Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik reed met mijn 2.2 en 45érs gemiddeld 1:4
Dus 1:7 is redelijk zuinig
Dat bedoel ik dus.
Als of ze zo waardevol zijn geworden de afgelopen jaren.
En voor al ook met de moderne overheid regels.
Er zijn niet zo erg veel 40+ers (de B dan wel te verstaan), dus de rest mag in de winter niet eens buiten komenEn om nu effe gemiddeld 4000,- neer te gaan leggen voor en Manta????
Nee, niet echt.
Ach, ik heb nog foto’s van dik 13 jaar Manta thuis liggen
En genoeg beeld materiaal voor de good old memories.En mocht de zin helemaal hoog zijn, dan zet ik de DVD films wel op…
Gelukkig…
Zou immers zonde als hij in ‘verkeerde’ handjes terecht zou komen.
Daar de vorige eigenaar er heel zuinig mee omging..Auch!!!!
Dat is even geleden dat ik de Manta heb gezien, en dan zie je hem weer met schade.
De vorige eigenaar was er altijd ZO ENORM zuinig op…En de rest van de versnellingen, ook geprobeerd neem ik aan?
@ramswa,
Geef nu mijn bek ook maar een slinger hoor.
Maar weet je zeker dat je schakel standen kloppen?
Als die niet op schakelt, en dus in 1 blijft staan.En misschien komt je pook niet ver genoeg (wat enigzins niet
kan kloppen om dat je eerst over de D komt, voordat je naar een lagere (1 of 2) versnelling
kan schakelen)En wat bedoelde met een tank laten bouwen waar de Omega tank ik past?!
Leuk topic…
En lekker bezig toch zo..
Met aandacht zitten lezen:shock:
Een CC heeft ook een kofferklep hoor ;)Vanochtend mijn thermostaatje (laten) vervangen….
KANONNE wat zit dat omslachtig weg gewerkt in de G :shock:
Waar is de simpelheid gebleven.
Een thermostaatje vervangen in 10 minuten….
Zonder dat het hele distri kap, riem, motor steun en de rest van de meuk er af
gepullekt moet worden…..
Voordat je uberhaupt bij het thermo huisje komt.
Om vervolgens binnen 5 minuten, 2 bouten los te draaien en te knipperen met je ogen,
het thermostaatje te vervangen en weer kan gaan beginnen aan de opbouw….
:shock: :shock:Maar ja, temp metertje doet het weer;)
Nadat eind november ook al het stuurhuis is vervangen, incl distri riem (alweer) en krukas keerringetje..Heb nu weer een fris en fruitig beestje met weingi km’metjes :D
Hoi Jozef,
Joh, das wel een hele aparte dan…
EN weer toch weer terug naar de Manta..
Geeft je dan toch weer net even wat meer gevoel ermee..Zal straks is een kijkje nemen
in je restau topicje…En zoals al eerder gezegd, nu weer lig worden van OMCN…
;)king: king:
@Arjen wrote:
Als je geflitst wordt ben je de pineut. Je betaalt dan het normale jaartarief. De auto mag in de periode december t/m februari niet op de weg staan. Dus als je voor die periode geen stalling of garage hebt, gaat het hele feest sowieso niet door. Hij mag zelfs vanaf de openbare weg niet zichtbaar zijn. Dus op je oprit parkeren voor 3 maanden zit er niet in.
Niet geheel waar.
Eigen oprit is meestal eigen grond….
Eigen grond is geen bezit van de gemeente/overheid.
Je mag dus wél je auto op je eigen grond stallen…Jammer maar waar..
De nieuwe regeling is er dus wel door.
Was vorige week 10 seconden in beeld…
Dag later de belasting dienst gebeld om na vraag te doen.
En inderdaad…….
De regels zijn dus door!!!!40jaar geheel vrij
Tussen 26 en 40 de overgangs regeling
LPG en Diesel, de volledige MRB (totdat ze 40 jaar zijn)
En de verplichte schorsching in de maanden dec/jan/feb..
(voertuig mag dan ook niet op de openbare weg staan…)Heel jammer dit, had haast een V8 aangeschaft op gas….
Blij dat ik nog gewacht heb met de aankoop..(bovenstaand is wat de belastingdienst mij vertelde nadat ik he top tv voorbij zag komen.
Week of 2 daarvoor ook al gebeld toen kreeg ik te horen dat het nog een voorstel was, en nog niet zeker. Werd aangeraden om nieuws
in de gaten te houden en dan evt terug te bellen.. Bij deze dus)2 juni 2013 om 08:12 In reactie op: Ga je wegenbelasting voor je oldtimer betalen? of …….. #17965655Als ik het zo is mee leest, dan is dit precies wat die kl0te overheid wil.
Alle oldtimers van de weg…..
Ben zelf enige tijd (met veel twijfel) bezig geweest om een V8 aan te schaffen.
Geduld wordt nu dus ‘beloond’..Rij zelf geen Opel meer (mis de Manta af en toe nog wel), maar een klein 3 pittertje.
Erg zuinig en erg licht in de WB..Collega van me heeft een K5 Chevy diesel!!!
Hij is echt alles behalve blij met de nieuwe regeling.
Zijn V8 is nu dus geen drol meer waard.Lees het net, schrik er gewoon van..
Heel veel sterkte gewenst aan familie en naasten.Ton
Setjes lijken heel erg op elkaar….
