Lekkage in kofferbak

Forumindex Forums Modellen Astra Lekkage in kofferbak

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368895
    @manda
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 August 2012

      Hoi!

      Na ruim 5 jaar te zijn weg geweest  ben ik weer terug met een oude astra, welke ik nu zo’n klein  halfjaar  in bezit heb.

      Betreft opel astra g-cc 5deurs uit 2001

      Fijn automaatje met bij aanschaf krap 50d op de teller.

      Nu de hittegolven voorbij zijn en het natte weer ineens losbarst merkte ik zo’n 2 weken terug al dat mijn boodschappentassen klam waren aan de onderkant,

      Ik wist niet of er iets gelekt had uit de tas en daardoor de kofferbak deels klam was of andersom.

      Gisteren tot de ontdekking gekomen (waarschijnlijk door het herfstige weer) dat het steeds natter werd en alles eens bekeken onder de mat, alles nat bij de reserveband en vocht in de afdekmat getrokken.

      Deze nu een dag opgetild/open gelaten waardoor ik nu duidelijk kon zien waar het water vandaan komt.

      Rechtsvoor ligt een plas water op het kunststof, dit was binnen een halve dag dus ergens vandaan lekt regenwater de kofferbak in.

      De gestoffeerde afwerking aan de zijkant is droog, ik ga er vanuit dat het dus daarachter lekt en zo op dat kunststof gedeelte loopt.

      Ik kan trouwens ook niks vinden rondom de afwerking of afdichting van de kofferbak klep of de ruit.

      Is dit een bekend iets van opel?

      Kan iemand vertellen hoe ik dat gestoffeerde paneel aan de zijkant los krijg?

      Tips waar te zoeken?

      20190927_17151320190927_145416

       

       

       

      #18368950
      @manda
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 August 2012

        Nu met die buien hoop ik echt dat iemand weet waar ik moet kijken en hoe ik die zijkant open krijg..

        Momenteel elke dag een zeiknatte handdoek vervangen :unsure:

        #18369033
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Lekkages zoeken is heel lastig.

          Ik had vroeger een Corsa A die ook altijd nat was bij de passagiers voeten, nergens ooit iets kunnen ontdekken qua lekkage. Behalve toen ik hem ging slopen, toen bleek het voorraamrubber lek te zijn.

          Dus ja water kan overal vandaan komen….. Ik zou de deur- achterkleprubbers controleren (en insmeren met siliconenspray of speciale rubberspray) en kijken of je antennevoetrubber nog in orde is (als deze vergaan is dan lekt het ook via je dak de auto in). Deze laatste kan je op ebay los bestellen (dan hoef je geen dure komplete voet bij de Opel te halen).

          Wat je ook nog kan onderzoeken is je achterlichten. Deze er kompleet uithalen en de rubbers die erop zitten (waarmee ze tegen de lak van de auto aankomen) insmeren met iets (zuurvrije vaseline of zoiets?) om ze weer beetje waterdicht te maken. Het contactvlak met de auto dan ook gelijk schoonmaken.

          Het beste kan je de bank omklappen en dan erin gaan zitten met een felle zaklamp en dan iemand van buiten met een tuinslang er vol op laten spuiten. En dan hopen dat je ziet waar er water vandaan komt.

          PS Kranten er in werkt ook super om je vocht op te namen.

          PPS Eventueel sokken met kattengrit (als alternatief voor vochtvreterkorrels in een bakje) vullen werkt ook.

          #18369183
          @manda
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 August 2012

            Hij is gisteren eindelijk bij de garage geweest, er was eerder geen tijd.

            Ik ben voor die tijd al langsgereden om de zijpanelen los te laten halen, waren dus gewoon drukkertjes die erg stroef op elkaar zaten :scratch:

            Zelf al de test gedaan met de tuinslang,  enorme lekage tussen de kofferbak klep en het rubber, boven het 3e remlicht.

            Het gekke is dat daar alles schoon en als nieuw was maar in de garage bleek dat de klep zelf krom was tussen de 2 scharnieren in, deze hebben ze met veel geweld recht kunnen buigen zodat deze het rubber weer goed raakt.

            Verder een lek via een soort van klinknagel met weerhaakjes rechtsvoor vlakbij de achterkant van de lichtbak , dus daar waar de plas steeds lag.

            Deze nagel zat los in het gat dus afgebroken, aan het vuil te zien liep hier al erg lang water doorheen.

            Dit hebben ze dicht gekit en ook voor de zekerheid de antenne meteen opnieuw gekit.

            Ze hebben ook rondom de verlichting gekeken dit leek in orde.

             

            Ik blijf sowieso nog een week of 2 zo rijden met alles open,als het namelijk toch nog wel ergens lekt is weer alle bekleding zeiknat.

            Foto’s bijgevoegd,hopelijk niet nodig maar voor wie wat aan deze info heeft ;-)

            20191001_08410820191001_161041

            #18549120
            Tomtom99
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 November 2022

              Ik heb hetzelfde zonet ondervonden bij mijn astra g, ik had gelukkig nog opsporingsvloeistof en een uv-lampje liggen, even de benzineklep en gootjes getest, uiteindelijk ondervonden dat via de achterlichten water binnenkomt. Er mist wel een schroefje dus dat ga ik bij de sloop moete halen. Binnenkort op zoek gaan naar nieuwe rubber voor die behuizingen.

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.