remblokken vevangen opel meriva

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila remblokken vevangen opel meriva

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214851
    unie
      Lid sinds:
      26 August 2009

      Hallo ik heb een opel meriva 1.3cdti uit 2006 ,en nu wil de remblokken vervangen omdat ze aardig versleten zijn.Mijn vraag is of dit zelf te doen is.Ik heb in het verleden wel vaker remblokken vervangen van andere auto,s maar dit is zeker wel 15 a 20 jaar geleden.:wub:wub

      #17561072
      tijgetje57
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2004

        ja, dit is zelf te doen.

        neem een doppenset, krik en nieuwe blokken en gaan met die banaan.

        Wiel eraf halen.

        klauw is zo los, 2 bouten. even wiel draaien kan je er iets makkelijker bij.

        stukkie metalen veer loshalen en oude blokken eruit wippen. vervolgens even de hoekjes van de blokken in kopervet, cilinder terug drukken. Kan met tang doe er wel iets tussen. stukje hout ofzo. anders beschadigd deze misschien…

        Dan weer alles terug bouwen en vervolgens netjes in remmen. Niet te hard anders glazuren de blokken en kan je weer opnieuw…..

        #17561073
        Opelkees
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 September 2007

          die van een Meriva zijn idd heel simpel zelf te vervangen

          wel even de rand in je remschijf bekijken of ie niet te dik is

          #17561074
          unie
            Lid sinds:
            26 August 2009

            oke bedankt voor jullie antwoorden,ga er binnenkort aan beginnen:):)

            #17561075
            TJINNE
              Lid sinds:
              7 December 2005

              origineel gepost door unie
              oke bedankt voor jullie antwoorden,ga er binnenkort aan beginnen:):)

              Belangerijk detail :vertag kijk eerst even ofdat je pas geen remolie bijgevuld hebt , dan moet je die er eerst weer uithalen , want als je de plunjers terugduwd om de nieuwe plaketten ertussen te krijgen zal de olie overlopen , remolie is zeer schadelijk voor de lak , suc6;);)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.