@Ghanz wrote:
kachels funcioneren toch altijd wel.. ??
:lol:
Heb er zat gehad waar de kachels er niet van deden in de winter.
(nu weet ik dat ik ook een kachel tik had. Scjhakelaars stuk, motortjes stuk etc etc;))Maar reed ook altijd met de Manta door weer en wind.
Nu iig niet meer (Opel loos…)
En soms mis ik ze wel, ze blijven toch ‘aantrekkelijk’Blijft toch mooi om te zien, zo’n setje kompleet..
Had op mijn laatste exemplaar ook een Lexmaul bumper zitten.19 november 2012 om 12:15 In reactie op: Als dit gekeurd is door een expert dan ben ik klaas vaak #18074128Lol,
Heb een Manta gehad die was getaxeerd op 25.000 (gulden)
Dit komt waarschijnlijk doordat het roest erg goed was verborgen :shock:HEb er vervolgens een lange tijd overgedaan met een maatje samen om de boel weer strak te krijgen van onder.
Vervolgens is deze Manta verkocht aan een nieuwe eigenaar.
En die heeft hem toen ook weer volledig gerestaureerd.
Hij is er, geloof ik, nu nog gelukkig mee…..Dus kan je nagaan wat nu de taxatie waarde zou moeten zijn king:
En ja..
Die gedachte heb ik al langer..
:wtf zijn de meeste Manta’s van tegenwoordig met goud ingelegd…
De prijzen
:???:Maar wie ben ik dan, om daar over te oordelen….
Wat de gek ervoor vraagt, dat de gek ervoor geeft!!!!@asconahobbyist wrote:
speelgoed van toen!
]
LOL, deze heb ik ook nog steeds.
Al staat de beste man niet zo lekker meer op zijn pootjes..
Versleten heupjes denk ik;)Toen der tijd nieuw gekocht van mijn vejaardag centjes!!!!
Bij de Intertoys, op de Coolsingel in Rotterdam.
En op een vrijdag avond..
De geur toen ik hem voor het eerst uit de doos haalde, zit nog steeds in mijn neus…
Koste me toen wel F 80,-Wilde geen kadootjes hebben voor mijn verjaardag, alleen maar geld van iedereen om deze jongen te kunnen kopen..
Heb op de zelfde verjaardag toen van mijn ouders mijn andee favoriet gekregen.
(Die is nog in hele gezonde staat (was ook altijd mijn trots, en raakte in nooit ‘gewond’.
Das dus SOUNDWAVE!!!!!)Zeker weten met onstekeing???
Heb ik met mijn groene ook gehad….Alles vervangen.
Ook alleen maar ploffen en niet willen blijven lopen.
En uiteindelijk ook onsteking vervangen….
Probleem was daarna weg.
Lopen als een zonneke (was ook Carb, wel zonder gas..)Hoe moeilijk kan het zijn…..
Kap open, stekkertje los, TADAAHHH groen!!!!!
Sensortje GROEN!!!!Alles met grof schuur papiertje geschuurd, stekkertje wat dichter geknepen en
KLAAR!!!!!
Meter doet weer temp aangeven.Problem solved…
IIg thenks voor het mee denken..Zie hem zitten..
Het zelfde als bij een Manta dus..
(alleen had je bij de Manta een stabilisator frutseltje achter het dash zitten.)Vanavond eerst maar effe stekkertje schoon schrobben, en dan verder kijken.
:thumb@McKaamos wrote:
De ventilator en de meter zijn twee verschillende sensoren ;)
Dus als de een werkt, hoeft dat niet te betekenen dat de ander ook goed is.De ventilator sensor zit in de radiator geschroefd, bijrijderszijde.
De sensor voor de meter op het dashboard zit in het thermostaathuis geschroefd (als ik het goed heb).Op de tempsensor voor de meter zit een spade connector (zo’n plat schuifconnectorje zeg maar). Misschien is het contact vies/gecorrodeerd.
Of misschien heb je een draadbreukje, waardoor het soms wel en soms niet werkt.Kijk, das handige info..
Morgen is effe op zoek naar het stekkertje..
Even controlleren….Thenks alvast :thumbup
Hey Brobbel,
Ben nu al 2 jaar Mantaloos..
En ondertussen al heet wat andere bakken gehad..
Om nu te zeggen dat ik het mis???Tja, soms wel.
Het blijven immers toch mooie auto’s om te zien.
EN heb er vanaf het begin van mijn rijbewijs in rond gereden.
Ergens in 2003 al de hele handel weg gedaan, gestopt met de hobby…
Maand later reed ik weer vrolijk rond.Ben nu al ruim 2 jaar van het Virus af…
(eigenlijk van eht hele auto virus, kan je wel zeggen).Maar spijt???
Nee, spijt heb ik niet.
Heb leuke en slechte momenten gehad met de Manta.
Jaren lang naar evenementen geweest, van OMCN.
Heel wat film en foto materiaal, herinnereringen, etc etc.Zoals @Devil al zegt.
JE maakt een keuze en daar moet je achterstaan ;)Van binnen en buiten gewassen.
Ruikt van binnen weer lekker naar de cockpit spray.De vorige eigenaar heeft de Cali geloof ik met een schuursponsje gewassen, allememaggies Adriaantje :shock:
-
AuteurBerichten