18506735
    koene5000100
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 January 2023

      Beste mensen,

       

      Ik ben sinds afgelopen december gigantisch aan het kloten met mijn Astra G Coupe 1.8 uit 2004.
      Ik heb deze auto in 2021 met 167.000 op de teller gekocht. Al vrij snel ging het lampje van periodiek onderhoud branden maar die ging soms ook weer weg.

      Nu heb ik 2 jaar probleemloos gereden en nu net na de 2 ton kwamen de storingen.
      Soms ging tijdens het rijden spontaan de motor haperen. Hij liep op eens op 3 ipv 4 cylinders. Dus bobine vervangen en alle 4 de bougies.

      Later leent mijn vriendin de auto en valt de auto tijdens het rijden uit. ANWB er bij gehad, accu kapot. Nieuwe accu er in en ik dacht klaar te zijn….. Helaas niet.

      Inmiddels meerdere keren spontaan tijdens het rijden dat het blok uit valt zonder enige reden of waarschuwing. Radio blijft aan en alle motor management lampjes branden.
      Ik kan op dat moment de auto niet weer aan de praat krijgen tenzij ik een half uur wacht of direct de – pool los haal en opnieuw aansluit.

       

      Inmiddels is dit recentelijk vervangen:

      • Nokkenas sensor (2x eerst een Bosch later een originele van GM motors)
      • Krukas sensor (merk Hella)
      • Thermostaathuis
      • Koppakking
      • Accu
      • distributieriem + waterpomp
      • brandstoffilter
      • oliefilter
      • olie

      Al met al heb ik denk ik al weer voor € 1.600,- in deze oude auto van 2004 gestopt. Ik ga er nu natuurlijk geen afstand van doen maar ik sta nu nog steeds soms spontaan stil omdat het blok uit valt.

      Iemand nog suggesties? Help me out.

      Ik heb zelfs nu als laatste een extra aarde kabel aangesloten rechtstreeks van de – pool op het blok.

      #18508165
      Tomtom99
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 November 2022

        Een suggestie die ik zeker wil meegeven, en tevens het eerste dat ik deed toen ik naar m’n astra g ging kijken voor ik hem kocht, was het controleren van de injectoren.

        – Je neemt een lange platte schroevendraaier, je zet het einde tegen de kop van de injector, en aan het andere einde (handvat) je oor. Als je een duidelijke ritmische tik hoort, dan werkt hij prima.

        – Brandstofdruk al gecontroleerd?

        – al een compressietest gedaan op alle 4 cylinders?

        succes!

        #18508257
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Bekend probleem als je een imitatie bobine monteert. Ecu updaten of orginele bobine monteren.

          #18508284
          koene5000100
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 January 2023

            Dank voor de reacties! Ik heb aardig hoofdpijn van de auto maar kan er door recente kosten geen afscheid van nemen.

            Het het uitvallen van de motor is inderdaad wel sinds ik de bobine heb vervangen. Inmiddels heb ik ook een EML327 adapter gekocht waarmee ik de ECU zelf kan uitlezen. Dit is de meest recente output!

            Tanks @tomtom99 ik ga dit ook allemaal even controleren!

            Car Scanner ELM OBD2
            DTC report
            Selected brand: Opel

            ============1==============
            P29FF(9B)
            Raw code: 29FF9B
            ECU: 11
            Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test not completed since last DTC clear, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested

            ============2==============
            P283F(19)
            Raw code: 283F19
            ECU: 11
            Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear
            OBDII: Transmission shift fork C position – intermittent signal

            ============3==============
            P273F(19)
            Raw code: 273F19
            ECU: 11
            Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear

            ============4==============
            P26FF(9B)
            Raw code: 26FF9B
            ECU: 11
            Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear

            ============5==============
            P25F8(9B)
            Raw code: 25F89B
            ECU: 11
            Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear

            ============6==============
            P1021(19)
            Raw code: 102119
            ECU: 11
            Status: Test failed, Test failed (current drive cycle)

            ============7==============
            C3895(06)
            Raw code: 789506
            ECU: 11
            Status: Test failed

            ============8==============
            U3111(7F)
            Raw code: F1117F
            ECU: 11
            Status: Test failed, Confirmed, Test not completed since last DTC clear

            ============9==============
            P0110
            Raw code: 0110
            ECU: 11
            Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
            OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor – circuit malfunction

            ============10==============
            P0325
            Raw code: 0325
            ECU: 11
            Status: Test is inhibited by other DTC, Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
            OBDII: Knock sensor (KS) 1, bank 1 – circuit malfunction

            ============11==============
            P1328
            Raw code: 1328
            ECU: 11
            Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory
            Opel: Knock control, cylinder 3 – control limit reached

            ============12==============
            P1327
            Raw code: 1327
            ECU: 11
            Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory
            Opel: Knock control, cylinder 2 – control limit reached

            ============13==============
            P1326
            Raw code: 1326
            ECU: 11
            Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
            Opel: Knock control, cylinder 1 – control limit reached

            ============14==============
            P1329
            Raw code: 1329
            ECU: 11
            Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
            Opel: Knock control, cylinder 4 – control limit reached

            #18508436
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Eml327 = afval

              Bremi bobine? ;-)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.