Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb een Zaf 1900 cdti 150 pk Auto. en sinds gisteren brande ook dat lichtje ” auto met sleutel in ” maar vandaag is hij versprongen naar het “motorblokje” het kan zeker de EGR-klep niet zijn want die zit er nog maar 5000 km in , wat het dan wel is weet ik ook niet, ik heb nu 119000 km op de teller, ik heb een week of twee geleden hetzelfde gehad en het is vanzelf weggebleven maar nu is het daar weer :swear is er iemand die dit al gehad heeft, ik heb nog nooit tevoren een brandend lichtje gehad :hmmz
@RAW wrote:
Hallo,
Wij zijn voornemens zeer binnenkort een Zafira B, automaat, diesel (van de eerste bouwjaren, 2005-2007) te kopen.
*Waar moeten wij op letten bij een bezichtiging/proefrit? (specifiek voor dit model)
*Hoe zijn de automaten van deze auto’s?Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb een Zafira 150pk automaat 2006 waar ik een caravan van 1300 kg mee trek en ben daar heel tevreden over :thumb de automaat is een Aisin van japanse makelij en hij doet heel goed zijn werk zowel automatisch of manueel en is dan nog zuinig ook :D ik heb nu 118000 km zonder problemen gereden king:
Is waarschijnlijk de EGR klep :(
De Ford is dan ook stukken duurder :hmmz
Op mijn Zafira zit ook een alarm en als ik hem sluit moet ik ook 2x drukken op sluiten , de eerste maal hoor je de vergrendeling van de deuren toeslaan en de tweede maal hoor je enkel een klik, ik kan het ook nog zien op mijn achterste zijruiten van het koffergedeelte daar zit rondom in de ruit een gele lijn en in de hoek staat het woord “ALARM” ik weet natuurlijk niet ofdat het bij de Meriva hetzelfde is , ik kan ook het binnenalarm uitschakelen voor het geval dat je een hondje of een kind voor enkele minuten achter laat in de auto ,daarvoor moet ik een knop indrukken naast de plafondverlichting en dan knippert het rode licht op mijn dashboard , dan heb ik 10 sec. tijd om uit te stappen en 2x op mijn sleutel te drukken en dan blijft het rode lichtje vast branden, groetjes en suc6 nog met je new wheels , Tjinne :thumb
De 2 stoelen op de derde zitrij zijn een extra optie :swear en kosten “slechts” 895Euro[/quote]
Kan je die er uitlaten dan :shock: dat geloof ik niet want ikzelf heb die derde rij ook niet nodig maar je kon hem niet krijgen zonder , Cosmo 2006 automaat :(
@ZafirB wrote:
ok, ik dacht zelfs dat hij te vaak regenereerde. Niets aan de hand dus.
Vanaf 110 km met warme motor gebruik ik 6e versnelling. Met 120 km/u in zijn 6 loopt hij rond 2200 toeren..Ik heb de 150 pk automatiek van 2006 en aan 130 km/h in 6de doet hij maar 2000 t/min en aan 120 km/h doet hij maar 1750 t/min daardoor kan ik in Belgie enkel in zen 5de rijden want hij draait anders te zwaar onder de 2000 t/min
En ik dacht altijd dat dit voor de automatische lichten was , iets wat de lichtsterkte meet :???:
Op je BC kan je toch ook zien hoeveel volt je alternator afgeeft , bij mij is dat 13.8 à 14.2 V als ik dan mijn lichten aansteek zakt hij eventjes maar toont dan direkt weer 13 à 14 V , ik heb ook gehoord dat de alternators van de 100 en 120 pk veel stuk gaan , ik heb de 150 pk en dat zou een andere alternator zijn , ik heb ook een trekhaak af fabriek , mischien is dat ook een verschil , hopelijk is het snel opgelost , suc6 nog :thumb
Toen ik 2 jaar geleden op een snikhete junidag door de Gottardtunnel reed wees hij, 105° aan toen heb ik ook eventjes op de top van mijn zetel gezeten hoor :shock: maar eenmaal terug buiten ging hij snel weer naar 89° :D niets aan de hand dus , ik had zelfs geen water tekort nadien ;)
SUPERRRRRRRRRRR daar lust ik wel pap van :jerry :thumb ;) :D king:
Die schommelingen zijn wel normaal denk ik , het ligt veel aan je voetje , ook aan tegenwind of lichte hellingen het werkt zeer gevoelig :P
Ik hoop dat jullie ook wat hebben aan deze informatie.
