Lampje???

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212415
    Clito
      Lid sinds:
      24 September 2009

      Hoi,

      Mijn motorlampje (midden, oranje) gaat af en toe branden. Kan het kwaad om hier mee door te rijden? Het is niet de lam-dinges, en er is twee jaar geleden nog een nieuwe luchtmassameter op gekomen. Soms brand het lampje even en dan is ie ook zomaar weer uit.

      wat nu te doen???

      #17526347
      kenny_whitlau
        Lid sinds:
        26 June 2009

        Stel je eerst even voor dan weten we over welke auto we het hebben.

        Je kan het beste de auto laten uitlezen bij de opel dealer. Aande hand daarvan weet je wat je met doen.

        Of het gevaarlijk is voor de motor!! Een storing is gewoon niet goed dus zou niet te veel gaan rijden. Meestal zal de auto ook duurder gaan rijden.

        Als je het storings nummer aan de dealer vraagt. Kunnen wij je verder helpen.

        #17526348
        Clito
          Lid sinds:
          24 September 2009

          Oh Sorry! Het gaat om een zafira 1.8 uit 2002. we hebben het al een keer uit laten lezen, maar ik ben de code vergeten. Het gaat ws een hele zoektocht worden voor het gevonden is. De lamdinges is het niet zegt de monteur, hij vermoed de lmm, maar die is helemaal nog niet aan vervanging toe. Het gekke is, dat hij soms brand en dan gaat ie spontaan ook weer uit.

          #17526349
          Clito
            Lid sinds:
            24 September 2009

            Oh, weer wat vergeten. Ik ben overigens Rita

            #17526350
            TJINNE
              Lid sinds:
              7 December 2005

              Oranje is een waarschuwing en rood is stoppen , maw met oranje kan je nog wel naar de garage toerijden maar met rood niet .:vertag

              #17526351
              Clito
                Lid sinds:
                24 September 2009

                Oke, maar de monteur (geen dealergarage) zegt dat er hele volkstammen zo rondrijden? Ik weet het ook niet hoor. Wat ik wel begrepen heb is, dat het heel lang zoeken en betalen kan worden, voor je er achterkomt wat het kan zijn. Het kan, wat ik er van begrijp, heel veel zijn.

                Rita

                #17526352
                erwin78
                  Lid sinds:
                  23 May 2009

                  Je zult hem toch echt uit moeten laten lezen om er achter te komen of het schadelijk is voor je motor.

                  Waarschijnlijk is ook je CO uitstoot op dit moment te hoog, waardoor je problemen krijgt met de apk keuring.

                  #17526353
                  Clito
                    Lid sinds:
                    24 September 2009

                    Nee, dat is het niet, dat is allemaal goed. Hij zegt dat het niet schadelijk is voor de motor, maar…ik wil graag weten wat wel is…Nou snap ik ook wel dat het op afstand moeilijk te zeggen is maar suggesties zijn welkom

                    #17526354
                    erwin78
                      Lid sinds:
                      23 May 2009

                      tja, ik zeg FOUTCODE hier posten, dan kunnen we meer info geven!!

                      #17526355
                      Clito
                        Lid sinds:
                        24 September 2009

                        Das al weer een tijd geleden hoor die code. Het lampje gaat nu zo af en toe aan en ook weer uit. Nu is het lampje alweer enige tijd uit. Ineens gaat ie aan en later ook weer uit. Soms duurd het een dag, soms een half uur. En niet eens elke keer na opnieuw starten, ook tijdens het rijden.

                        #17526356
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          LET OP!! Doorrijden met een motorstoring kan motorschade veroorzaken.

                          We hebben een Storingscode nodig om je verder te kunnen helpen.

                          En ja, de meeste die rond blijven rijden met een motorstoring zullen daar later als ze een keer ECHT stil staan wel van terug komen omdat er dan vaak weer HOGERE kosten aan verbonden zijn voordat het gerepareerd is, omdat er dan iets serieus goed kapot is.

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.