O ja dit geintje koste maar € 43,00
De egr klep vervangen koste mij overigens totaal ca €260,00 [/rquotDas wel heel goedkoop hoor €260 voor een EGR-klep te vervangen , ik hoor hier bedragen van €400 zonder werk :swear Ik heb me ook laten wijsmaken dat je naar een Fiat garage moet gaan om de dichting te bestellen tussen de klep en de inlaat , die zou namelijk maar 4 kleinere gaatjes hebben in plaats van één groot gat en daardoor veel minder vervuilen, weet iemand of dat klopt :wors
Als de waterpomp vastloop, ligt in VEEL gevallen de gehele motor aan puin.
deze pompen lopen vaak kapot (vast), niet al te lang na vervangen van de riem, afgelopen maand al 2 in het Vectra gedeelte met dit probleem.
tis eigenlijk zelfs vereist om hem mee te vervangen.
je kijgt als je m niet mee laat vervangen bij een garage ook geen garantie op de motorschade,Willem[/rquote]
Hallo Wim , aan hoeveel km moet de 19cdti 150 pk vervangen worden , ik heb er nu 105000 , dank bij voorbaat , Tjinne ;)
Ik heb dat eens gehad in mijn Omega, op de camping waar ik altijd sta stond ik altijd onder een boom (berk) en die geeft hele kleine schilfertjes af gans de zomer lang, dat kruipt overal binnen bijna zoals zand , en zo ook in de buitenrooster onder de voorruit waarlangs hij zijn lucht zuigt voor de ventilatie, als je onder de motorkap dan de plaat onder de voorruit wegneemt kan je in de vergaarbak kijken waarlangs het regenwater wegloopt, die zat onderaan vol slib en van die blaadjes , daar zit ook de afloop waarlangs het water dan in mijn geval onder de rechter voorwielkas naar buiten moet, dit is een rubber slang in spleetvorm omdat er dan geen water van buiten in zou kunnen , daar heb ik dan een paar keer op geduwd om de spleet open te duwen , zoals je je lippen van links en rechts tesamen zou duwen , en dan kwam daar gans die prop uit gespoten met bijna een halve emmer water , ik weet natuurlijk niet hoe het in elkaar zit met de Zaf, maar bekijk het eens, veel suc6 nog.
Is het niet enkel de 150 pk die 16 kleppen heeft ????:(
Ik heb de 150pk automaat , en heb nu 92540km zolang je geen 130 rijd draait hij niet mooi zoals je zegt, maar dan ben je wel in overtreding, als ik naar de ardennen rij heen en terug = 500km dan rij ik 110 km/h met CC in zen 5de en heb volgens de BC een gemiddelde van 5.6l/100km over het ganse traject , iets wat volgens mij helemaal niet slecht is toch :P een motor die te veel moet zwoegen is nooit goed hé , veel suc6 nog met jullie Zaf het is een heel goeie wagen en komfortabel , oh by the way ik ben net terug van Oostenrijk waar ik in Duitsland wel in 6de heb gereden aan snelheden van 140 – 160 waar er geen baustellen waren ;) met 4 personen met bagage had ik bij thuiskomst een gemiddelde van 6.3 L /100km over 2980 km . :wors
Je kan er zelfs op aflezen hoeveel volt je alternator geeft , bij mij ten alle tijde 13,8v , :cool::thumbup
De originele van Opel is altijd het beste want je gaat er toch de wieg moeten bijbestellen waarv hij in moet liggen :cool:
Ewel 98 heeft een veel betere verbranding en bijgevolg ook meer trekkracht , je gaat het verschil wel voelen :thumbup
Chiptunen gaat alleen bij turbo’s denk ik,
origineel gepost door unie
oke bedankt voor jullie antwoorden,ga er binnenkort aan beginnen:):)Belangerijk detail :vertag kijk eerst even ofdat je pas geen remolie bijgevuld hebt , dan moet je die er eerst weer uithalen , want als je de plunjers terugduwd om de nieuwe plaketten ertussen te krijgen zal de olie overlopen , remolie is zeer schadelijk voor de lak , suc6;);)
Oranje is een waarschuwing en rood is stoppen , maw met oranje kan je nog wel naar de garage toerijden maar met rood niet .:vertag
Waarom drie “klikjes” stop gewoon van draaien van zo je weerstand voelt :hmmz
Bestaat dat voor de Zaf.B ook al met die leds ??
-
AuteurBerichten